Negatieve energieen en gedachten: welke manieren zijn er om die te verdrijven, los te laten, van af te komen? En wat bij zwarte magie in het spel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Je noemt drie dingen: negatieve energieën, negatieve gedachten, en zwarte magie. Ik zal ze alledrie apart noemen.

Negatieve energieën:
Negatieve energieën bestaan niet. Al voelt het alsof ze wel bestaan, het zijn slechts je eigen gedachten. Daarom verwijs ik je naar het volgende punt.

Negatieve gedachten:
Bij negatieve gedachten ga ik uit van negatieve gedachten waar geen echte reden voor is. Ik bedoel, als je werkloos wordt terwijl je net een huis hebt gekocht, is er réden voor negatieve gedachten; ik ga ervan uit dat jouw negatieve gedachten "spontaan" opkomen.

Je kunt die gedachten het beste te lijf gaan door actief te blijven. *Doe* iets. Ga sporten, of organiseer een feestje of een reünie - dat betekent namelijk ook dat je iets moet *doen*, namelijk voorbereidingen treffen.

Zolang jij actief bent, richten je gedachten zich vanzelf op het heden en op de toekomst. Er is domweg geen tijd meer om te gaan piekeren, of om te blijven hangen.

Vooruitkijken op iets dat je zelf in de hand hebt is positief. Voor het negatieve is geen tijd en geen plaats meer.

Zwarte magie:
Zwarte magie bestaat alleen als je er zelf in gelooft. Probeer tot het inzicht te komen dat zwarte magie helemaal niet bestaat. Ook hier geldt: laat je niet meesleuren. Ga iets *doen*, waardoor je (vanzelf) positieve gedachten krijgt. Net als bij wat ik hierboven beschreef, is er dan geen tijd en geen plaats meer voor gedachten aan zwarte magie.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.............. ga sporten of organiseer een feestje........
is wel het laatste wat zal helpen, net zo als de uitspraak, ga eens lekker op vakantie.
Dan begrijp je het probleem niet.
Cryofiel
13 jaar geleden
Het gaat om het *doen*, om het *actief zijn*. Sporten of een feestje organiseren zijn slechts voorbeelden. Actief worden is de sleutel. Ik heb helaas al te veel mensen gezien die negatieve gedachten hadden, en die zich door die negatieve gedachten gingen terugtrekken uit het leven. Die mensen werden inactief, waardoor ze alle tijd hadden om ten onder te gaan aan die negatieve gedachten. Gelukkig is het me in een paar gevallen gelukt die mensen mee te nemen. Mee naar buiten. Dingen doen. Plannen maken. Actief worden. Actief worden. Dat is waar het om gaat. Negatieve gedachten hebben dan geen tijd en geen plaats meer om nog aanwezig te zijn. Ook in de psychologie zie je dit principe terugkomen. Niet alleen maar praatsessies en therapiegroepen; neem het heft in eigen handen, dwing jezelf eropuit te trekken. Niet alleen ontneem je de negativiteit daarmee de tijd en plaats om jou mee te sleuren, je zet er een stuk positiviteit tegenover.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je hebt voor een deel wel gelijk, maar het ligt er helemaal aan wat de veroorzaker is, als je mensen door een moeilijke perioden moet helpen is het prima, maar als het probleem dieper ligt, zal dit niet helpen.
De mensen waarvan je het kan zien, horen, zijn de minst ergste, diegen waar je het niet van merkt, zijn de ergste.
Cryofiel
13 jaar geleden
Als er een duidelijke oorzaak is, zul je inderdaad die oorzaak moeten aanpakken - daar heb je helemaal gelijk in. Helaas is er maar al te vaak geen oorzaak aan te wijzen. In andere gevallen is de oorzaak al lang verdwenen, maar is iemand - hoe moet ik het zeggen - "blijven hangen" in de negativiteit. In zulke gevallen helpt het vaak erg goed om iemand aan te zetten tot activiteit. Samen iets vinden dat die persoon vroeger erg leuk vond, en dat dan weer oppakken. Het moeilijke daaraan is, de balans te vinden. Je zult moeten trekken, want de persoon is gewend om te blijven hangen in de negativiteit - hoe raar dat ook moge klinken. Maar als je te hard trekt, breekt het elastiek, en ben je die persoon kwijt. Het moeilijke is het vinden van de juiste balans tussen "boeman spelen" en begripvol zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat klopt eddijst. Ik zelf beoefen tai Chi en heb een persoonlijke issue die me nogal bezighoudt. Ik ben niet depressief, maar ik kamp wel met een chronisch energieprobleem op het moment en daarom is zo'n gedachte/ emotie, die maar rond blijft spoken, behoorlijk irri...
Beweging leidt idd af, dat klopt. Ik heb echter al tai chi gedaan en ben de hele middag aan het wandelen geweest met een muziekje op .. ik moet nu echt gaan zitten, vanwege een blessure aan mijn enkel. En kan moeilijk de hele dag mediteren of bewegen... Ik duik er maar vroeg in vanavond ... even goed uitrusten helpt ook...

Andere antwoorden (9)

Bij zwarte magie moet je je gewoon realiseren dat die alleen werkt als je er vanaf weet, en dus eigenlijk op je onderbewustzijn in werkt. besluiten dat het niet werkt is genoeg.

Negatieve energie / gedachten: Bewust besluiten dat je het niet eens bent, en elke keer dat een gedachte opkomt, deze bewust ontkennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Karakter en gezond verstand.
Het gaat immers om hersenspinsels en verwarde gevoelens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door positief te zijn en te denken. Herhaal dit zo vaak mogelijk en blijft dit oefenen.
Uiteindelijk zal dit het andere overnemen. Net zoals negativiteit langzaam maar zeker jouw heeft overgenomen.

Zwarte magie (wat het ook moge zijn???) is te verdrijven door positiviteit en zelfvertrouwen. Niemand zal het in zijn hoofd halen om dit toe te passen op iemand die sterk in zichzelf staat. Is ook nutteloos, want zo iemand is nooit te verslaan.

Leg eens uit, wat is zwarte magie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ben ik zelf niet goed van op de hoogte, Ik stelk de vraag meer voor iemand anders... Ik wil me daar ook niet al te veel in verdiepen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je het diegene dan ook lezen? Iemand zei tegen mij eens hele wijze woorden over het kwaad, zal het eens proberen op te zoeken. Ga nu eerst een hapje eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus GD!
Over zwarte magie kan ik je weinig vertellen, wel over negatieve energie. Je heb mensen die heel erg overgevoelig zijn en daardoor heel veel energie van een ander oppikken. Overgevoeligheid of ook wel High sensitive persons genoenmd. Dus negatieve energieen bestaan wel degelijk. Dit soort mensen voelen vaak veilloos aan als ze ergens binnen stappen hoe de sfeer is of bij andere mensen in de buurt. Ook ik ben HSP-er en ik heb geleerd mijzelf af te sluiten voor de negatieve energie door mijn beide voeten te kruisen, dus enkels over elkaar en je armen voor je borst te kruisen, op deze manier sluit je de negatieve gedachten en energieen af. Keer terug naar de basis van jezelf. Dit kan je doen door je beide voeten stevig naast elkaar op de grond te zetten. Leg je hand op de plek waar je navel zit(de plek waar je het best tot je zelf kan komen) en haal heel diep adem om het vervolgens weer heel rustig uit te ademen. Je zal merken dat je rustiger wordt en de negativiteit hierdoor verdwijnt. Het in en uitademen hoeft maar een paar minuten te duren.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bijbel spreekt over de engelen en de duivel.
Over goed en het kwaad.
Het kwaad is er nog steeds, helaas.
Negatieve gedachten hebben een oorsprong bij je zelf, veroorzaakt door je karakter, ervaringen, omstandigheden of een ziekte.
Negatieve energieën zijn overal om ons heen, de meeste zenden de mensen in onze omgeving uit, ben je daar gevoelig voor, dan kan het je hele dag verpesten, het kost veel tijd en eigen inzet er zo mee om te gaan, dat je er geen ( bijna ) geen last meer van hebt.
Een enkele ongelukkige reactie hier op g.v. kan veel negatieve energie uitstralen, waardoor veel g.v.ers in de stress raken.
Niet wetend dat ze het zelf veroorzaken, want je kan het negeren, het met een glimlach lezen, er wel of niet op in gaan, of je ongelooflijk kwaad om maken.
Spiritueel gezien bestaan ook negatieve energieën/ entiteiten, zwarte energie, donkere gaten.
Met glaasje draaien kan je ze soms oproepen en opnieuw zijn jouw angsten hun voeding.
Veel mensen zien niet de zon schijnen, maar de wel de donkere wolk aan de horizon.
Door het geven en krijgen van liefde en het vertrouwen in je zelf, kan je er van af komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx ed, mooi antwoord, duidelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is dat "+1" toch steeds?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is de waardering voor een waardevol antwoord. Als je plust dat krijgt diegene een punt erbij dus +1.
Ik kan me bij het antwoord van Ed vinden en plus hem. Ook door kenbaar te maken dat ik het ben.
Veel woorden is soms niet nodig, alleen de aanwezigheid helpt al. Net zoals je een vraag stelt, krijg je even energie van mensen op GV.
Over zwarte magie kan ik heel simpel zijn. Het bestaat niet. Net als bij energie is het fenomeen zelf kleurloos. Het hart van de "zender" maakt het wit, zwart of grijs. Een simpele oplossing. Visualiseer de magie als een bundel van iets. Licht, zwarte smog...je onderbewustzijn zorgt vanzelf voor het juiste plaatje. Houd een spiegel tussen jezelf en de straal. Op deze manier kaats je de magie gewoon terug. Energie en magie zijn in essentie het zelfde. Je manipuleert energie. Dat is niets anders dan wat Magie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwarte magie kun je terug sturen naar de afzender, door Leeuwenbekjes bloemen voor een spiegel te zetten.

Als je het niet terug wilt sturen, maar alleen verbreken, dan kun je Lelies gebruiken, en die werken ook tegen liefdesmagie.
Veel mensen weten dit niet, maar liefdesmagie is ook zwarte magie, want je manipuleert iemand om van jou te houden.

En om het dan in de toekomst verder te voorkomen, kun je zelf een spiegelschild om je heen visualiseren.

En om negatieve gedachten of gevoelens van andere naar jou toe te bannen, kun je gordeldierschilden om je heen visualiseren.

Om slechte entiteiten te bannen kun je een wit licht schild om je heen visualiseren.

Mijn schilden heb ik alsvolgt om me heen staan.

Eerst een witlichtschild, dan een psygisch schild, dan een geestelijk schild, dan een doorzichtig schild om die vast te zetten, dan een gordeldierschild, en nog een wit schild, en dan nog een keer vast zetten met een doorzichtig schild.

Een psygisch schild is rose met grijs en dan in een fijn kronkelend golvend patroon.

Een geestelijk schild is het zelfde alleen dan helemaal grijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga wederom een antwoord geven op jouw vraag, want tijdens het beantwoorden stopte mijn laptop er spontaan mee, een gevolg van negatieve energie? wie zal het zeggen.
Een mens bestaat uit goed en slecht. dus je hebt goede gedachtes en slechte gedachtes.
Negatieve gedachten mag je toelaten om met een glimlach er naar te kijken, en te erkennen dat ze van jou zijn, om ze vervolgens los te laten.
Zeker niet gaan verdringen.
Ook helpt het om met positieve mensen om te gaan, die net als jou op zoek zijn naar liefde en vrede.
Want ook al is jouw wapenuitrusting sterk en stevig, het is moeilijk om je niet te laten beinvloeden door negatieve mensen.
Als voorbeeld zal ik mijn werk noemen.
Er is een tijd geweest dat het slecht ging met het bedrijf, er was veel onrust en onlustgevoelens.
Als ik aan kwam lopen dan viel de negativiteit als een loodzware verstikkende deken om mij heen, en als ik naar huis ging dan moest ik duidelijk afstand nemen, om het niet mee te nemen.
Gelukkig gaat het nu een stuk beter, ook dank zij nieuwe mensen met nieuwe plannen en positieve gedachtes.
Om nog even de zwarte magie te benoemen, blijf daar verre van, het is inktzwarte duisternis waar je van af moet blijven.
Het advies van Cryo vind ik eigenlijk ook wel een goed advies, om mensen uit hun isolement te halen, en gezellig een dagje mee te nemen.
Dat is nooit verkeerd, en de bedoeling is positief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Negatieve gedachten kun je verdrijven door positieve gedachten te herhalen voor je zelf.

Steeds wanneer een neg. gedachte opkomt, turn je deze om in positief.
Je weet vaak wat je gaat denken op het moment van de opkomende gedachte, zet het dan direct om naar positief.

Een voorbeeld; Ik ben ziek.
Wanneer je denkt, ik ben.......dan weet je dat ziek er achteraan komt, vul daar het woord gezond in!
Gebruik het woord niet, niet! je onderbewustzijn verstaat het woord 'niet' niet.

Dus zeg niet;'Ik ben niet ziek.'
Maar juist het tegenovergestelde;'Ik ben stralend gezond.'
Ik voel me rot vandaag/ Ik voel me uitstekend vandaag!

Zwarte magie?
Wanneer jij overtuigt bent van de Goddelijke/Lichtgevende energie in jou en daar op vertrouwd, kan niks 'donkers' bij je komen.
Wéét dat je daar ver boven staat, dan zal het nooit bij je zijn! Vertrouwen op het Licht in jou, jouw Licht!