Leven in grote lijnen sturen, welke grote lijnen zijn er?

Ik heb er een aantal voor mezelf:
Gezondheid
Relaties
Financiën
Gezondheid
Huishouden
Persoonlijke ontwikkeling
Reizen
Relaties

Met daaronder dan weer subprojecten (bijvoorbeeld voor relaties: familie, partner en vrienden)

Welke grote lijnen zijn er nog meer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Welk doel heb ik in mijn leven?
Wat kan ik hier zelf aan doen?
Wat ga ik doen, als ik deze doelstelling niet haal?
Wat kan ik doen voor mijn naasten?
Hoe kan ik zo gezond mogelijk leven?
Wat doe of laat ik om gelukkig te zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De zes basis- levensvragen zijn:

Wat is belangrijk in het leven?
Wie is de mens?
Hoe leven mensen met elkaar samen?
Wat is de betekenis van lijden en dood?
Wat is tijd?
Wat is de natuur?

Hiervanuit ga je bij elke vraag bekijken wat er voor jou bij hoort, er daarvanuit heb je weer sub-onderwerpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Balans, deze hoort er zeker nog bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat u niet wilt dat u geschiedt,doet dat ook een ander niet.

De ernst van het grappige inzien en het grappige van de ernst inzien.

De harmonie tussen het goede en het slechte wat je overkomt proberen tot je voordeel te gebruiken.

Toegevoegd na 4 minuten:
En beseffen dat JIJ degene bent die jouw leven vormt.De omgeving om je heen beinvloed jouw natuurlijk maar JIJ bent het die bepaald hoe je ermee omgaat.En positiviteit is de versterker van geluk en de verzachter van pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefde.

Als je liefde kunt hebben voor je ergste vijanden, dan heb het ultieme van liefde te pakken. Compassie is een stapje ervoor.

Dus liefde voor jezelf en voor al het andere, inclusief je vijanden. Maar elk facet is moeilijk, al denkt men wel al vaak dat de liefde voor de partner en kinderen er is. Maar liefde voor jezelf ook? En als je geen liefde hebt voor jezelf, kan je anderen dan wel liefhebben?
(Een goede nieuwe vraag).