wat kun je allemaal met chi?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat deze vraag beter onder spiritualiteit geplaatst kan worden. Omdat het nogal alternatief is en in die categorie meer personen zijn die hierop kunnen antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt gelijk wederom ;-)

Het beste antwoord

Chi is de universele levensenergie van het universum.
De Chinezen geloven dat als die energie vrij kan stromen door het lichaam, je de ultieme gezondheid hebt. Geen blokkades meer die de energiestroming kan blokkeren.

Deze Chi heeft dus geneeskundige krachten en kan je via handoplegging anderen met hun klachten helpen.

Dezelfde energie kan je ook gebruiken om jezelf te beschermen van negatieve invloeden. Dit komt omdat een boos persoon jouw energie kan opslurpen. Dan wordt jij moe en kan je niet meer helder denken.
Ook kan je geesten en entiteiten verdrukken met jouw energie. Dus ook voor zelfbescherming.

De demonstratie van Shaolin Kungfu monniken laten zien dat de Chi wordt gebruikt zodat zij een speer op de keel kunnen verdragen zonder verwondingen.

Chi kan je ook bundelen en het als een krachtboost gebruiken. Je daarmee even extra sterk worden welke in de vechtsporten gebruikt wordt.

Binnen de TaiChi wordt de Chi gebruikt om de bewegingen uit te voeren. Hierbij kan je dus moeiteloos de vorm lopen, of kan je urenlang in een meditatiehouding blijven staan. De Chi laat jouw bewegen/of stilstaan. Je voelt dan de Chi door je lichaam heen stromen. Dit wordt ook wel staan als een boom genoemd. Waarbij een boom uiterlijk stilstaat maar innerlijk de sappen door de boom stromen. Zie afbeelding.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik gebruik het zelf ook om de energie van planten te voelen, zodat ik een goede gezonde kan kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt 'chi' voor 'nees', voor 'huahua'voor 'na' schrijven. Je kunt 'chi' ook na 'Tai' schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je met chi die essentiele olie?
Dan heb ik een linkje voor je: http://www.chi.nl/assortiment/essentieleolien/hydrolaten.html je kunt hier lezen wat je er allemaal mee kan doen.
Zelfs in eten en als ontspanner het heeft veel mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De levenskracht, de groeikracht en de adem-energie zijn feiten die bij Chi horen. Chi is de allesomvattende energie. Alles heeft Chi. Je ademt en je leeft. De lucht om je heen bestaat uitelectrisch geladen deeltjes. De lucht zie je niet, maar kun je voelen als je inadement. De lucht is een substantie. Je kunt voelen dat de lucht een substantie is, door met je hand voor je gezicht te wapperen. Je voelt dan de turbulentie, de verplaatsing van lucht. Dat wat je niet ziet voel je dan toch.
Het heelal is vol Chi. Er is kosmische energie en aardse energie. De mens zit daartussen en die energieën stromen door je heen. De Chi absorbeer je dag en nacht. Hoeveel Chi doe je op? Als je gespannen bent verkrampt het lichaam. Dat heeft een negatieve invloed op het ademen en je neemt minder zuurstof (Chi) op. Dat geeft blokkades en dat heeft invloed op je gezondheid en welzijn.

In Tai Chi Tao leer je binnen een minuut wat Chi is. Je kunt bijvoorbeeld de Chi omvatten door een denkbeeldige bal vast te houden en deze energiebal kalm en sierlijk in cirkels te bewegen, horizontaal, verticaal, in een achtvorm, klein en groot, wat je maar wilt. Binnen een minuut gaan je handpalmen tintelen van de Chi. Als je dit vaker doet, dan hoef je alleen maar enkele tellen die bal vast te houden. Hoe kan dat? Je bent zelf ook Chi, je handen stralen warmte uit, tussen de handpalmen bevindt zich de lucht, de electrisch geladen deeltjes, en die worden extra opgeladen.

Zo zijn er in Tai Chi Tao honderden mogelijkheden om Chi op te wekken en voelbaar te maken. Je kunt kunt je geheel omhullen met die verfijnde energie Je hoeft je er niet op te concentreren.

Lees meer informatie op onderstaande site.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.jankraak-taichitao.nl/content/website.php?hoofdpagina_id=33