Waarom droom ik nou ineens ? normaal droom ik nooit bewust

ik had nog nooit echt gedroomd zodat ik het me herinner.
ik weet wel dat iedereen altijd droomt maar ik onthou ze in ieder geval nooit.

nu sinds 2 nachten heb ik gedroomd,
maar zou er een reden voor zijn dat ik nu ineens wel echt droom ?
ik vind het wel leuk om te dromen en dat ik het nog weet

7.1K

Het beste antwoord

Zodra je in de REM (Rapid Eye Movement) slaap terechtkomt, ontstaan dromen.

Qua onthouden en/ of sterker dromen zou het eventueel kunnen zijn vaster te slapen?
Bewuste/ onbewuste zorgen of juist geluk?
De meningen zijn over oorzaak en betekenis zijn verdeeld.

http://www.tech-faq.com/nl/wat-oorzaken-dromen.html

Kijk hier eens en zoek op wat b.v. Jung en Freud hierover dachten.

Succes en droom fijn :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoals je zelf aan geeft droomt iedereen, maar of je het onthoudt hangt er van af in welke fase van je nachtrust je droomt. Of wat voor droom het is en hoe je lichaam daar op reageert.