Wat zijn "nieuwetijds kinderen"?

Mijn collega vertelt mij wel eens dingen die een kennis van hem meemaakt met zijn kind. Zo ziet dat kindje dingen die heel ver in het verleden gebeurt zijn en dingen die nog moeten gebeuren. Moet ik dit geloven? Soms is het best onvoorstelbaar want het is een kind van 5 en normaal zouden kinderen van 5 die dingen allemaal niet weten..

Toegevoegd na 7 minuten:
Voor de duidelijkheid. Ik wil dus meer weten dan de vage verhalen die ik hoor. Hoe komt dit? en is het waar?

Toegevoegd na 4 uur:
Nu heeft hij ook gezegd, dat dat kindje dingen weet over "opa" die allang voor zijn geboorte was overleden...

Toegevoegd na 4 uur:
Dat vind ik het enige onverklaarbare. (als ik er vanuit ga dat de ouders het niet verzinnen..)

Toegevoegd na 2 dagen:
Wat mij betreft is dit een goeie vraag.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nieuwetijds of kristal kinderen zijn kinderen waarvan beweerd wordt dat ze veel gaven hebben op vooral geestelijk gebied.Een soort paranormale kinderen dus.

Nieuwetijdskinderen bestaan al heel lang. Hetzelfde verschijnsel wordt steeds opnieuw "gezien" bij kinderen, vooral door ouders die zulke dingen graag willen zien. Ze hebben verschillende namen gehad: nieuwetijdskinderen, purperen kinderen, kristalkinderen, aquariuskinderen, en nog meer namen. Die verschillende namen zijn nodig om te maskeren dat het steeds om hetzelfde gaat. Toen de nieuwetijdskinderen werden bedacht, was dat prachtig: ze konden van alles en nog wat, stonden open voor de nieuwe fase van verlichting, hadden grote innerlijke wijsheid, enzovoort. Het geloof in nieuwetijdskinderen bloeide op en verspreidde zich. Toen werd er natuurlijk onderzoek gedaan. Daaruit bleek dat al die verhalen op niets waren gebaseerd. Weg droom. Voor de overgebleven dromers verdween de droom toen de zogenaamde nieuwetijdskinderen ouder werden, en helemaal niet speciaal bleken te zijn. Het werden heel gewone volwassenen. Als een nieuwe generatie dan hetzelfde meent te zien, dan kan die generatie de term nieuwetijdskinderen niet meer gebruiken. Die term is nu immers besmet. Er is dus een nieuwe term nodig: zo werd de term 'purperen kinderen' geboren. Die purperen kinderen waren precies de nieuwetijdskinderen van een generatie geleden - maar dan met een andere naam, zodat niemand dat doorhad. Zo gaat het nu al vele decennia achter elkaar door. Misschien hebben we al een hele eeuw volgemaakt, ik heb het niet precies bestudeerd om te weten wanneer dit is begonnen. Kortom: het is een geloof van de ouders dat steeds opnieuw terugkomt, steeds onder een andere naam. Er is echter nog nooit iets gebleken van enige waarheid van dat geloof. Dat zie je aan alle onderzoeken, en je ziet het aan het feit dat zulke kinderen al vele tientallen jaren worden waargenomen, zonder dat er ook maar iets is veranderd in de wereld. Toegevoegd na 4 uur: Naar aanleiding van je toevoeging: Ken je de uitspraak "kleine potjes hebben grote oren"? Die uitspraak verklaart de meeste "wonderlijke" kinderuitspraken. De kinderuitspraken die niet door deze uitdrukking worden verklaard, komen voor rekening van het selectieve geheugen van de ouders. Zegt het kind zomaar iets, dan vergeten de ouders dat direct. Zegt het kind iets dat op opa zou kúnnen slaan, dan valt dat heel erg op; de ouders zijn één en al aandacht, vragen door, en vooral: onthouden die uitspraak. Door selectief te onthouden, lijkt het na een tijdje net of het kind alleen maar dingen over opa zegt die het niet kan weten.

Nieuwetijdskinderen of indigokinderen zijn hooggevoelige personen.ik ken er een paar in mijn omgeving.Hier vindt je meer info. Toegevoegd na 1 minuut: •Ze hebben een sterk innerlijk gevoel van waarheid, eerlijkheid en rechtvaardigheid •Ze wilen leven volgens ethische principes; als ze dat niet lukt kunnen ze last krijgen van depressieve of angstige gevoelens •Ze accepteren geen leiding van mensen die voor hun gevoel niet volgens ethische principes leven •Ze laten zichzelf niet in een hokje plaatsen •Ze hebben van nature eerbied voor elk leven; sommigen willen bijvoorbeeld al op jonge leeftijd geen vlees eten •Ze voelen stemmingen en problemen van anderen heel goed aan; ze hebben soms de neiging om deze (in versterkte mate!) te weerspiegelen •Hun vijf zintuigen zijn zo gevoelig, dat ze gemakkelijk overprikkeld en overbelast kunnen raken •Ze laten zich niet dwingen om iets te doen waarin ze niet geloven •Ze kunnen hun denkbeelden vaak moeilijk onder woorden brengen, omdat taal te beperkend voor ze is •Omdat ze uitstekend aanvoelen wat goed en fout is, hebben ze eigenlijk geen discipline nodig (ze reageren trouwens meestal erg slecht op discipline). Wel hebben ze behoefte aan duidelijke structuren. •Ze hebben een intelligentie die meestal ruim boven het gemiddelde ligt en ze zijn zeer leergierig. Maar ze nemen geen genoegen met "traditionele" antwoorden of antwoorden die gebaseerd zijn op "autoriteit" •Ze hebben vaak problemen met tijd: ◦ze hebben moeite met op tijd komen ◦het herkennen van het chronologische verloop van gebeurtenissen kan moeilijk voor ze zijn ◦het tijdsbesef is heel rekbaar (ze hebben bijvoorbeeld het gevoel ergens nog maar tien minuten bezig te zijn terwijl dat in werkelijkheid al ruim twee uur is) ◦planning is moeilijk, waardoor ze vaak in de problemen komen om iets op tijd klaar te hebben •Ze hebben moeite met het ordenen en opbergen van hun spullen; ze zijn voortdurend op zoek naar hun spullen Een Indigokind zal aan (nagenoeg) alle hierbovenstaande punten voldoen. Aan de hand van onze eigen ervaringen hebben wij een test ontwikkeld. Deze test vindt u door op de navolgende link te klikken: Test: ben ik een Nieuwetijdskind?

Bronnen:
http://www.indigokinderen.nl/
http://www.nieuwetijdskind.com/

Nieuwetijdskinderen zijn overgevoelige, hoog sensitieve kinderen. Veelal leven deze kinderen teveel in hun hoofd en staan te weinig met beide benen op de grond. Ook kinderen met ADHD en een stoornis in het autistisch spectrum vallen onder nieuwetijdskinderen. Misschien hebben ze die benaming wel gekregen omdat het in deze 'nieuwe tijd' zoveel voorkomt. Het zijn vaak speciale kinderen die hun eigen kijk op dingen hebben, heel verrassend en creatief in het vinden van oplossingen. Net of zij een extra dimensie hebben die bij anderen ontbreekt. Dit leidt vaak tot onbegrip, zeker als hun handelen niet binnen de normale patronen valt, niet binnen de structuur van onze maatschappij. Ze hebben ook vaak voedselintolerantie door de toevoegengen van ons voedsel waar zij overgevoelig voor zijn. Kinderen met een suikerintolerantie kunnen door het eten van suiker ADHD gedrag vertonen bijv. Het grote aantal van deze kinderen heeft te maken met allerlei invloeden van deze tijd, zoals straling van computers, Gsm`s, TL buizen, onze stressmaatschappij....Deze kinderen hebben het vaak moeilijk met zichzelf en de mensen om hen heen, scoren op sociale vaardigheden vaak laag, omdat niemand hen begrijpt. Ze leven teveel met zichzelf en hebben vaak hun eigen wereldje gecreëerd. Ze zijn ook vaak heel eenzaam, maar gek genoeg zijn ze dat vaak het liefst. Toegevoegd na 8 minuten: Vaak hebben ze ook een paranormale begaafdheid, maar niet allemaal. Sommig voelen ook weer het verdriet en de emoties van anderen heel sterk. Ik heb zelf een puberzoon met een autistische spectrumstoornis en weet dus waar ik het over heb. Hij is ook sensitief, ruikt overal aan en weet feilloos of zijn bord is afgewassen of alleen heet afgespoeld, want dan 'stinkt' het. Mijn man en ik ruiken geen verschil. Om maar een voorbeeld te noemen. Hij is ook bovengem. intelligent en dat maakt zijn denkwijze voor ons ook heel anders. Wij denken moeilijker!

De term 'nieuwetijdskinderen' komt volgens mij af van de New Age, althans, dat is wat ìk ervan gelezen heb, dus of het waar is dat weet ik niet. Wat ik wèl weet is dat er mensen zijn geweest die mij dat idee over ons kind ook hebben willen opdringen terwijl hij 'gewoon' Asperger had. In het vorige huis waar wij woonden was dit probleem al aan de orde, en de vorige bewoners vertelden ons dat zij het bed van hun kind al anders hadden gezet door de aardstralen die er zouden zijn. Nou, bij ons hielp het dus geen ene zier. En ook geen wonder, want Asperger heeft niks te maken met zweverig oid, maar enkel met een stoornis in de hersenen, net zoasls een ander kind een hartafwijking kan hebben. Ik zal niet kunnen zeggen dat het niet bestaat wat jij/jouw collega beschrijft, maar ik neem zoiets altijd wel met een korreltje zout. Toegevoegd na 1 minuut: Overigens leken heel veel dingen van ons Aspergerkind ook op de 'symptomen' die hier inmiddels boven beschreven zijn.

Ik ben inmiddels wel wat gewend met deze kinderen er zijn er twee in mijn directe omgeving, je kijkt ze aan en je voelt direct een verbondenheid, een volwassenheid. Enkele weken terug hadden we familie op bezoek, van een kind wist ik het al, als ze je aankijkt zie je volwassen ogen, klink wel gek als ik dit lees maar kan het niet anders omschrijven. van de twee andere kinderen is er een meisje van 9 jaar oud, na een wandeling in ons park, kwamen we ook in de grot terecht, had er kaarsjes aangestoken en zaten er lekker koel, een paar uurtjes later toen we allang weer terug waren, vroeg het meisje van 9 of ze wat kon vragen over de grot en vertelde haar zeer bijzondere ervaringen die ze had toen ze in de grot zat, het leek me beter om met haar alleen, zonder haar zusjes even terug naar de grot te gaan, we gingen er zitten en ze vertelde dat er weer de zelfde dingen met haar gebeurde, plotseling voelde ik een groot verdriet dat bij haar vandaan kwam en begon zelf te huilen, terwijl ze me aankeek begon ze plotseling als een volwasenen te praten en vertelde dingen die een kind van 9 nooit kan weten, dingen uit het verleden, toen ze die middag weg ging, gaf ze een hand en keek me alleen maar aan en zei "wij begrijpen elkaar". Nooit eerder was haar iets verteld over de grot en wat er kon gebeuren. Nieuwetijds kinderen weten het gewoon. Het is niet hun eerste leven.

Nieuwe tijdskinderen zijn kinderen met een speciale missie. Het zijn rijpe zielen die al vele levens achter de rug hebben, speciaal hier gekomen om de wereld te gaan transformeren naar een nieuw en beter niveau. Deze kinderen zijn vaak heldervoelend, of helderziend en zijn zeer gevoelig. Ze onderscheiden zich al op zeer jonge leeftijd, en hebben vaak verhalen van engelen of overleden familieleden. Ze hebben de wijsheid van vele levens in hun ogen, en ze zijn zeer begaafd.

Een kennis van ons heeft een kleinkind wat weigerde haar oma te noemen. Zijn verklaring om haar voornaam te noemen was dat ze elkaar al kenden uit een vorig leven. Tot zijn 12e heeft hij dit volgehouden. Toen nam dit af, maar hij is ervan overtuigd dat ze eerder een relatie hebben gehad. Hij begon hiermee toen hij net kon praten en wilde altijd bij haar zijn zonder anderen. Toegevoegd na 21 uur: Edit: niet onbelangrijk, hij vertelde ook over "oude zielen" hoe hij zichzelf zag als zeer oude ziel. Terzijde, veel kinderen ( waaronder ik ) hebben als kind ervaren al eerder te zijn geweest op plekken terwijl dit "onmogelijk"is.

Je moet dit niet geloven. Nieuwetijdskinderen bestaan niet. Dingen voorzien bestaat wel, maar een voorspelling doen in de zin van om 12.30 wordt er iemand in Appelscha vermoord wiens voornaam begint met een Q. Is onmogelijk. Je kunt wel voorzien dat als het heel slecht weer is dat de treinen vertraging zullen hebben.

Mijns inziens: Er zullen steeds meer van dit soort kinderen op de wereld komen. De mens is bezig met een opmars in ontwikkeling. Er worden ook kinderen geboren met meerdere strengen DNA (wetenschappelijk bewezen). We hebben er tot nu toe 2 gehad maar het is de bedoeling dat we teruggaan naar een 12 strengig DNA. Dit geeft een menselijk wezen meer mogelijkheden t.o.v. nu. Helderziendheid in de tijd is er daar een van. Tijd is tenslotte een door mensen verzonnen fenomeen. Als we ver genoeg zijn ontwikkeld kunnen is het toch denkbaar dat we hieraan kunnen voorbij gaan en vooruit en achteruit kunnen kijken. De mens is in ontwikkeling naar een wezen waar we nu geen weet van hebben. Nieuwe tijds kinderen zijn voorproefjes van wat we allemaal zouden kunnen zijn. Boeken: Over nieuwe tijds kinderen is veel geschreven (googlen). "Brengers van de dageraad" geeft meer inzicht in hoe wij als mensen aan het onwikkelen zijn en waarom. Nieuwetijds kinderen zijn daar een voortvloeisel uit.

Het maakt niet uit, of je ze Nieuwetijdskinderen noemt of niet. Ontkennen is pijnlijk, omdat ze zelf voelen dat het zo is. Niet de term, wel de hele omliggende eigenschappen, zoals genoemd door Mayflower. Wat wij ervaren, is dat onze kinderen veel beter gedijen als we ze opvoeden volgens de principes van die lijst. Dat betekent niet dat ze alles mogen, dat ze altijd gelijk hebben, of dat ze zich altijd alleen maar gedragen als engeltjes. Het betekent wel, dat we uitleggen waarom ze iets niet mogen (anders komen er driftbuien. Bij oprechte uitleg volgt aanname en overgave), dat we ze tegenspreken als dat opvoedkundig of persoonlijk zo uitkomt (wij zijn nog steeds de volwassenen), en als ze stout zijn, krijgen ze straf. Ze mogen zelf meestal de straf uitkiezen. Zien ze zelf in dat ze fout waren, dan kiezen ze een straf die wij ook al in gedachten hadden. Als ze komen met verhalen over Engelen of overledenen, laten wij ze praten. Als we nu al tegen ze zeggen dat wat ze voelen niet goed is, wat doen ze dan straks in de puberteit? Het open karakter (we hanteren GEEN vrije opvoeding!) maakt dat we draaien op wederzijds respect en vertrouwen. Zijn het Nieuwetijdskinderen? Ja, als ik de eigenschappen bekijk, voelt het voor mij wel zo. Het interesseert me niet of het wetenschappelijk te verklaren is. Verhalen als: mama, toen ik ouder was dan jij, en jij mijn kindje was... zijn er absoluut geweest. Net als de keer dat mijn vader (zelden een meer nuchter persoon gezien) tegen me zei: heb je voor Niels die Labradoriet (edelsteen) bij je? Want hij is wel erg druk nu. Fijn toch, als je kunt leven zonder dat je voor alles een onderbouwde verklaring moet hebben?

Een nieuwetijdskind kan zulke opvallende uitspraken doen omdat voor een nieuwetijdskind "de geestelijke wereld" dichtbij is. Wat is “de geestelijke wereld” ? In één woord zou ik zelf de geestelijke wereld als God omschrijven, maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen even duidelijk is. Je zou ook kunnen zeggen dat de geestelijke wereld bestaat uit totale verbondenheid in en met alles, met liefde op een niveau dat we als mensen niet of nauwelijks kunnen bevatten. Een wereld gebonden aan Goddelijke en Universele wetten. Een wereld waarin Engelen en Lichtwezens onophoudelijk en als één werken om zich binnen die liefde verder te ontwikkelen, en ons mensen hierin bijstaan omdat wij diezelfde ontwikkeling, maar op een ander niveau, doormaken. De geestelijke wereld is de wereld van onze ziel. Onze ziel kan enorme afstanden afleggen zonder grenzen, gewoon door het te willen, het te denken zouden wij zeggen. Er is daar geen “tijd” en er is geen “ruimte”, geen “goed” of “slecht”, alleen maar liefde. De geestelijke wereld kan je misschien niet heel goed zien, ze is niet direct wetenschappelijk bewijsbaar (al is het wél wetenschappelijk aangetoond dat we een ziel hebben), maar dat wil niet zeggen dat ze er niet is… Je nieuwetijdskind voelt altijd de connectie met de geestelijke wereld.! Het is de wereld waar ze vandaan komen, die nemen ze gedeeltelijk “mee” naar de aarde en dat merk je ook aan hun zintuigen en mate van gevoeligheid, d.w.z het is heldervoelend, voelt en/of ziet aura’s , denkt in beelden en niet in woorden, heeft een rijke droomwereld, en heeft dikwijls contact met engelen en gidsen. Je nieuwetijdskind kan intuïtief dingen voorvoelen en opvallende uitspraken doen over zaken die nog kunnen gaan gebeuren. Een hoop nieuwetijdskinderen zien ook Engelen, Gidsen en Deva’s, zeker in de eerste jaren van hun leven. Je kunt je kind zien “spelen” met iemand die jij niet ziet, en denken dat je kind een verzonnen vriendje heeft, of je ziet je kind kijken naar “iets” wat jij niet ziet; soms is je kind dan aan het praten met een Gids of Engel. Je kind beschikt over een enorme wijsheid als ziel en weet op datzelfde niveau precies waar het vandaan komt en wat het komt brengen, namelijk vrede, harmonie, compassie en verbondenheid. Dat wil overigens niet zeggen dat het niet “gewoon een kind is” die van jou moet leren hoe het is om als mens te leven...