Ik heb soms heel sterk het idee dat ik iets 'weet' van iemand, vooral wat zijn/haar gezondheid betreft, wat moet ik ermee?

't is al zo vaak gebeurd, er komt iemand binnen en ik zeg bijvoorbeeld direkt: Heb je zo'n last van je rug? Als iemand nou helemaal krom liep, oké. Vaak is de persoon best verbaasd dat ik dat weet. Ik zeg het echt niet altijd, soms wel eens om te checken of het echt zo is. Vaak komt de persoon als vanzelf met zijn/haar verhaal en dan?...
tips geven? luisteren? Ik vind het best moeilijk. Ik kan ook iemands (zielen)pijn soms voelen, vaak ben ik er, op het juiste moment.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (10)

Dat is een mooie gave, wees er blij mee en leer er mee om te gaan. Ik heb dat ik altijd andermans gedachten op kan pakken, ik weet altijd snel wat iemand van mij denkt of over mij denkt en dat pak ik altijd op, niet altijd even leuk, maar je weet het wel. Ik heb ook dat ik gelijk aan iemand zie of het wel een juist persoon voor me is of niet. Als niemand het gelooft, maakt niet uit, ik geloof het zelf :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet natuurlijk niet of iemand het al tegen je gezegd heeft, maar je spelling is perfect geworden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jessie... bevestiging van hiero...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha bedankt, ik probeer er op te letten, maar sorry soms voor me spelfouten, heb dyslexie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daarom zie je wat je ziet, het geheel en niet zozeer details... :-)
Als iemand deze gave heeft en ik zou hem ontmoeten zou ik het prettig vinden als deze mij een zulke ingeving meedeelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor je houden, als je ingrijpt bewijs je dat je er niet mee kan omgaan... en zal dat afnemen, hou je het voor je, dan bewijs je dat je er mee om kan gaan en dan zal het toenemen...

heel simpel is dat...

Zorg wel dat je je kunt afsluiten als je dat wenst, doe je dat niet of kun je dat niet, dan zal vermoeidheid een rol gaan spelen als dat niet al het geval is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezelf kunnen afsluiten voor dit soort gewaarwordingen is wel noodzakelijk, vooral als je er last van gaat krijgen. Het is niet altijd prettig om alles van anderen te ervaren en het is ook geen mooie gave te noemen aangezien het je ook erg parten kan spelen.

Probeer het te gebruiken voor wat het waard is op dat moment. Als je er anderen mee van dienst kan zijn, dan is dat mooi. Als je er erg last van krijgt dan is het voor jou belangrijk dat je grondingsoefeningen leert alsmede het afsluiten van de aura of het "doorknippen" van de verbinding middels visualiseringsoefeningen.

Je bent waarschijnlijk hoog sensitief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat heldervoelendheid is. Mijn moeder en broer hebben dat ook. Je kunt er - als je dat wilt - wel degelijk iets mee doen. Er bestaat een vereniging (of meerdere verenigingen) voor. Die mensen kunnen je adviseren. Je kunt je er ook voor afschermen; bijvoorbeeld door in gedachten een soort pyramide om je heen te 'denken'. Dan hebben die signalen geen vat op je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel van wat hierboven staat kan ik me in vinden.
Wat betreft dat afschermen, daar heb ik je al eens een oefening voor gegeven. Probeer niet de kwaal over te nemen, daar is niemand bij gebaat. Misschien kun je als je dieper invoelt ook de oorzaak van de kwaal vinden, in dat geval kun je iemand er ook mee helpen, denk wel aan privacy van mensen, niet iedereen wil ook geholpen worden.
Wat je ermee kunt, ik heb er mijn werk van gemaakt maar heb wel geleerd de symptomen bij de ander te laten, ik hoef de pijn niet in zijn volle hevigheid te ervaren, een indicatie is genoeg. In mijn praktijk ga ik dan op zoek naar de oorzaak en begeleid de client daar dan heen om het te transformeren zodat de kwaal dan verdwijnt.
Dus je kunt (na wat oefenen/leren) altijd nog coach/therapeut worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is een gave welcome to my world.
het kan heel vervelend zijn en op je lippen branden.
ik zie bijna altijd aan iemand wanneer die een hart probleem heeft, en iets zeggen is niet wijs (denk ik)
ik houd het altijd voor me, tenzij het iets is idd als rugklachten.

grtz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bailey. wat is jouw wereld dan?
Ik zou je willen voorstellen deze eigenschap te zien als een talent en niet zozeer als een gave.

De ene mens is gevoeliger dan de andere en jij lijkt zeer goed (uitzonderlijk goed?) in staat te zijn subtiele omgevingssignalen op te pikken.

Je zegt dat je er vaak op het 'juiste moment' bent. Hier werken twee dingen samen. 1) Toeval. Onderschat dit niet. Het is verbazingwekkend hoeveel toevalligheden je ontdekt als je ze graag wilt vinden. 2) Jouw gevoeligheid die je helpt op de juiste en empatische manier te reageren.

Dit is een serieus talent! Of het bovennatuurlijk is blijft natuurlijk maar de vraag. Dit is zelfs zeer onwaarschijnlijk. Vooral aangezien niemand ooit een behoorlijke, praktische omschrijving heeft kunnen geven van wat bovennatuurlijk dan is en verder omdat nooit nooit nooit iets is aangetoond.

Ik zou je verder willen vragen wat je dan precies moeilijk vindt. Als je dat onder woorden kan brengen helpt je dat waarschijnlijk al. Anders krijg je vast nog antwoorden in de reacties.

Maarten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er iets bovennatuurlijkst bestaat weet de mens het zelf…ik heb mijn hele leven al voorspellende dromen….bewijzen kan ik het niet… maar weet dan voor mezelf dat de gedromde gebeurtenissen ook daadwerkelijk uitkomen…en dan nog kan je deze dan bijstellen… in toevalligheden geloof ik niet….je hoort vaak…toevallig gebeurd er iets…nee…je kiest om iets te doen…vervolgens gebeurd er iets…een kettingreactie…vóór elke handeling die je wilt doen weet je al wat je wilt doen…je intuïtie waarschuwt jou van tevoren…of je er goed aan doet of niet…
Men zoekt altijd naar een bewijs…vooral door psychologen wordt vaak beweerd dat is onzin …en parapsychologie is zeker geen onzin!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Parapsychologie is een serieus vakgebied en zeker geen onzin. Toch is 'het bovennatuurlijke' aanhaling naar alle waarschijnlijkheid niet de beste verklaring. Per definitie zijn bovennatuurlijke verschijnselen niet te onderzoeken. We kunnen dus niet achterhalen of het waar is wat we denken. Verder moeten dingen die gebeuren, hoe dan ook, toch echt een effect in de meetbare werkelijkheid hebben. De verklaring doet er weinig toe: een effect is een effect. Dat zou dan toch aantoonbaar moeten zijn op de een of andere manier. Ik denk dat de aaneenschakeling van de talrijke oorzakelijkheden veel te ingewikkeld is voor ons om te volgen. De betekenis van het woord 'toeval' wordt daarmee wat onzeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LtHawk, Stel ik ontmoet jou, en ik ontdek dat je een burn-out hebt en een ontstoken oor en rugpijn. En je heb echt deze 3 klachten! Is het dan toeval dat ik dat ontdek of is het een boven natuurlijke waarneming?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gesteld dat.... Dat zou heel opvallend zijn. Het is implausibel maar zeker niet onmogelijk. Ik kan wel wat redenen bedenken alhoewel ik toegeef dat het een sterk staaltje zou zijn. Dan nog... wanneer noemen we iets bovennatuurlijk? Enkel en alleen omdat we iets niet kunnen verklaren wil niet zeggen dat we het nooit zullen kunnen verklaren. Nog eens: ik ontken zeker niet dat mensen die hier schrijven soms authentieke heel opvallende ervaringen hebben en misschien ook wel gaven. Ik ben het er alleen niet mee eens dit bovennatuurlijk te noemen. Wellicht iets voor een nieuw topic?
Zeer voorzichtig omgaan met deze gave, gebruik het alleen als je zelf sterk in je schoenen staat. Besef goed dat je niet de hele wereld kan helpen. Laat het vooral gebeuren, daar bedoel ik mee, dat alles om je heen in zo een situatie een soort draaiboek heeft, waarin dingen gebeuren buiten jou om. Leer ze te accepteren zoals ze zijn en als jij op dat moment sterk genoeg bent, komen vanzelf de oplossingen, Probeer te luisteren naar je spirituele gids, dan kan jij met zijn hulp mooie dingen doen. Dring je nooit op en wacht af. Ervaar en geniet van de energie die er vrij komt tijdens jouw hulp aan anderen. Laat je nooit ontmoedigen als er iets niet gaat zoals je verwacht. Wacht rustig af, zoek het niet op, ze vinden jou wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het beste is om je soms voor zulk soort dingen af te sluiten. Denk aan iets anders of zeg het gewoon niet tegen die persoon want dan komt diegene met zijn/haar verhaal waar je eigenlijk niet op zit te wachten.

Het is fijn dat je het aanvoelt en ik heb er soms ook wel eens 'last' van. Ik denk dat je erg gevoelig bent voor sommige gevoelens van mensen. Het kan soms handig zijn maar als het in je eigen nadeel komt is dat niet erg handig. Trek een cirkel om jezelf heen en bouw een muurtje waar niemand doorheen kan. Wat je ermee moet ? Voor je houden en gebruiken als je aanvoelt dat het echt nodig is.