Als 2 een vrouwelijk getal is in de nummerologie is 1 dan een mannelijk getal?

Zo ja , vanwaar word gezegd dat 2 een vrouwelijk getal is en 1 een mannelijk getal ?

1.3K
Cryofiel
een jaar geleden
Numerologie heeft geen relatie met de werkelijkheid. Elke op numerologie gebaseerde uitspraak is daarom betekenisloos. Toch kan het natuurlijk heel interessant zijn je te verdiepen in deze fantasiewereld. Zolang je maar beseft dat het fantasie is, is dat alleen maar leuk.
LeonardN
een jaar geleden
@siri1995 Als ik kijk naar je vragen over spiritualiteit zie ik een patroon:
https://www.startpagina.nl/v/religie-spiritualiteit/vraag/704806/hoezo-tijdperk-gouden-tijdperk-voorspeld/
https://www.startpagina.nl/v/religie-spiritualiteit/vraag/706459/2-vrouwelijk-getal-nummerologie-1/
https://www.startpagina.nl/v/religie-spiritualiteit/vraag/703114/vanwaar-koele-karakter-waterman/ Je lijkt te denken dat dit soort concepten iets zeggen over de werkelijkheid waarin we leven (spirituele visie), maar probeert gelijktijdig ook te kijken waarom dan bepaalde dingen niet kloppen (sceptisch?!). Echter als je tegenspraak lijkt te ontdekken, zie je dat niet echt als een reden om te beseffen dat de spirituele uitspraken wellicht onwaar zijn of onbetrouwbaar.
Dat is op zich prima, maar waarom blijf je dan zoeken naar bevestiging?
Snap je wat het gros van de mensen je hier probeert uit te leggen?
Namelijk dat iedereen allerlei claims kan maken, maar dat dat wat anders is dan wat werkelijk zo is.
Siri1995
een jaar geleden
@LeonardN toch bedankt voor je antwoord en reactie , vind je het goed als ik je hierover een bericht stuur ? Dat heeft met mijn privé te maken namelijk …..
Siri1995
een jaar geleden
Het bericht is wel lang maar het is wel het antwoord op alles , alleen zijn ze aan het werken aan de site waardoor het even niet kan dit moment …..
Cryofiel
een jaar geleden
@Siri1995, zonder respectloos te willen zijn - of numerologie wel of geen zinnige uitspraken doet, is niet afhankelijk van wat jij privé hebt meegemaakt.

Antwoorden (1)

Nee. (Het kan zo zijn, maar dat hoeft niet)

Numerologie is nergens op gebaseerd of iig niet op iets waar een ontegensprekelijke conclusie uit volgt.
Het kan dus net zo goed dat het "mannelijk getal" 0 of 8 of 315 is.
Het is maar net wat diegene die de numerologie opstelt bedenkt.
Het had dus ook net zo goed kunnen zijn dat 17 het vrouwelijke getal is.
Of dat mannelijk 2 is en vrouwelijk 1.

Al dit soort waarzeggerij is gebaseerd op feitelijk niks. Dat kan je mooi aantonen als de bewuste vorm van waarzeggerij een objectieve claim maakt, die falsifieerbaar is.
Als de vorm van waarzeggerij enkel onfalsifieerbare claims maakt kan je die vorm sowieso direct aan de kant schuiven. Zo kan ik namelijk ook heel gemakkelijk beweren dat ik door dit antwoord te geven, jou een blauwe onzichtbare fee als gunst geef, die rondom jou zweeft en jou voorspoed brengt, maar die niet alle vormen van tegenslag tegen kan tegenhouden.
Als jij dan morgen zowel de loterij wint als je been breekt kan ik dat prima verantwoorden door te zeggen dat het ene door de onzichtbare blauwe fee komt en het andere niet te voorkomen was door haar.
Maar het kan net zo goed complete nonsens zijn, zoals numerologie dat is.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Falsifieerbaarheid
===
Er is al niet 1 numerlogie:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Numerologie
(Kijk bij het kopje "Een Voorbeeld")

"
Het woord "Bach":

Hebreeuws: B=2, A=1, C=2, H=8 geeft 2+1+2+8 = 13
Pythagorees: B=2, A=1, C=3, H=8 geeft 2+1+3+8 = 14 = 10+4
Fonetisch: B=2, A=1, CH=G(zacht)=3 geeft 2+1+3 = 6 (planeetgetal)
Latijn: B=2, A=1, C=3, H=8 geeft 2+1+3+8 = 14 (= 1+4 = 5)
Modern alfabet: B=2, A=1, C=3, H=8 geeft 2+1+3+8 = 14 (= 1+4 = 5)
De numeroloog zal dan afhankelijk van de gekozen systematiek een conclusie trekken op grond van de uitkomst van de gekozen methode.
"

Wel nu, ik kan dus naar gelang kiezen welke numerologie ik kies en welke conclusie daaruit volgt.
Dat kunnen conclusies zijn die elkaar tegenspreken.
Toegevoegd op 13 september 2022 09:47: tekst
een jaar geleden
LeonardN
een jaar geleden
Wat ik je dus aanraad is een claim te vinden die gemaakt wordt in de numerologie, waarvan jij denkt dat deze aantoont dat numerologie klopt.
Wellicht kan je nu zelf al snel bedenken waarom deze claim net zo makkelijk andersom te maken is. Of uit te leggen is als een onfalsifieerbare claim (en dus waardeloze claim).
Als je dat niet kan, dan kunnen we je daar vast mee helpen. Zo is de claim vrouw=2, man=1 op zich zelf, volledig te negeren.
Want dan ik zeg:
man=17, vrouw=28 Maar als de claim meer is dan "vrouw=1, man=2" dan zal je die uitleg kunnen geven. En dan zal je zien dat velen hier een dergelijke claim zo kunnen weerleggen. (of in kunnen laten zien waarom zo'n claim geen hout snijdt".
Cryofiel
een jaar geleden
Misschien wordt niet bedoeld dat 1 HET mannelijke getal zou zijn (wat dat ook moge betekenen) en dat 2 HET vrouwelijke getal zou zijn, maar dat ELK getal "mannelijk" of "vrouwelijk" zou zijn (en dan mis ik nog de rest van de LHBTIQ+-mogelijkheden). Maar goed, je hebt natuurlijk helemaal gelijk met je uitleg dat dit zinloze uitspraken zijn zolang niet duidelijk is wat met "mannelijk" en "vrouwelijk" wordt bedoeld, en zolang al hememáál onduidelijk blijft hoe je ooit zou kunnen ontdekken dat je het verkeerd hebt, mocht dat zo zijn.
LeonardN
een jaar geleden
Ah zo. Ja dus dat even simpel gezegd alle even getallen mannelijk zijn en alle oneven getallen vrouwelijk. Idd zal dat ook zo gesteld kunnen zijn, maar geldt ook weer dezelfde tegenwerping in mijn antwoord.
-Het is niet falsifieerbaar
-Welke numerologie pak je?
-Wat nu als de ene numerologie de andere weerspreekt? Het is eigenlijk hetzelfde met taal. Mannelijke en vrouwelijke en onzijdige woorden zijn vrijwel arbitrair en verschillend per taal.
Cryofiel
een jaar geleden
Ik vermoed dat het concept van falsifieerbaarheid niet overkomt. Laat staan het enorme belang ervan voor waarheidsvinding.