Wie hier denkt: dat de katholieke kerk ooit eens zal proberen om Europa terug te veroveren met geweld?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie
1.4K

Antwoorden (13)

Wie hier denkt, zou de krankzinnigheid van deze vraag inzien.
15 jaar geleden
Ik in ieder geval niet!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het ongeveer net zo waarschijnlijk is dat Fryslân, waar ik woon, zich ooit gewapenderhand wil afscheiden van Nederland.

Beide situaties liggen naar mijn mening niet erg voor de hand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat gebeurd waarschijnlijk vlak nadat Rintje Ritsma de elfstedentocht wint op 11 juni 2022, een jaar nadat we erachter zijn gekomen dat de aarde niet rond maar vierkant is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik geloof dat religie steeds minder een rol gaat spelen in mensenlevens en zeker in europa. antwoord is dus nee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat de Katholieke kerk zich zal gaan hervormen. Omdat het inmiddels in een te groot discrediet is gebracht.

Het is erg onwaarschijnlijk en zou ook het einde betekenen van de kerk alszodanig. Het zou zelfs het effect hebben dat waarschijnlijk alle religie verboden wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat gaat niet gebeuren want eerder vandaag las ik hier op deze site dat de wereld in 2012 vergaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Momenteel is de islam Europa aan het veroveren. Of de Katholieke kerk in staat is om Europa daarna terug te veroveren, betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een slimme paus kijkt natuurlijk hoe MacDonalds de wereld verovert heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen. Of met Sint Juttemis, dat kan ook nog.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Precies wat ik dacht dus.
De scheiding van kerk en staat zal alleen maar toenemen. Dus het aandeel van de katholieke kerk in een seculiere wereld vermindert jaar na jaar. Geweld zou uitsluitend een contraproductief werken met nefaste gevolgen. (verbanning ed)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het juiste antwoord is: niet op de korte of middellange termijn.

'Ooit' is een groot woord dat niet nuttig is. Ooit vergaat de aarde.

Wat bedoelt de vraagsteller precies?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nooit. Geweld wordt sowieso afgezworen. Het enige wat ze mogen hopen is dat het katholicisme/christendom een van de belangrijkste religieuze stromingen blijft.