Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie hier denkt: dat de katholieke kerk ooit eens zal proberen om Europa terug te veroveren met geweld?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (13)

Wie hier denkt, zou de krankzinnigheid van deze vraag inzien.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Ik in ieder geval niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het ongeveer net zo waarschijnlijk is dat Fryslân, waar ik woon, zich ooit gewapenderhand wil afscheiden van Nederland.

Beide situaties liggen naar mijn mening niet erg voor de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat gebeurd waarschijnlijk vlak nadat Rintje Ritsma de elfstedentocht wint op 11 juni 2022, een jaar nadat we erachter zijn gekomen dat de aarde niet rond maar vierkant is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik geloof dat religie steeds minder een rol gaat spelen in mensenlevens en zeker in europa. antwoord is dus nee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat de Katholieke kerk zich zal gaan hervormen. Omdat het inmiddels in een te groot discrediet is gebracht.

Het is erg onwaarschijnlijk en zou ook het einde betekenen van de kerk alszodanig. Het zou zelfs het effect hebben dat waarschijnlijk alle religie verboden wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat gaat niet gebeuren want eerder vandaag las ik hier op deze site dat de wereld in 2012 vergaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Momenteel is de islam Europa aan het veroveren. Of de Katholieke kerk in staat is om Europa daarna terug te veroveren, betwijfel ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een slimme paus kijkt natuurlijk hoe MacDonalds de wereld verovert heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen. Of met Sint Juttemis, dat kan ook nog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Precies wat ik dacht dus.
De scheiding van kerk en staat zal alleen maar toenemen. Dus het aandeel van de katholieke kerk in een seculiere wereld vermindert jaar na jaar. Geweld zou uitsluitend een contraproductief werken met nefaste gevolgen. (verbanning ed)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het juiste antwoord is: niet op de korte of middellange termijn.

'Ooit' is een groot woord dat niet nuttig is. Ooit vergaat de aarde.

Wat bedoelt de vraagsteller precies?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nooit. Geweld wordt sowieso afgezworen. Het enige wat ze mogen hopen is dat het katholicisme/christendom een van de belangrijkste religieuze stromingen blijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding