Wat te doen bij last van geloven in Allah en overige geloofproblemen?

wat moet je als moslim doen als je heel erg last heb van geloof problemen in islam? betekent dit dat je een grote zonde aan het plegen ben terwijl je dit niet eens express doet

3 jaar geleden
in: Religie
1.6K
Ritsuka
3 jaar geleden
Ik zou dit met je imambespreken

Antwoorden (2)

Geloof is precies dat, geloven. Of jij dat gelooft bepaal je dus zelf.

Als iemand jou probeert wijs te maken dat je een zonde aan het plegen bent omdat jij last hebt te geloven in de Islam zou ik hier niet naar luisteren. Het is normaal om als mens vragen te stellen en te twijfelen.

Daarnaast ben ik geen islam expert maar ik geloof dat het idee is, ook binnen de islam, net zoals veel andere religies, dat je zelf de koran bestudeerd en daarop je eigen ideeën en overtuigingen baseert. Als andere mensen jou dit opleggen zonder jou zelf te laten studeren gaan ze ook tegen de principes van hun eigen geloof in.

Volg je eigen pad en laat anderen dat niet voor jou doen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De meeste mensen die gelovig zijn opgevoed gaan op een gegeven moment nadenken over het geloof en wat het betekent. Je bent geen grote zonde aan het plegen als je kritisch nadenkt. Iemand die dat zegt, heeft een oordeel over jou. En het is niet aan ons om te oordelen. Gun jezelf de ruimte en haal de goede dingen uit de islam zoals goed zijn voor je medemens, klaar staan voor mensen die het slechter hebben dan jij en goed zijn voor dieren. Eerlijk en betrouwbaar zijn, respect voor je ouders hebben.
Het wijst zich vanzelf wat voor jou goed is, als je op de positieve weg zit.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Z512099
3 jaar geleden
De islam goed voor de dieren? Een manifeste leugen, daarom van mij een dikke min.
Als voorbeeld het onverdoofd slachten:
"Voorstanders van het onverdoofd slachten beweren dat het dier op die manier slechts enkele seconden pijn zou voelen", zegt Luk Vangheluwe. "Vergeet het maar. Tot twee minuten na de halssnede werken de hersenen nog. Dat blijkt uit de corneale reflex. Daarbij leg je je vinger op de oogbal van het dier. Krijg je een reactie, dan is het dier nog bij bewustzijn."