Zijn er ook Turken in Nederland die geen religie hebben?

Ik ben in Turkije geweest, ik kwam daar vier Turken tegen die geen moslim meer zijn. Die zijn nu atheïst. De andere zeven zijn moslim of aleviet. Niet dat ik vroeg naar religie, maar ik ging naar een restaurant en toen vroeg één om mijn religie. In Nederland ben ik in mijn leven drie Turken (van de ca. 80 waarvan ik weet of ze wel of niet geloven) tegengekomen die atheïst zijn, vandaar deze vraag.
*ik bedoel meer een aanzienlijke minderheid atheïsten

1.3K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik heb collegae, Turkse en Marokkaanse die nergens in geloven, zelfs frikandellen eten in ons bedrijfsrestaurant roken etc....

Antwoorden (2)

Ja, die zijn er.

Op https://nl.wikipedia.org/wiki/Turken_in_Nederland vind je:

'Tussen 75% en 87% van de Turken in Nederland is moslim, een zeer klein deel is christelijk, de overigen hebben geen religieuze overtuigingen.'
een jaar geleden
Ja, een fors deel van de Turken in Neerland heeft een irreligieuze (niet-religieuze) achtergrond: 13%.
Ook heeft 10% een christelijke achtergrond.
https://nl.wiikipedia.org/wiki/Turken_in_Nederland
een jaar geleden