De eenvoudige rangorde, van laag naar hoog, is:

1) Diaken
2) Priester
a) Kapelaan (laagste)
b) Pastoor (middelste)
c) Deken (hoogste)
3) Bisschop
4) Kardinaal
5) Paus

Maar zo eenvoudig kan je het eigenlijk niet uitleggen. Er is een veel uitgebreidere uitleg te vinden op https://nl.wikipedia.org/wiki/Hiërarchie_van_de_Rooms-Katholieke_Kerk.
een jaar geleden
teusvh
een jaar geleden
Mis ik de novice nog? En de non?
Antoni
een jaar geleden
@teusvh, ja, ik heb het maar eenvoudig gehouden. Dat gaf ik al aan. Er komen verschillende functies voor in de kerk die ik niet heb genoemd.