Nee. Zo kan het bij de Dominicanessen van de H. Familie tot 50 jaar, bij de Clarissen tot 40 jaar, bij de Trappisten tot 45 jaar, bij de Missiezusters van het Kostbaar Bloed tot 35 jaar, bij De Karmel tot 50 jaar, bij de Missiezusters Dienaressen van de H. Geest tot 35 jaar, bij de Zusters Birgittinessen tot 50 jaar. Wel staat overal bij dat er soms uitzonderingen mogelijk zijn.
een jaar geleden
iedereen mag intrede doen. Leeftijd of nationaliteit spelen geen rol, zolang de kandidaat bereid is aan volgende voorwaarden te voldoen. De meest belangrijke voorwaarde is dat de kandidaat een diepe wens heeft om God te zoeken in het kloosterleven. Ze moeten rooms-katholiek of bereid zijn dit te worden. Ook moeten ze ongehuwd en in een zowel lichamelijke als mentale goede conditie te zijn.
een jaar geleden