Hoelang duurt het om de bijbel uit te lezen?

Ik zou graag willen weten hoe lang dat duurt met voorbeelden zoals als je bijv zoveel hoofdstukken per dag leest heb je het in halfjaar of jaar uitgelezen
Ik bedoel de bijbel die word gelezen in de nieuw pinkstergemeente

SentWierda
2 jaar geleden
Voor de rekenaars:
- Oude Testament = circa 1318 pagina's.
- Nieuwe Testament = circa 386 pagina's.
Totaal circa 1700 pagina's.
Amadea
2 jaar geleden
Een katholieke bijbel of een protestantse? In de eerste staan ook nog apocriefe boeken, dus daar doe je langer over.
TurfGraver
2 jaar geleden
Lezen, iets van 65 uur.
Begrijpen, nooit.
LeonardN
2 jaar geleden
Hier kan je je leessnelheid testen.
https://www.effectivitijd.nl/leestest Allerlei bronnen geven van 600.000 tot ~1 miljoen woorden op. Doe dus de test.
Neem dat getal x (dus zo rond de 200 wpm)
Neem een miljoen voor het gemak.
Doe 1.000.000/x en deel de uitkomst door 60. Voorbeeld.
Ik haal ~250 wpm 1.000.000/250 = 4000 minuten
4000/60= 66,67 uur

Het beste antwoord

Tussen de 70 en 80 uur.
Het lezen van de Katholieke bijbel duurt wat langer, die heeft 7 boeken meer.
De lengte van de luisterbijbel is 75 uur.
2 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De bijbel heeft 66 boeken in zich. In elk boek staan er verschillende hoofdstukken.
In het boek genesis kan je 50 hoofdstukken vinden. In exodus staan er 40
In Leviticus 27 ... Als je zo gaat tellen en maar twee of drie hoofdstukken per dag zou lezen, ga je wel behoorlijk wat dagen werk hebben.

De meeste mensen zien echter een 'boek' als een hoofdgedeelte en dan zou het zeggen dat je op 66 dagen het hele werk gelezen hebt.

Dit dan als je de 66 boeken telt. In de Katholieke staan er nog enkele boeken meer dan heb je dus ook iets meer leeswerk. Maar dat is niet echt je vraag.
2 jaar geleden
Dat hangt af van de versie van de Bijbel die je leest. De King James Version is ongeveer 1.189.040 woorden lang, dus zou het ongeveer 517 uur duren om hardop te lezen. De Nieuwe Internationale Versie is slechts 792.304 woorden lang, dus zou het ongeveer 331 uur duren om hardop te lezen.
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
-min
Die tijd kan nooit kloppen. Of je moet 4x langzamer lezen dan de langzaamste norm. https://timension.nl/kennisbank/snellezen/leessnelheid-hoe-snel-lees-jij
"
De gemiddelde lezer leest 150 tot 250 woorden per minuut. Twee tot vier keer zo snel lezen is zeker mogelijk. Vanuit wetenschappelijk onderzoek wordt heel vaak gesproken over een gemiddelde leessnelheid van 180 tot 300 woorden per minuut.
" Laten we zeggen dat de bijbel 1 miljoen woorden bevat. Laten we 150 wpm nemen. 1.000.000 w / 150 wpm =6.666 minuten
6.666 / 60 = 111 uur
SentWierda
2 jaar geleden
@LeonardN. Zinvolle reactie.
Het Nederlands Bijbel Genootschap (NBG) meldt dat de Bijbel bijna 800.000 woorden telt.
carmel163
2 jaar geleden
@LeonardN Talisa22 heeft het over HARDOP lezen, de informatie die jij aanhaalt, gaat over stil lezen (dus niet de woorden uitspreken). Deze 2 manieren verschillen natuurlijk, waarbij hardop lezen veel langzamer gaat dan stil lezen.
LeonardN
2 jaar geleden
@carmel163
===
De meeste mensen lezen ook stil de woorden in hun hoofd, wat er in resulteert dat "stil" lezen niet veel verschilt van hardop lezen. Je kan wel sneller lezen stil, maar dan gaat dat dus SNELLER dan de genoemde 250 woorden per minuut.
===
https://www.organizeflow.nl/efficienter-lezen/
Raak jij ook regelmatig afgeleid tijdens het lezen? Dat komt doordat je te langzaam leest. Zoals ik al vertelde lezen de meeste mensen op dezelfde snelheid als ze praten. Dat is zo’n 200 tot 250 woorden per minuut. 1189040 woorden in 517 uur = 38,3 wpm
De zin tussen === ==== heeft zo ongeveer 40 woorden. Zet een timer en probeer het hardop lezend eens een minuut over te doen.
Bijbel heeft langere woorden: ===
Ik, Johannes, die ook uw broeder ben, en medegenoot in de verdrukking, en in het Koninkrijk, en in de lijdzaamheid van Jezus Christus, was op het eiland, genaamd Patmos, om het Woord Gods, en om de getuigenis van Jezus Christus.
===
LeonardN
2 jaar geleden
Je zal merken dat je nooit zo langzaam kan oplezen dat je een minuut haalt zonder over te komen als iemand die voor het eerste jaar leest.
LeonardN
2 jaar geleden
Die 40 woorden Ik doe er hardop-lezend 12 seconden over. Dat is dus 200 wpm hard-oplezend. Probeer het zelf maar eens.
Dit antwoord kan dus nooit kloppen. Ik ben benieuwd waar talisa22 de misinformatie vandaan heeft, maar eigenlijk gok ik dat ze een rekenfout heeft gemaakt daar ik niet kan geloven dat een bron een getal zo laag als ~40 wpm zou kunnen opgeven.
4 weken als je doorleest
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
4 dagen als je doorleest