ik zie heel erg veel geesten, ik hoor ze, zie ze, voel ze en kan ermee communiceren. is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat denk je zelf?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
weet ik niet, ik heb t al sinds mn 5e
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je er last van?
Rieneke1
10 jaar geleden
Wat zegt je huisarts erover?
fremar
10 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Lijd je onder die belevenissen,heb je nog een normaal leven?

Het beste antwoord

Het is "niet normaal" in de zin dat slechts een kleine minderheid van de mensen zo veel geesten ziet, ze niet alleen kan zien maar ook kan horen en voelen, en ermee kan praten. Niet dat het abnormaal is, begrijp me niet verkeerd, maar er zijn maar weinig mensen die het zo vaak en zo intens beleven.

Vergelijk het met een top-danseres: die is ook "niet normaal" in de zin dat slechts heel weinig mensen zo enorm goed zijn in dansen.

Het is wel normaal in de zin dat het vaker voorkomt. Net als bij de top-danseres: haar kun je ook niet "abnormaal" of "vreemd" noemen, ze kan gewoon veel en veel beter dansen dan de gemiddelde mens.

Voor jou geldt hetzelfde: jij kunt gewoon veel en veel beter geesten waarnemen dan de gemiddelde mens.

Cryofiel
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dit is niet normaal maar eerder psychotische belevenissen,ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een psychiater.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind het onterecht om dit meteen als niet niet normaal te bestempelen en meteen door te verwijzen naar een huisarts / psychiater, welke helaas ook nogal te snel een oordeel en diagnose klaar hebben liggen. Ze zijn teveel gericht op DSM en het medisch model, en daarbij zijn medicijnen niet altijd meteen de oplossing en kunnen ook van kwaad tot erger maken. Alvorens mevrouw professionele hulp gaat zoeken die bij haar past, zal het waardevol zijn eerst haar waarnemingen te valideren; Wat zeggen de geesten? klopt de informatie met de werkelijkheid? Zijn ze beangstigend of hebben ze überhaubt negatieve invloed? Het lijkt me niet zinvol om van allerlei hulpverleningsprocessen op gang te brengen als de waarnemingen geen negatieve invloed op haar leven hebben. Een te snel oordeel hierover vind ik stigmatiserend en kan iemand onnodig een inslag doen op diens zelfvertrouwen, terwijl misschien wel blijkt dat iemand er geen 'last' van heeft.
Antoni
10 jaar geleden
Ik vind de voorstellen uit het antwoord ook erg drastische maatregelen. De vraag is of het zien van geesten een probleem is voor de vraagsteller. Alleen dan moet er (misschien) een oplossing worden gezocht. Zonder extra informatie van de vraagsteller, lijkt er mij (voorlopig) geen reden te zijn voor het zoeken van (professionele) hulp.
fremar
10 jaar geleden
als ik de vraag lees zie ik dat ze er veel last van heeft...wie dit nog normaal vind....?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb er niet echt veel last van, want ik weet hoe ik me ervoor kan afsluiten voor een poosje maar ik heb t gevoel dat ik anders ben dan de anderen en denk dan dat ze me niet mogen, en mensen geloven me niet en lachen me uit
Wat normaal is bepaal je zelf, veel kleine kinderen hebben dit ook, maar raken dit kwijt door de invloed van anderen. Bijvoorbeeld door de opmerkingen, dit kan niet, dit bestaat niet. Het is voor jou normaal dat jij dit ervaart, laat je niet aanpraten dat dit niet normaal is, pas als het jou negatief beïnvloed moet je hulp zoeken, eerder is dat niet nodig. Jij bent bijzonder, maar geheel normaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
denk niet dat we hier nog met een kind te maken hebben,ze is zich te bewust van de belevenissen,dus heeft ze er last van en zoekt ze onbewust om hulp.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fremar...eerst lezen...niemand beweerrt dat vraagsteller een kind is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zoeken naar hulp lijkt me niet, vragen of iets normaal is, is geen directe hulpvraag. Iedereen twijfelt wel eens of iets normaal is wat je denkt of doet, of waarneemt in dit geval. Kinderen zien, voelen en praten ook vaak met geesten, dat komt omdat ze er open voor staan, het niet gek vinden. Dat raken kinderen kwijt, doordat ze aangepraat wordt dat dit niet normaal is. Dit is een algemeen bekend iets, wat slaat op dat het niet abnormaal is om te communiceren met geesten. Maar dat het normale helaas door anderen wordt afgekeurd, waardoor je het zelf buitensluit.
Voor jou is het wel normaal, want je hebt het al bijna je hele leven. Voor de meeste mensen is het niet normaal, want de meeste mensen hebben dit niet. Dus als je er vanuit gaat dat "normaal" doorsnee is, dan is het niet normaal.
Dus als je er geen problemen van ondervindt en een gelukkig leven hebt, dan is het helemaal niet erg als je niet normaal bent.