waarom mogen amish geen elektrische voorwerpen gebruiken?

het heeft geloof ik iets met hun godsdienst te maken maar waarom zegt hun geloof dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
2.4K

Antwoorden (1)

Als de Amish elektriciteit gebruiken dan brengt dat een connectie met de wereld teweeg. De Amish gebruiken geen elektriciteit om niet verbonden te raken met de wereld. Omdat zij ín de wereld zijn, maar niet ván de wereld. Ze zijn dus niet tegen elektriciteit, maar tegen het hebben van. Wel gebruiken Amish andere middelen om dingen te laten “lopen”. Hun koelkast – ja, ze hebben gewoon een koelkast – loopt bijvoorbeeld op gas. Er zijn zelfs Amish die een computer gebruiken; maar nooit voor hun plezier, alleen voor hun werk.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt weet je toevallig ook of ze alleen in USA wonen. want, je ziet alleen daar (op tv).
Amadea
13 jaar geleden
Op http://users.skynet.be/amish/waar_wonen_ze.htm staat een mooi antwoord met verspreidingskaart. Ze wonen wel voor het merendeel in de VS, maar er zijn nog families te vinden Europa.