Moedigt de Koran/Islam ook aan om voor je vijanden te bidden?

Jezus Christus leerde zijn leerlingen te bidden voor hun vijanden. Waarvoor ze dan precies moeten bidden staat er niet bij. Maar het zal iets inhouden dat ze zich moeten onthouden van hun slecht daden, en Jezus als hun Heer mogen aanvaarden.

De moslims zullen natuurlijk vaak hetzelfde denken, en hopen dat hun vijanden mohammed als hun profeet aannemen. Maar is echt bidden voor hun vijanden ook iets wat expliciet wordt uitgedragen door de Koran/Islam?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik kwam erachter dat het eigenlijk zo is dat is staat: Bid voor wie je vervolgen en bemint je vijanden.
Dus moedigt de koran/Islam ook aan om je vijanden te beminnen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, Moslims moeten voor iedereen bidden, een Moslim heeft geen vijanden behalve Satan en zijn helpers, een Moslim moet volgens de Koran respect tonen aan iedereen wie dan ook dus daar hoort ook bidden bij ja

Ik vind in de Koran nergens een oproep om heel concreet voor je vijanden te bidden. Het staat ook nergens. Het zou ook eigenlijk in tegenstelling zijn met wat er in de Koran over 'de vijanden' staat. Joden en christenen, niet-gelovigen en eigenlijk allen die niet moslims zijn, staan lager dan varkens en apen. "roei ze uit", "hak hun de handen af", "zet valstikken", Allah zal ze straffen", etc. De hadith doet er overigens nog een schepje bovenop. Kortom, een militant bestrijden van alle "ongelovigen". Niks dus bidden voor je gezworen vijanden. Toegevoegd na 1 minuut: Ik zou graag van de vorige antwoordgever de betreffende sura willen weten waarin staat dat er voor al je vijanden gebeden moet worden.

Het ware gezicht van Islam zie je niet door te kijken naar de brave moslims, die eigenlijk ongehoorzaam zijn aan de Koran. Het ware gezicht van de Islam zie je als je de Koran leest, als je kijkt naar het leven van Mohammed, als je ziet wat de IS doet, als je hoort wat de grote moslimleiders zeggen: ‘We zullen alle mensen tot slaven maken, ze zijn onze oorlogsbuit’....In diverse teksten in de Koran wordt expliciet oproepen om niet-moslims te doden en Dar al-Islam uit te breiden.En dat zien we in verschillende delen van de wereld en vooral in het Midden-Oosten,al 1400 jaar!... „Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen.” (Koran- 8:12).„Dood hen die niet in Allah en het hiernamaals geloven en die niet voor verboden houden wat Allah en zijn Boodschapper verboden hebben verklaard” (Koran 9:29)….„Allah is de vijand van iedereen die niet moslim is” (Koran2:98)…„Tussen ons en u is vijandigheid en haat VOOR ALTIJD totdat u gelooft in Allah alleen!” (Koran 60.4)…

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100