Sprak Jezus ooit over zijn hemelse moeder?

Hij had het altijd over zijn hemelse Vader, maar heeft hij ooit iets gezegd over een hemelse Moeder?

LeonardN
2 jaar geleden
Nee, zijn moeder was namelijk niet in de hemel tijdens zijn leven.
Goeievraagstell
2 jaar geleden
Ik snap deze stelling ook even niet.
Ten eerste, Jezus is toch maar 3 dagen dood geweest?
Ten tweede, je hebt het hier wellicht over zijn aardse moeder Maria? Uit je reactie lijk ik te mogen afleiden dat ze op een bepaald moment wel in de hemel zou zijn geweest. Begrijp ik dat goed? En zo ja, kun je me verwijzen naar een bron in de bijbel waaruit dat zou blijken?
LeonardN
2 jaar geleden
"Jezus is toch maar 3 dagen dood geweest?" Dat zegt de legende.
Maar na die drie dagen is ie naar de hemel gegaan, aldus de legende. Daarna is er niks meer van em vernomen.
Alle momenten dat Jezus sprak en het over zijn moeder had, waren dus momenten dat zei leefde. Verder leid je teveel af van mijn reactie. Als schrijver Jan, 30 jaar oud wordt. En zijn hele leven is zijn moeder Maartje in leven.
Dan zal in al zijn boeken enkel zijn levende moeder beschreven worden. (aangenomen dat Jan enkel non-fictie schrijft). Maria is niet overleden in de tijd dat het levensverhaal van Jezus zich afspeelde. Dus waarom zou Jezus anders naar haar referen dan zijn aardse moeder?
Ik snap niet wat er nu zo moeilijk is?

Antwoorden (1)

Niet zodanig dat erover geschreven is in de Bijbel. Natuurlijk zal Hij het wel over zijn moeder hebben gehad, met name als kind. Maar daar is geen verslaglegging van gedaan. In de Bijbel komt Maria hoofdzakelijk voor in de evangeliën die geschreven werden door Marcus, Matteüs en Lucas.
. . .
Voor de duidelijkheid: pas na haar overlijden is Maria hemelse moeder geworden. Tijdens het leven van Jezus was zij op de aarde.
Toegevoegd op 29 augustus 2021 10:06: tekst
2 jaar geleden
Goeievraagstell
2 jaar geleden
Die snap ik even niet zo goed. Maria was toch zijn aardse moeder? Hoezo is zij een hemelse moeder geworden? Kunt u daar een Bijbelse bron van geven?
Amadea
2 jaar geleden
Alle overleden christenen zijn hemels, dus zo ook Maria. Maar aangezien haar zoon veel eerder stierf dan zijn moeder heeft Hij zijn moeder niet als hemels gekend.
Goeievraagstell
2 jaar geleden
Hoezo is Maria hemelse moeder geworden? Kun je daar een bron van geven aub? Volgens mij verzint u maar wat...
Amadea
2 jaar geleden
Als jij het al niet begrijpt in eenvoudige taal, wat voor zin heeft het dan om teksten uit de Bijbel te gaan zoeken? Jij reageert nogal beledigend... Bijvoorbeeld in Filippenzen 3 vers 20 staat: Maar wij hebben ons burgerrecht in de hemel, en van daar verwachten wij onze redder, de Heer Jezus Christus. Wie Christus kennen en hun leven aan Hem toevertrouwen worden na hun overlijden hemelburgers.