Wie heeft er zelf goede ervaring met positieve intenties?

En hoe werkt dat voor jou? Graag uitleg!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je wat duidelijker zijn?Op welk gebied?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Positieve intenties gericht op de toekomst: om je leven te verbeteren of positieve doelen te behalen.
Annswers
13 jaar geleden
ik vind het een mooie ironische vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag!+

Het beste antwoord

Ja ik.

Hoe het werkt, is een moeilijk onderwerp om uit te leggen. Maar ik ga het proberen.

Het gaat er allemaal om hoe jij jezelf geloofd en hoe jij jezelf gaat blokkeren of niet.

Dus neem nu het weer.
Als je een leuk weekend hebt over 3 weken. Dan zeggen de meesten vaak: Ik hoop dat het mooi weer is.
Nu mag men wel hopen, maar als je hoop, dan denk je dat het niet zo zal zijn. Als je wel denkt dat het zo zal zijn, dan hoef je niet te hopen. Dan kan je vertrouwen.

Kortom, je denkt dus in eerste instantie niet dat het mooi weer wordt. Dus je denkt dat het gaat regenen.

Dit is dus een negatieve intentie. Dit wordt met de tijd versterkt door jouw innige geloof. Zodanig dat je zelf wilt dat het gaat regenen omdat je al een paraplu hebt geregeld, of laarsen, of anders...

Je zult jezelf moeten gaan omprogrammeren. Door te zeggen: "Het is die dag een prachtige dag".
Hierbij heb je ook een beeld van die dag. Dat het prachtig weer is en iedereen het naar zijn zin heeft. Dit voel je, dit ruik je en al je zintuigen doen hieraan mee.

Zeg je uitspraken altijd in de tegenwoordige tijd alsof het al zo is.

Als ik een uitstapje heb, is het altijd mooi weer. Zeker als ik met gelijkgestemden ben. Want hoe moeilijk is het voor mij om de groepsmentaliteit te veranderen. Hoe sterk moet ik dan zijn in mijn geloof.

Ik ga dagelijks op de fiets naar mijn werk. Echt waar, de regenbuien kan ik op 1 hand nog tellen.
Soms mag het ook gewoon regenen, dat is goed voor de natuur. Dan zeg ik het ook tegen mezelf.

Toegevoegd na 25 minuten:
Dit is de theorie van "the secret" en van "spiegelogie" van Willem de Ridder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het lang niet regent is het dus jouw schuld! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He, ik heb het alleen over datgene wat op mijn hoofd zou kunnen vallen. Ik laat zeeland over aan jouw:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gdano.. ik ga in deze weer eens helemaal met je mee! dikke plus! enne.. gaaf he, hoe dat werkt! :) en nog iets... jij zult altijd mooi weer hebben... zelfs al regent het, DAT is het ware geheim! Als engelen reizen.. ( zegt mijn beste vriend van de heeeeele wereld altijd als het zonnetje weer eens schijnt als we aan het flierenfluiten zijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, + 10!

Andere antwoorden (6)

Gek genoeg dat je dit moet vragen, terwijl je zelf het antwoord wel weet.
Hoe ga je te werk.
Neem drie vellen papier.
Schrijf op het eerste vel, wat je niet wil veranderen in je leven.
Op het tweede , alles wat je liever niet doet of wil hebben, dus alle negatieve zaken, maar ook alles!
Op het derde vel, waar wil je naar toe in het leven, wat zijn je wensen, je dromen, je verwachtingen.
Misschien dat op dit vel wel het minste staat, maar wel het belangrijkste.

Als je dit allemaal weet, ga je een plan maken.
je pikt er van vel 2 en3 , een belangrijkste uit.
Dus een negatief onderwerp en een positief onderwerp.
Ga hier mee aan de slag.
Na een maand, pak je de drie velletjes er weer even bij en lees alles opnieuw.
Bekijk waar er vooruitgang geboekt is en zoniet, waarom?

Maak weer nieuwe afspraken met je zelf en bekijk dat opnieuw de volgende maand.

Maak ook notitie's, hoe je , je eigen voelt, klachten, goede momenten enz., geef je daar zelf een cijver voor en zet dat bij iedere maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Positieve intenties. Ik begrijp het alsvolgt: Goede voornemens, neergelegd in een stappenplan.

En dat werkt heel goed.

Je wilt b.v. een of ander doel bereiken.
Dan ga je met een wit vel voor je bedenken wat je achtereenvolgens moet doen om dat doel te halen.
Je leest het nog eens over. Je maakt er een tijdsplanning bij.
En dan begin je gewoon met punt 1. Als je dat hebt afgewerkt binnen de tijd, dan krijg je een heel goed gevoel over jezelf, en begin je gemotiveerd aan punt 2.

Klopt gaandeweg de tijdsplanning niet helemaal, dan stel je je lijstje bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een sessie bij een NAET-therapeute, heeft ze me laten voelen hoe het werkt.
Ik diende op een stoel te gaan zitten, met mijn ogen dicht. Daarna werd me gevraagd te omschrijven wat ik voelde. Dat was niet moeilijk: ik kreeg het warm, en voelde haar energie als een healing over me heen gaan. Toen ik haar later vroeg wat ze gedaan had, zei ze: ik heb alleen maar heel veel liefdevolle dingen over je gedacht!

Door mijn ogen te sluiten, voelde ik letterlijk dat de positiviteit mijn kant op kwam. Dat heb ik later zelf bij anderen geprobeerd, en meestal werkt het echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zeker!

Met je gedachten creëer jij je situatie al snel!

Wanneer jij je beroerd voelt, of pijntjes hebt en steeds denkt;'Wat ben ik beroerd/ wat heb ik een pijn'. Zal het gevoel verstrekt worden.
Wanneer je probeert te denken;'Ik voel me goéd en gezond'. Zul jij je al spoedig wat beter voelen.

Als je in, welke situatie dan ook denkt;'Het wordt niks'.
Wordt het vaak niks, terwijl, wanneer je denkt, je voorstelt dat het leuk zal worden, het vaak leuk zal zijn.

Jouw gedachten, voorstellingen beïnvloeden een situatie.

Hoe positiever jouw gedachten/gevoel, hoe positiever de situatie.

Hoe het voor mij werkt, zoals hier boven beschreven.
Ik probeer elke situatie zo positief mogelijk te benaderen en dan vallen situaties die bijvoorbeeld moeilijk zijn, vaak mee!

Als ik me wat down voel en steeds blijf denken hoe fantastisch ik me voel, me voorstel of vrolijkheid probeer te voelen, innerlijk glimlach, des te beter ga ik me voelen.

Dansen en zingen brengt jouw energie in beweging, het geeft dan innerlijke ruimte.
Ik ben wel eens gaan zingen/dansen op een moment dat ik me niet helemaal oké voelde. Na een tijdje was het nare gevoel weg en en voelde ik me vrij!

Zo werkt het ook met materie;
Als je altijd maar denkt dat je weinig of niks hebt, zal alles stroef verlopen.
Wanneer je tevreden bent met wat je hebt! Dankbaar en blij bent hiervoor, zal het steeds beter gaan! En zul je steeds meer ontvangen.

Met je gedachten kun je de hemel en hel creëren!

Wie zaait zal oogsten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie goed doet, goed ontmoet

Dus door positieve intenties te gebruiken bij situaties, zal je automatisch goede ervaringen meemaken

De energie die je uitzendt zul je ook ontvangen

Onze gedachtes bepaalt hoe wij reageren en leven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb ervaring en ook jij kunt het gaan ervaren, gratis en voor niets! Kijk op de site van Willem de Ridder en zoek een fanclubje bij jou in de buurt. Daar kun je wekelijks oefenen met een aantal mensen in het "bestellen" van alles wat je maar wilt! En reken maar dat er vanalles gebeurd als je hiermee begint.

Waar je je aandacht op richt groeit!
Je creeërt je eigen leven. Kijk maar naar het leven dat je nu leidt, dat heb je zelf gecreeërt (bewust en onbewust).
Als je zegt tegen jezelf: ik kan het niet, zelf het universum: oké komt voor elkaar, dat gaan we regelen.
En zo ook met positieve intenties. Als je er echt in geloofd en erop vertrouwd en het ook kunt loslaten dan zie je wonderen gebeuren.
Zo heb ik een huis, relatie en een baan gecreeërd.
Echt superleuk om te doen.
Lees het handboek Spiegelogie maar eens.

www.willemderidder.com