is dit mijn gids?

het begon een paar jaar geleden toen begon ik aura's te zien dat is inmiddels verdwenen na een tijdje kreeg ik bijna dagelijks bezoek ik zag dan de omlijning van een mens ik hoorde dingen en er gebeurde ook rare dingen die ik niet verklaren kon toen mijn kat net dood gegaan was kreeg ik ineens bezoek van een kat ik was altijd als de dood als zoiets gebeurde dus ik durfde niks te doen achteraf heb ik daar wel spijt van ik heb gezegt dat het me met rust moet laten nu heb ik het eigenlijk nooit meer nogwel dat er dingen gebeuren die ik niet kan verklaren zoals dat het heel vaak uitkomt wat ik zeg enzo maar ik vraag me nu af zou dat mijn gids zijn geweest en kan die nog terug komen ? of is die misschien wel helemaal niet weg geweest?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (10)

Je stelt een vraag,met een lange toelichting.Mijn antwoord zal kort zijn.Aangezien ik niet in dergelijke dingen geloof,schrijf ik het toe aan een overspannen geest.
Je moet dit niet zien als een belediging,maar zo kijk ik er tegenaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje te makkelijk Peter
Je vraag is erg onsamenhangend en onlogisch.
Ik kan niets van een gids bij je ontdekken, je hebt er wel een, ieder mens heeft er een, maar wat jij beschrijft heeft er niets mee te maken.
Misschien de vraag anders stellen.
Je haalt wat dingen door elkaar heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraagt het mij en ik zeg dat dit niet je gids was... Je gids is overduidelijk duidelijk als die er is, daar is namelijk totaal geen enkele twijfel over... En dat wat jij zegt spreekt een en al twijfel, dus ik zeg je het is/was je gids niet...

Het zijn andere zaken, maar geen gids... En alle vragen zijn daarna irrelevant... Dus daar is dan ook geen antwoord op mogelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist!
+1
dit kan een halicunatie zijn geweest, maar dit kon ook een echte ervaring zijn geweest.
ik denk niet dat dit jouw opzoekt maar meestal kun jij het wel opzoeken (met succes).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijgelovig zijn kan het leven zwaar maken en je veel dingen ontnemen.
Wanneer je een christen bent is het goed te weten dat de bijbel dit veroordeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan staat de bijbel vol bijgeloof.
nee dit is niet je gids...

als je gids naar jou toe komt is een van de kenmerken dat je hem of haar vertrouwt... dat is het kenmerk van samengaan van mens en gids: vertrouwen... wat zou het voor een gids zijn als jij er geen vertrouwen in hebt?

als er dingen gebeuren die je bang maakten en waar je niets tegen durfde te doen, kan ik wel zeggen dat 'het' niet je gids was...

wat het dan wel was? angstige gedachten, dat was het in ieder geval... en moet je er waarde aan hechten? alleen als je er iets van hebt geleerd... anders: vlug vergeten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk tussen de regels door te kunnen lezen wat je bedoeld.

Je hebt het idee dat een Gids jou bezocht, de energie in die omlijning.

Mooie ervaringgen beschrijf je, aura's zien, de kat en een entiteit.

Ik weet natuurlijk niet of het je Gids was maar een Gids zal er altijd zijn en meestal kun je daar toch makkelijk contact mee leggen.

Die entiteit die je wwargenomen hebt, kan juist heel goed iemand anders geweest zijn.

Als je een contact tot stand wilt brengen met je Gids, ga dan eens rustig liggen of zitten en probeer in je gedachten vragen te stellen, het kan heel goed zijn dat je antwoord krijgt op welke wijze dan ook. Soms door een ploselinge opkomende gedachte. Je hoéft je Gids niet persé direct te zien, soms bestaat het uit een onzichtbaar contact, een gevoel dus.
Forceer het vooral niet maar vertrouw dat het contact met je zal maken op haar/zijn tijd.

Hoop dat je hier wat mee kunt.

Succes

Toegevoegd na 8 uur:
Zie ook het antwoord goéd van Gdanonym; blijf met beide benen op de grond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeanette,, goed advies, voor deze verwarde jongeman.
Maar zijn verhaal klopt ergens niet, misschien is hij niet goed in het formuleren van dit moeilijke onderwerp.
Het een heeft niet met het andere te maken.
Misschien reargeert hij nog op de antwoorden, zoniet, dan heb ik nog meer vraagtekens.
wel een plusje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Ed. In geval van deze vraag moest ik ook invoelen. Hopelijk reageert de vragensteller! Begrijp je vraagtekens!
Of het je gids is, kan ik je op dit moment niet zeggen. Maar misschien dat je later terugkijkt op deze periode en zeg je dat het wel je gids is. Dat je dan een blijk van herkenning krijgt.

Ik schat je in dat je nog vrij jong bent. Ik zou je wel wat tips willen geven. Blijf voorlopig met beide voeten op de grond staan. Deze ervaringen zijn heel heftig. Je bent er zelfs wat bang voor. Laat die angst er maar even zijn en probeer vooral een goede aardse verbinding te houden. Je heb nu nog teveel een hemelse verbinding.
Laat het aardse meer overheersen. Wordt wat nuchtiger en wat luchtiger. Later als je meer ervaring hebt, en je ook meer gegroeid bent, zal het vanzelf aan jezelf openbaren. Je hebt grote krachten in je, maar die zijn nu nog te groot voor je om te hanteren. Wordt meer zelfbewust en wordt meer 1 met de aarde en de natuur. Deze krachten zul je later meer kunnen gebruiken.

Zelf heb ik een herinnering dat ik klein was (6 jaar) en ik me herinner dat ik hand in hand liep met mijn vader. Maar toen ik omhoog keek, zag ik een hele andere man. Ik werd enorm bang, want ik was mijn pappa kwijt. Deze herinnering heb ik nog steeds mijn hele leven. Mijn ouders kunnen zich dit niet herinneren en misschien heeft dit alleen plaatsgevonden in mijn hoofd. Maar nu denk ik dat dit mijn gids of een begeleider is geweest en dat ik op die leeftijd meer contact had met die personen. Ook nu denk ik dat ik nog niet helemaal klaar ben om dit tafereel te kunnen begrijpen. Maar bang ben ik er niet meer van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi Gdanonym! +! Helemaal omdat het jou eigen ervaring is, zo waardevol!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijzondere ervaring Gdan.
Ik probeer te begrijpen wat er gebeurd was.
Bijna zeker niet je gids.
Het is een tegenenergie geweest( nieuw woord!)
Een ontmoedigende energie, negatief, met als bedoeling je verwart te maken, bang voor het paranormale.
Het is zoiets van in de spiegel kijken en daar niet je eigen spiegelbeeld zien .
Je was nog heel erg jong en zeer kwetsbaar.
Het voelt slecht, heel slecht.
Iets voelt zich nu betrapt.
Misschien kan je hier wat mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je woorden raken me niet. Ik ben bang dat ik je hier niet op kan doorvragen. Volgens mij krijg je dit door als een doorgeefluik.
Wat voelt heel slecht?
Wat voelt betrapt? Ik heb het heel lang als een normaal angstig moment ervaren. Totdat ik een keer een helder moment had. Er komt nu nog een ander moment naar voren. Ook een ervaring, welke mijn ouders zich niet kunnen herinneren.
Ik zat op de lage school. Een jaar of 9-10. Ik herinner me dat ik in een verwarde toestand in de pauze naar huis ben gelopen. Ik dacht dat ik vrij was. Mijn moeder vond het raar dat ik thuis was. Maar ze stuurde me niet terug naar school.
Zo een jaar geleden (en dat is heel bizar), had ik erge borst klachten en misselijkheid. Samen met mijn vriendin ging ik eens terug in mijn lijf en mijn verleden. Ik kwam terug op dit moment, waarbij ik iets verschrikkelijks heb gezien. Ik zag iemand (noem hem maar persoon A), iemands anders in elkaar schoppen. Die persoon A, zag ik als het pure kwaad. Die blik zag ik van hem.
Ik ben samen met mijn vriendin terug gegaan naar het gebouw van de lagere school. Bij de deur uit mijn herinnering. Ook raakte ik een oude boom aan (om zijn ervaring te kunnen zien). Toen werd ik helemaal misselijk, en moest ik bijna overgeven. Ik zag weer het tafereel, waarbij ik mezelf dwong om naar persoon A te kijken.
Ik voelde letterlijk een steek in mijn maagstreek.
Dit was alles ongeveer 21.00uur in de avond. Wat ik nog niet heb vertelt, is dat mijn baas van die tijd (1 jaar terug), ik als een pester ervaar. Waarvan ik nare herinneren heb. Ik heb hem toen ook beschouwd als dat hij persoon A wel eens zou kunnen zijn. Een paar jaar ouder als ik. De volgende ochtend kwam ik dus op mijn werk. Wat blijkt, die baas was die avond ervoor met spoed opgenomen in het ziekenhuis. En om een uur of 21:00 werd hij geopereerd. Aan zijn maag/buik (ziekte van croon bleek later).
Hoe bizar. Nu is hij mijn baas niet meer, maar een gewone collega. Ik heb hem nooit durven vragen of hij vroeger op diezelfde school heeft gezeten. Misschien komt dat nog wel eens. Ik zit nu te trillen als een rietje, zo rond mijn borst/buik gebied. In ieder geval was die gebeurtenis toen ik 9 was, zo heftig toen dat ik met een blackout naar huis was gegaan. Ook hiervan herinneren mijn ouders/moeder zich niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gdan.
*Het voelt heel slecht, iets voelt zich betrapt*
Weet niet waar het vandaan kwam, maar ik mocht niet verder.
Op de een of andere manier open ik iets bij je.
Waarom jouw heftige reactie?
Ben ik jouw spiegel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, voor mij voelt dit niet zo slecht. Het trillen is omdat in dat gebied verdere healing plaatsvind. Doordat ik opnieuw eventjes die ervaring opnieuw beleef. Doordat ik er weer eventjes aandacht aan geef. Ja je bent wel een spiegel. Je opent, doordat je me aandacht geeft en me energie stuurt. Hierdoor kan ik zelf openen en komen die herinneren ook weer eventjes. Dat is goed. Ik zie het als de puntjes op de i. Ik ben een laatbloeier. Zoals jij eerder zegt, om me tegen te houden. Ik weet wel dat ik door mijn opvoeding erg op mijn hoede blijf. Dat beschouw ik als een kracht. Ik zie een vorig leven terug. Iets wat ik voorlopig nog voor mezelf hou. Wij kennen elkaar uit diverse vorige levens. Onze diverse levens zijn in elkaar verwart en verbonden. Daar herleidt ik ergens 'betrapt'.
Dat je niet verder mag op dit moment is prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is iets waar ik niet in mag komen/ niet weten, komt nog wel, kom ook nog wel terug over vorige levens, ik bots ergens tegen aan, laat het even zo, groet.
Ik merk kramp en onzekerheid op. Waarom kies je er niet voor om jezelf te blijven, en de dingen te laten komen zoals ze zijn?
Geloof in jezelf, en als jouw intuitie het gevoel geeft dat het niet goed is wat je overkomt, of dat je er nog niet klaar voor bent, sluit jezelf dan af.
Ik denk zelf dat je er wel klaar voor bent om je volgende stap te nemen, maar doe het dan met kleine pasjes.
Je zult zien dat je gaanderweg meer vertrouwen zult krijgen, maar boven alles jij beslist.
Schiet in ieder geval niet in een kramp.
Succes hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is vast jouw gids. De manier waarop je jouw ervaringen (ten eerste jouw verhoogde "zicht" op energie
-aura's-, vervolgens meerdere paranormale ervaringen) beschrijft komt heel erg overeen met hoe gidsen zich vaak aandienen.

Maar je bent zo bang, dat je er duidelijk -nog- niet klaar voor lijkt om een werkelijk contact aan te vangen.

Je gids is er altijd al geweest en zal er altijd zijn. Hij is er specifiek en alleen voor jou. Om jou te dienen. (allemaal positief toch?)

Hij heeft zich bij jou aangediend toen de tijd ervoor klaar was.

Echter jouw angst is de rem hierop.

Waar ben je precies bang voor?
Voor je eigen paranormale gaven? Die zijn van jou!
Jouw gave is er om jouw te dienen om jezelf te manifesteren zoals het de bedoeling was!
Je bent dus bang voor je eigen talent.
Je bent overigens niet de enige hoor, vaak werkt het zo dat precies daar waar je talent zit, daar tevens je valkuil geactiveerd is.
Maar het is wel goed om je te realiseren dat je misschien niet zo bang bent voor je gids, of andere paranormale gaven, maar meer het feit dat jij dat ervaart!

Wees gerust. Wanneer jij er voor jezelf klaar voor bent om je over te geven aan jouw talent, dan zal hij zich opnieuw aan jou aandienen.
Hij zal geduldig op jou wachten, totdat jij er klaar voor bent.
Dan, kunnen jullie een samenwerking op gaan bouwen waarin jij zal groeien in jezelf!
Lijkt mij een mooi vooruitzicht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Het ontmoeten van je onzichtbare "ander" kan een griezelig idee zijn als je er niet voor open staat. Maar als je leert dat je zelf alles mag bepalen, wat je voelt ,hoever je wilt gaan , wat je wil meemaken, dan is het heel plezierig. Dat je zelf geheel de controle hebt . Maar het nog moet "leren " controleren.