Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een mens het oneindig vatten?

Kan een mens en systeem bedenken dat het ondenkbaar kan verklaren? Bestaat zo iets?

Toegevoegd na 1 minuut:
een systeem...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als de mens accepteert dat het oneindige niet door een eindig mens begrepen kan worden, is hij al een heel eind!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Op dit moment nog niet. maar als de mensheid lang genoeg bestaat, zullen ze het probleem in de verre toekomst wel oplossen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men kan wel rekenen met het getal oneindig.

Maar een oneindig systeem dat ondenkbaar is, daar zal de mensheid niet in slagen te bedenken.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Jazeker, filosofen deden vroeger niet anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of de mens ooit het oneindige kan vatten? NEE... oneindig is oneindig... Dat is hetzelfde als te voet een trein achtervolgen, die over een ronde baan rijdt en nooit kan stoppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kunnen we denk ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het oneindig is niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lukt mij in ieder geval niet hoor, ik heb er wel over na zitten denken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het oneindige is wel te begrijpen, ik heb er althans weinig moeite mee. Iets is oneindig als het niet begrensd is.

Het ondenkbare is per definitie 'niet te denken' en dus ook niet te 'bedenken'. Derhalve is een ondenkbaar systeem niet te bedenken.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ja hoor die bestaan al.

De TCM, Chinese energieleer/stromingen, Indiaanse Yoga leer. Zen leer. Tibetaanse leer.

Ik geloof echter niet dat jij dit soort systemen bedoeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee , net zo min als je tegen het universum kunt botsen, of net zo min als een golf op zoek kan gaan naar de oceaan.

ONMOGELIJK dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding