Kan een mens het oneindig vatten?

Kan een mens en systeem bedenken dat het ondenkbaar kan verklaren? Bestaat zo iets?

Toegevoegd na 1 minuut:
een systeem...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als de mens accepteert dat het oneindige niet door een eindig mens begrepen kan worden, is hij al een heel eind!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Op dit moment nog niet. maar als de mensheid lang genoeg bestaat, zullen ze het probleem in de verre toekomst wel oplossen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men kan wel rekenen met het getal oneindig.

Maar een oneindig systeem dat ondenkbaar is, daar zal de mensheid niet in slagen te bedenken.
13 jaar geleden
Jazeker, filosofen deden vroeger niet anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of de mens ooit het oneindige kan vatten? NEE... oneindig is oneindig... Dat is hetzelfde als te voet een trein achtervolgen, die over een ronde baan rijdt en nooit kan stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kunnen we denk ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het oneindig is niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lukt mij in ieder geval niet hoor, ik heb er wel over na zitten denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het oneindige is wel te begrijpen, ik heb er althans weinig moeite mee. Iets is oneindig als het niet begrensd is.

Het ondenkbare is per definitie 'niet te denken' en dus ook niet te 'bedenken'. Derhalve is een ondenkbaar systeem niet te bedenken.
13 jaar geleden
Ja hoor die bestaan al.

De TCM, Chinese energieleer/stromingen, Indiaanse Yoga leer. Zen leer. Tibetaanse leer.

Ik geloof echter niet dat jij dit soort systemen bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee , net zo min als je tegen het universum kunt botsen, of net zo min als een golf op zoek kan gaan naar de oceaan.

ONMOGELIJK dus.