Het zijn beide energievormen die helaas met menspersonen geassocieerd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Onjuist, engelen en demonen bestaan wel degelijk.
Lees hierover de Bijbel, Gods Woord erop na.

Andere antwoorden (5)

Nee. Afgezien van de vraag of ze uberhaupt bestaan:

Nee, engelen zijn geen verheerlijkte menselijke wezens. Matt. 22:30 legt uit dat ze niet trouwen of zich voortplanten net als mensen en Hebr. 12:22-23 zegt, dat als we naar het hemelse Jeruzalem gaan, we tienduizendtallen van engelen zullen ontmoeten en de geesten van rechtvaardigen, die de voleinding bereikt hebben- twee aparte groepen.

Engelen zijn een gezelschap of een vereniging, geen ras dat afstamt van een gemeenschappelijke voorouder (Lucas 20:34-36). Wij worden genoemd mensenkinderen, maar engelen worden nergens engelenkinderen genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen kunnen engelen zijn voor elkaar maar ze kunnen elkaar ook serieus de duivel aan doen
13 jaar geleden
Nee, het zijn beide fantasiefiguren die hun weg hebben gevonden naar verschillende (pseudo)religies, waarbij de engelen in de regel het goede vertegenwoordigen, en demonen het kwade. Beide zijn tamelijk antropomorf om het de fantasie niet al te lastig te maken.
Ongetwijfeld kunnen mensen zich engelachtig of demonisch gedragen, maar ze blijven altijd mensen met een goede en een slechte kant,. Het idee van engelen en demonen is dat ze eigenlijk geen slechte resp. goede kant hébben. Wat dan voor een doorsnee mens wel weer lastig is om je voor te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engelen zijn door God geschapen voordat God de "aarde grondvestte" http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Job+38%3A4-7&id42=1&id18=1&id37=1&id17=1&pos=0&l=nl&set=10&idp0=43&idp1=19&idp2=38&idp3=18
Zij worden daarom ook "zonen van God genoemd".

Demonen zijn " gevallen engelen" of met andere woorden " engelen die zich gekant hebben tegen God".
Net zoals engelen zijn demonen onzichtbaar.

Demonen kunnen kunnen zich voordoen als een overleden persoon, of kunnen bezit nemen van iemand, dan spreekt men van een bezetene. http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Lucas+8%3A27-34&id42=1&id18=1&id37=1&id17=1&pos=0&l=nl&set=10&idp0=43&idp1=19&idp2=38&idp3=18

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Hand+16%3A16-19&id42=1&id18=1&id37=1&id17=1&pos=0&l=nl&set=10

Dit kan gebeuren wanneer iemand zijn geest ledigt door bijvoorbeeld meditatie.
Het is zeldzaam, maar het gebeurt. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja er zijn bepaalde mensen op aarde die aardse engelen zijn, ze zijn hier met een bepaalde missie om de mensheid te redden en te steunen,niet iedereen kan dat zien of voelen, maar soms kom je bepaalde mensen tegen op je levenspad en je komt deze mensen niet per toeval tegen,maar hebt het pas vaak veel later waarom je die persoon tegen kwam,en waardoor je andere inzichten hebt gekregen in je leven,dat zijn aardse Engelen. Sommige mensen worden bezeten door het kwade omdat er gaten in hun aura zit door bijv. dat ze zich niet kunnen afsluiten van negatieve energien van andere personen, ziektes enz. En door drugs en alcohol misbruik onstaan er ook van deze gaten in je aura. Als je bezeten bent door het kwade/demonen dan kan als je boos wordt je gezichtsuitdrukking totaal veranderen in een demonisch uitstraling. Ook dit zal niet iedereen zomaar kunnen waarnemen. Maar ik heb het wel allemaal gezien gevoeld en ervaren. Mensen zullen zeggen tijd voor naar de psychiater, maar daar loop ik al jaren bij. En er blijft ook al jaren een discussie over mijn paranormale gebeurtenissen en het ggz. Maar ik heb het al zo vaak bewezen dat hun inzichten niet klopte en dan denk ik yes 1-0 voor mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat dan geen goede reden om te stoppen met therapie?