Kan de gebedsoproep (azan) niet via Whatsapp oid gebeuren?

Ik had begrepen dat veel mensen zich storen aan de versterkte gebedsoproep, dat het lawaaioverlast is. Waarom doet men dat niet via een bericht op de telefoons van de gelovigen zodat de rest van de bevolking er geen last van hoeft te hebben?
Of beter nog, wellicht bestaat er al een app die op tijd actief wordt en een gebedsoproep doet op de telefoon van de gelovige.

Ritsuka
3 jaar geleden
Mogen ze van kerken ook wel doen, die klokken elke zondagochtend is ook best vervelend.

Antwoorden (1)

Daar is een app voor:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bitsmedia.android.muslimpro&hl=en
Je krijgt de gebedstijden op basis van je huidige locatie.

In Nederland gebruikt maar 7 tot 8% van alle moskeeën luidsprekers voor de gebedsoproep. In België is de vraag om een oproep tot het gebed al meerdere keren gevallen, maar deze werd steeds geweigerd.