Kunnen edelstenen te sterk zijn voor je?

Hoi, ik heb gisteren een op afstemming gemaakte orgonite piramide ontvangen in de chakrakleuren.
Deze blijkt echter te sterk te zijn voor me. Ik had afgelopen nacht nachtmerries en als ik de piramide vasthoud dan heb ik een beklemmend gevoel op de borst en hals. Ik vroeg raad aan een spiritueel iemand en deze bevestigde dat de piramide m.b. de stenen die erin zitten veel te sterk zijn. Vooral de rode/oranje laag en dus negatieve energie of entiteiten kunnen aantrekken. Ook kan alles wat ik afgelopen jaar bereikt heb teniet worden gedaan.
Ik heb eens iets dergelijks voor gehad met edelstenen online te kopen. Toen zat er een slechte geest in huis. De piramide heb ik op een spirituele groep gekocht iemand die ze zelf maakt.
Stenen zijn
Bergkristal, amethyst, seafoam andara blauw, amazoniet, turkoois, Aventurijn emerald andara, honingcalciet

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K
Amadea
4 jaar geleden
Je voelt het zelf zo, waarom vraag je dan of dat kan?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je het zelf gelooft zal het kunnen. Ik geloof het niet dus dan niet. Die “spiritueel iemand” heeft je al antwoord gegeven.
Ritsuka
4 jaar geleden
Als jij gelooft dat het 'te sterk' voor je is, dan zul je dit gevoel houden. Edelstenen hebben geen magische werking, maar bijgeloof en het placebo of nocebo effect kan sterk zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Helende edelstenen.... het is een handel net als op bedevaart naar Lourdes of Scherpenheuvel gaan.
Het kost je veel geld en je raakt geestelijk uitgeput van al dat gepieker eromheen.
Laat het, en concentreer je op de positieve dingen om je heen...

Antwoorden (1)

Hoe jij op edelstenen reageert is erg afhankelijk van jouw mindset.
Past een systeem met piramides en edelstenen totaal niet bij je mindset (ben je vooral rationeel ingesteld) dan zal de piramide ook niets met je doen.
Past het wel bij je en dan kun je mentaal kracht aan zo'n voorwerp ontlenen. Zelfs al doen de stenen wetenschappelijk gesproken helemaal niets, dan nóg kun je er mentaal energie van krijgen. Zowel positief als negatief.
Wántrouw je de edelstenen of ben je er op een andere manier op de verkeerde manier van onder de indruk, dan kunnen ze dus inderdaad ook mentaal belastend voor je zijn.

Ga eens goed voor de piramide zitten en laat het voorwerp op je inwerken. Voelt het goed en geeft het vertrouwen,dan kan een edelsteen nooit te krachtig voor je zijn.
Voelt het ook maar een beetje niet goed... dan... weg met dat ding ! Zo simpel is het.