Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel omzet maakt het bedrijf (of de personen) die achter astro-tv zit(ten)?

Je ziet op tv steeds zo'n programma (of meerdere programma's) waarbij je paragnosten kunt bellen. Zij hebben dan de antwoorden op jouw vragen/problemen. Mij persoonlijk lijkt het me dat je zoiets niet gaat bellen. Echter nu denk ik toch dat veel mensen het stiekem wél bellen.. Dus zou ik graag weten hoeveel omzet ze nou eigenlijk maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

AstroTV is een merkje van Smart Media Services uit Hilversum. Zij zijn, als elke BV, verplicht jaarrekeningen te deponeren bij de Kamer van Koophandel, die, tegen betaling, voor iedereen zijn op te vragen.
Alleen denk ik niet dat je er expliciet in terugvindt wat AstroTV ze oplevert... ze doen nog meer dingen op het gebied van bel- en SMS-spelletjes, en ik verwacht dat de opbrengsten van AstroTV gewoon op de grote hoop belanden.
De kaarten vertellen me wel dat er onder de streep een leuk bedrag overblijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen enkele oplichter gaat je vertellen wat ie verdient. Zo ook met een schimmige onderneming als Astro TV.
Ze hoeven geen jaarverslag publiek te maken en ze gaan het je dan ook niet te vertellen.
De SP heeft er in 2008 nog kamervragen over gesteld, dat heeft helaas tot niets geleid.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Je betaalt 0,80 per minuut incl. BTW (in de meeste gevallen). Hiervaan gaan tussen de 25 en 35 cent naar degene aan de telefoon. Er blijft dan over tussen de 0,45 en 0,55 cent over.
Dat is het bedrag wat er aan 1 minuut wordt omgezet.
Van dit geld dien je een aantal kosten af te trekken.
Reclame, internet(dus alle kosten die daar onder vallen), de telefoonlijnen, studiokosten, uitzendtijden op de TV.

Pak als voorbeeld de Jurofoon. 80 cent per minuut, maximaal 40 euro per gesprek. Loop eens naar een advocatenkantoor voor advies. Weet je ook wat je betaalt.

Waar men niet bij nadenkt zijn de vele kosten die er zijn. En hoe komt dat? Omdat we alleen maar onze eigen beurs denken.

Ik werk zelf in de detailhandel. Als je ziet hoeveel schakels er nodig zijn om producten in de winkel te krijgen, dan snap ik best wel, waarom sommige producten een bepaalde prijs hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding