Wat betekent het als mensen in de kerk bidden met open handen?

Ik heb een vraag over bidden bij ons in de kerk tijdens de zegen staat er ook mensen met open handen is dit een bepaald gebruik of hun zo aangeleerd

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.9K
Castle
4 jaar geleden
Open handen kunnen betekend dat je niets te verbergen hebt tegenover god. Je laat zien dat je niets in je handen hebt en dus geen bijbedoelingen.

Antwoorden (3)

Dat is hoe die mensen het aanvoelen. Door met open handen te staan ervaren zij dat zij werkelijk zegen van boven ontvangen. De een is daar ontvankelijker voor dan de ander. Zelf zou ik het zelf gênant vinden en daarom dit niet doen, maar ik vind het prima als een ander het zo doet. Ik denk niet dat het hen aangeleerd is, maar dat ze het bij een ander zagen en dit vonden aanspreken. En het daarom zelf gingen proberen en zich daar goed bij voelden.
4 jaar geleden
Ivana
4 jaar geleden
Goed antwoord, Plus
Bidden is erg persoonlijk. Daar zijn, als je echt bid, ook geen regels voor.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Doorgaans zijn dit gelovigen die heel erg emotioneel betrokken zijn bij die dienst.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als het over religie gaat zijn mensen het NOOIT met elkaar eens.
In de Kerk speelt ook het saamhorigheidsgevoel een grote rol. Eigenlijk is alles aangeleerd, want het geloof begint heel vroeg in de opvoeding. Het gedrag van de mensen wordt beïnvloed door de gemeenschap en juist door het saamhorigheidsgevoel wil en "meedoen".
Sommige mensen willen ook extra opvallen en laten zien, dat ze ERG goed kunnen meedoen (misschien willen ze laten zien, dat ze wel héél gelovig zijn).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wanneer er gebeden wordt bij mij in de kerk dan hef ik mijn handen ook omhoog naar God. Ik doe dat omdat ik Hem wil laten zien dat ik graag ontvang wat Hij mij wil geven. Ik richt mijn handen naar Hem toe om mij open te stellen voor Zijn zegen. De reden kan verschillend zijn. Maar dit is mijn reden.