hoe veel keer heeft jezus-christus zich aan de mensen getoond na de kruisiging?

heeft jezus zich nog laten zien na zijn dood?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
2K

Het beste antwoord

Volgens de Bijbel heeft Hij zich minstens drie keer aan de discipelen getoond. Johannes 20 vers 19 tot 21 vers 25 vertelt daarover:
- Op de avond van die eerste dag van de week waren de leerlingen bij elkaar; ze hadden de deuren afgesloten, omdat ze bang waren voor de Joden. Jezus kwam in hun midden staan en zei: ‘Ik wens jullie vrede!’
- Een week later waren de leerlingen weer bij elkaar en Tomas was er nu ook bij. Terwijl de deuren gesloten waren, kwam Jezus in hun midden staan. ‘Ik wens jullie vrede!’ zei hij.
- Hierna verscheen Jezus weer aan de leerlingen, nu bij het Meer van Tiberias.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vergeet maria niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en tomas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was het dan? Niet bij de hemelvaart ofzo?
Amadea
12 jaar geleden
Vergeet mijn woord "minstens" niet. Er zullen meer gelegenheden zijn geweest. Die mogen andere beantwoorders toevoegen. Tomas heb ik al genoemd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie verhaaltjes toch.. Zolang mensen er maar gelukkig van worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ikk weet het niet zeker maar toen jezus zich voor zijn graf als tuiman voor deed toen zag maria hem toch ook?

Andere antwoorden (2)

Met betrekking tot Christus’ opstanding zijn er niet minder dan vier mannen die in het openbaar getuigden dat zij Jezus na zijn opstanding hadden gezien, terwijl in een van hun verslagen wordt gezegd dat hij door meer dan 500 christelijke discipelen werd gezien .
Bronnen:
(Matth. 28:16, 17; Joh. 20:19; 21:1, 2; Hand. 1:15, 22; 1 Kor. 15:6-8).

Daarna is hij ook nog aan Saulus van Tarsus verschenen:
Bron:Handelingen 22:6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Jazeker.

Regelmatig verschijnt de beeltenis van Jezus, [Maria of teksten uit de Koran]
op bijzondere plaatsen. Wat te denken van: Jezus als chocoladevlek, de naam Mohammed op tropische vissen of Maria op een tosti.

Fred Whan, uit Ontario, kwam onlangs op de proppen met een visstick welke hij een jaar eerder had gebakken en die volgens hem een afbeelding bevat van een persoon die verdacht veel lijkt op Jezus Christus.

Hier vind je een overzicht van al zijn verschijningen.
Het is vrij recent, vanaf 2004, dus het zullen er
vast veel meer geweest zijn.

http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?dossierId=15

De goddelijke verschijning op een kussen.

http://www.youtube.com/watch?v=HSJFe3MAC74&eurl=http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/14668
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maria komt niet alleen op tosti's voor , maar ook op kaakjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil jij een blauwe plek op je kaakje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liever een kusje!