Wat voor christelijke scholen zijn er in Nederland?

ik weet dat je bijvoorbeeld Rooms-Katholieke en Protestantse scholen hebt. maar zijn er nog meer soorten christelijke scholen in Nederland? (zoals bijvoorbeeld: Evangelische scholen of Jehovah scholen?)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Volgens Wikipedia zijn er:
3 Gereformeerde scholen
91 Katholieke scholen
53 Protestants-christelijke scholen
11 Reformatorische scholen
in Nederland‎

Toegevoegd na 1 dag:
Daarnaast is Evangelisch onderwijs is in 1997 door de minister van OCW erkend als een afzonderlijke richting binnen het onderwijs. Op diverse plaatsen in Nederland bevinden zich evangelische scholen. Zij bieden algemeen onderwijs, vanuit een achtergrond die aansluit bij de evangelische beweging.
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Naast bovengenoemde bestaan er inderdaad ook evangelische scholen. Dat is een aparte grondslag (https://nl.wikipedia.org/wiki/Evangelisch_onderwijs). Overigens denk ik, zeker gezien de aantallen, dat het lijstje van @SimonV gaat over MIDDELBARE scholen.
tinus1969
6 jaar geleden
Aanvulling: het overzicht van @SimonV is niet volledig en claimt dat ook niet te zijn; het is een wiki-doorverwijspagina naar scholen die toevallig een wiki-artikel hebben.
SimonV
6 jaar geleden
Bedankt voor je aanvulling en je "verdedigen" van SimonV. -;)