wat gebeurt er na de dood volgens biocentrisme?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een juist antwoord is eigenlijk (nog) niet mogelijk. In de wetenschap van nu is het bestaan van de ziel nog niet definitief erkend. De visie van Lanza is min of meer: " Bewijst de kwantumtheorie dat de ziel en bewustzijn na dood naar een andere dimensie verhuizen? 500 jaar geleden leefden mensen in de veronderstelling dat de Aarde plat was. Moest je toen, en veel eerder, gezegd hebben dat we op een ronde bol leven, dan zou iedereen jou voor gek hebben verklaard. De logica uit die tijd kon onmogelijk aannemen dat er op die andere zijde van de bol mensen ondersteboven rondliepen. Moest dat toch mogelijk zijn, beweerden knappe geesten, dan zouden mensen er gewoonweg afvallen. Nu beweert Robert Lanza dat 'biocentrisme' de denkwereld op eenzelfde manier op zijn kop zet door te beweren dat het universum vanuit het leven is ontstaan, en niet omgekeerd. Dit zou, bijvoorbeeld, verklaren waarom ruimte, tijd en de eigenschappen van materie afhankelijk zijn van de waarnemer. Lanza stelt: "Indien je van mijn hand dingen hebt gelezen waarom ogen niet kunnen zien, maar wel de informatiedragers, fotonen genoemd, doorlaten - en, via draden, zenuwbanen genoemd, de indrukken naar de hersenen doorsturen, die dan op hun beurt de zaken vertalen, waardoor we dan pas kunnen zeggen dat we 'zien', dan snap je één van de uitgangspunten van biocentrisme. .... Dit is ook wat o.a prof. Penrose al eens noemde en intussen zijn er meer wetenschappers die paralelle /meerdere universa niet uitsluiten. Oftewel en anders gezegd, het hele universum staat in voortdurende communicatie met ieder quantum zonder dat daarbij signalen worden verzonden. Bewustzijn is dus niet gelokaliseerd in de hersenen en bij het sterven van die hersenen zou het voort kunnen bestaan.... Toegevoegd na 1 week: Bij toeval zonet ook nog deze info gevonden: http://awesomejelly.com/quantum-theory-proves-consciousness-moves-to-another-universe-after-death/

Je zou kunnen stellen dat de ziel het verschil is tussen een dood en een levend lichaam. Het is verder volgens mij zo dat er nog een tweede ziel in het spel moet zijn. Want als wijzelf de ziel zijn dan moet er ook nog een instantie zijn die instaat is om ik noem maar wat onze stofwisseling te reguleren. .