Wat betekend de rol van een nieuwetijdskind voor d toekomst, als ze nog steeds te dealen hebben met n wereld die daar niet klaar voor is?

Ik ben zelf n nieuwetijdskind, waardoor k ook HSP heb. Maar k heb ook autisme. En ik vraag me daardoor dit al heel lang af. Want iedereen om me heen houdt wel rekening met m'n autisme, maar niet met m'n HSP. En ik wil heel graag iets voor de toekomst kunnen betekenen als nieuwetijdskind zijnde. Maar ik kom maar geen enkel NTK tegen, en dan denk ik: "ze worden sinds 1990 geboren... En t is nu alweer 2016 en nóg zie ik geen enkel ander nieuwetijdskind... Hoe kan dat?" En ik zie nog steeds geen verbetering op de wereld. Het is namelijk zo lastig als nieuwetijdskind in de huidige maatschappij... En zeker als je daarbij nog s n keer autisme hebt; dan voel je je sowiesilo n vreemde eend. Maar wat wil m'n rol nou zeggen precies voor de toekomst?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het heet tegenwoordig hooggevoelige mensen/ kinderen. H.S.P. maar betekent het zelfde. Die zijn er tegenwoordig erg veel. Ze zijn er altijd al geweest, ook lang geleden. Deze kinderen hebben het vaak erg zwaar in deze maatschappij, omdat ze niet worden begrepen, vaak niet op school en soms niet eens door hun ouders. Hierdoor voelen ze zich heel vaak eenzaam en alleen. Ook allerlei lichamelijke klachten horen er bij. Maar een H.S.P er zijn heeft ook grote voordelen. Ze zijn erg creatief, vaak heel erg slim en ook vaak erg muzikaal. Veel H.S.P ers komen uiteindelijk terecht in de zorg, vaak de kant van geestelijke , of lichamelijk gehandicapten, ouderen enz. waar ze heel goed in kunnen zijn en het juist een voordeel is H.S.P. er te zijn De meesten zijn sterk empatisch aangelegd, wat ook een voordeel is.. Vaak komen ze ook terecht bij hulp aan autisten. Die ze totaal begrijpen De wereld is nooit klaar voor een H.S.P. er dat moet je zelf doen. Jij moet klaar zijn voor deze wereld.