Wat betekend de rol van een nieuwetijdskind voor d toekomst, als ze nog steeds te dealen hebben met n wereld die daar niet klaar voor is?

Ik ben zelf n nieuwetijdskind, waardoor k ook HSP heb. Maar k heb ook autisme. En ik vraag me daardoor dit al heel lang af. Want iedereen om me heen houdt wel rekening met m'n autisme, maar niet met m'n HSP. En ik wil heel graag iets voor de toekomst kunnen betekenen als nieuwetijdskind zijnde. Maar ik kom maar geen enkel NTK tegen, en dan denk ik: "ze worden sinds 1990 geboren... En t is nu alweer 2016 en nóg zie ik geen enkel ander nieuwetijdskind... Hoe kan dat?" En ik zie nog steeds geen verbetering op de wereld. Het is namelijk zo lastig als nieuwetijdskind in de huidige maatschappij... En zeker als je daarbij nog s n keer autisme hebt; dan voel je je sowiesilo n vreemde eend. Maar wat wil m'n rol nou zeggen precies voor de toekomst?

8.8K
ronron1212
7 jaar geleden
Je rol is dat wat je zelf in het leven moet zoeken. nieuwe tijd wil niet zeggen dat de wereld gaat veranderen en dat jij daar meer dan een ander iets in moet doen. Nieuwe tijds kinderen is een vorm waar in lees dit eens
http://www.nieuwetijdskinderen.org/
Erna55
7 jaar geleden
Je hebt al eerder hierover vragen gesteld.
Bij een vraag daarover heb je een fantastisch antwoord van Lies gekregen. Je reageerde toen ook dat je er mee geholpen was. De betreffende vraag en het antwoord heb je verwijderd.
Siri1995
7 jaar geleden
@erna, dat heb ik toen idd geprobeerd er wat mee te doen. Maar t was makkelijker gezegd dan gedaan. En toen kwam k er gewoon achter dat DIT de concrete levensvraag is. Dus vandaar dat ik hm ff zo en concreet en anders stel.
Erna55
7 jaar geleden
Het antwoord kwam erop neer dat je eerst je aardse leven vorm moet geven voordat je je met "hogere doelen" kunt gaan bezighouden. Ook is je al vaker geadviseerd om contact te zoeken met een goede hulpverlener.
Rieneke1
7 jaar geleden
Ronron wat geef je nu voor een link van een flauwekulsite?
Rieneke1
7 jaar geleden
Eens met het antwoord wat Erna doorgeeft.
ronron1212
7 jaar geleden
@Rieneke1 daar staat in wat nieuwetijdskinder zijn zo dat ze hopelijk begrijpt dat er niet te verwachten is dat de wereld zo zal veranderen dat zij er in past.
Rieneke1
7 jaar geleden
Ronron wat je zegt over aanpassen daar geef ik je gelijk in, maar het lijkt me niet goed ideeën als zou je een ntk zijn of uberhaubt het bestaan daarvan , aan te moedigen. En dan kom je met paranormale begaafdheid, tweelingtheorietjes, straling van de gsm.......ik zou zeggen zet een hoedje van alufolie op, dan gaat het wel over :)
Cryofiel
7 jaar geleden
@Siri, je zegt dat nieuwetijdskinderen sinds 1990 worden geboren. Hoe kan het dan dat ik rond 1980, 1985 al over nieuwetijdskinderen las, inclusief hun rol in de wereld en de problemen die deze nieuwetijdskinderen ondervinden?
ronron1212
7 jaar geleden
@Rieneke1 Het zijn kinderen die een probleem hebben en vaak ook overgevoelig zijn en van een stoornis.
Siri1995
7 jaar geleden
@cryofiel, dat is wat ik heb gelezen op t nieuwetijdskind-magazine.com. Misschien was dat wel n voorbereiding voor wat r komen ging. @erna, ik kan juist geen juiste hulpverlener vinden; ik ben al bij mediant, en zelfs daar kunnen ze me niet helpen met NTK. @ronron1212, en jij heel erg bedankt voor die link; ik dacht dat t met de toekomst veranderen te maken had. Want zo iets las k weleens op t nieuwetijdskind-magazine.com, dat er over ong 100 jaar een hele andere maatschappij is met dat er weer geleefd word als in de tijd van Atlantis omdat dan alleen nog maar nieuwetijdskinderen leven.
Maar t kan idd heel goed zijn dat t met een van die mogelijkheden te maken heeft op die link wat stemmingswisselingen betreft etc.
ronron1212
7 jaar geleden
@Siri1995 je kan het best gewoon hulp zoeken ga eens praten met je huisarts.
Rieneke1 Ik zeg niets en ook de link niet dat er iets wordt aangemoedigd maar dat het een fenomeen is wat bestaat uit mogelijke ziekte en stoornissen lees gewoon goed.
Siri1995
7 jaar geleden
Ik wou alleen ff weten wat mijn rol voor de toekomst te bieden heeft. En verder bedoelde ik er helemaal niets mee eigenlijk
Erna55
7 jaar geleden
@Siri1995 :
Je hebt hulpverlening van Mediant. Je zegt dat ze je niet kunnen helpen met NTK. Maar je hebt hulpverlening nodig die je helpt met het dagelijks leven in het hier en nu.
Wanneer je wilt geloven dat je later een " taak als NTK" hebt, zorg er dan voor dat je nu stevig in de huidige realiteit en het leven staat.
erotisi
7 jaar geleden
Siri, Het is me niet precies duidelijk wat je eigenlijk vraagt. Wil je nu weten wat je rol in de wereld is of weet je die wel maar weet je niet hoe je daar mee om moet gaan in een wereld die daar niet voor openstaat?
Siri1995
7 jaar geleden
Ik wil weten wat Nieuwetijdskinderen voor de toekomst betekenen juist
erotisi
7 jaar geleden
wat kunnen etc nieuwetijdkinderen of jij dan goed?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Siri, het is niet zo zeer dat je iets voor de toekomst ( voor de mensheid) moet doen, het is eerder zo dat jij, net als ieder ander, jezelf leert kennen en probeert om te gaan met je gevoeligheid (HSP) en autisme. Dat is al moeilijk genoeg! Wat de rol van "nieuwentijdskind" betreft is het niet zozeer dat jij de wereld moet veranderen, maar dat de wereld iets van jou leert. Bijvoorbeeld jou accepteren zoals je bent en dat je de dingen meer (aan)voelt en er meer last van kunt hebben. Dat het bij jou (of gelijk wie dan ook) nu eenmaal anders 'binnenkomt' en ervaren wordt. Probeer zo veel mogelijk jezelf te zijn. Dat is jouw manier om een bijdrage te leveren aan de toekomst.
Cryofiel
7 jaar geleden
@Siri, je zegt dat je hebt gelezen op een bepaalde site. Maar dat is het nu juist met die sites: nieuwetijdskinderen bestaan al sinds 1980, en waarschijnlijk nog veel langer. Maar elke generatie denkt dat het een geheel nieuw verschijnsel is, iets dat pas de afgelopen 15 tot 20 jaar aan het gebeuren is. Elke nieuwe generatie vergeet dat de vorige generatie hetzelfde dacht. Jouw site doet hetzelfde. Voor de zoveelste keer beweert die site dat nieuwetijdskinderen een geheel nieuw verschijnsel zijn. Voor de zoveelste keer beweren ze dat er nu iets staat te gebeuren met de aarde / de mensheid / de kosmos. Voor de zoveelste keer beweren ze dat dit de eerste keer is dat dit gebeurt.
Siri1995
7 jaar geleden
Oké. Aan de laatste twee reacties daar heb k tenminste wat aan. En t scheelt dat k nu ECHT iemand gevonden heb om me te kunnen helpen. Ik kende haar wel al. Maar ze hebben me nooit zo specifiek met haar in contact laten komen. En v.a de 2e of 3e week van januari kan k eindelijk terecht.
Maar fijn dat jullie me ook nog ff advies hebben kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben een nieuwetijdskind van 1942, alleen was er toen nog geen naam voor, maar bestond het wel.

Antwoorden (1)

Het heet tegenwoordig hooggevoelige mensen/ kinderen. H.S.P. maar betekent het zelfde.
Die zijn er tegenwoordig erg veel.
Ze zijn er altijd al geweest, ook lang geleden.
Deze kinderen hebben het vaak erg zwaar in deze maatschappij, omdat ze niet worden begrepen, vaak niet op school en soms niet eens door hun ouders.
Hierdoor voelen ze zich heel vaak eenzaam en alleen.
Ook allerlei lichamelijke klachten horen er bij.
Maar een H.S.P er zijn heeft ook grote voordelen.
Ze zijn erg creatief, vaak heel erg slim en ook vaak erg muzikaal.
Veel H.S.P ers komen uiteindelijk terecht in de zorg, vaak de kant van geestelijke , of lichamelijk gehandicapten, ouderen enz. waar ze heel goed in kunnen zijn en het juist een voordeel is H.S.P. er te zijn
De meesten zijn sterk empatisch aangelegd, wat ook een voordeel is..
Vaak komen ze ook terecht bij hulp aan autisten.
Die ze totaal begrijpen
De wereld is nooit klaar voor een H.S.P. er dat moet je zelf doen.
Jij moet klaar zijn voor deze wereld.