is er een "spirituele" betekenis als je een voorwerp (bvb. telefoon) laat vallen?

Na een gesprek met woonbegeleider over een aantal zaken zoals. Huisarts, verbouwing woning, lichamelijke klachten, geestelijke klachten, financiën. mijn energie was aardig leeg getrokken en liet ik mijn telefoon vallen deze viel op de kop, nu vroeg ik mezelf af of dit een betekenis heeft.

Na veel stress of bij negatieve emoties laat ik vaak dingen vallen. Vaak een pen, aansteker, telefoon, (pakje) sigaret, ring, sleutels. Vandaar mijn vraag

Weet jij het antwoord?

/2500

Het antwoord is: nee. Je hebt in je toelichting zelf eigenlijk al de oorzaak aangegeven: je was behoorlijk moe, daardoor was je coördinatie verminderd, en daardoor liet je iets uit je handen vallen. Dat is heel normaal en heel logisch. Niets bijzonders aan. Je hebt ook de betekenis al gegeven: geen. Je liet gewoon je telefoon vallen. Die viel. Punt. Meer is er niet over te zeggen. In feite leidde de oorzaak (jouw moeheid), via een verminderde coördinatie in je vingers, tot het loslaten van de telefoon. Daarna deed de natuurkunde haar werk.   Toegevoegd na 1 minuut:   Een eventuele betekenis kun je er natuurlijk altijd zelf aan toekennen. Dat is dan echter *jouw* *persoonlijke* betekenis. Het is niet "de" betekenis van deze gebeurtenis. Dat kan ook niet, want er is geen betekenis. Maar als jij er een teken in wilt zien, dan staat dat jou natuurlijk vrij.