is er een "spirituele" betekenis als je een voorwerp (bvb. telefoon) laat vallen?

Na een gesprek met woonbegeleider over een aantal zaken zoals. Huisarts, verbouwing woning, lichamelijke klachten, geestelijke klachten, financiën. mijn energie was aardig leeg getrokken en liet ik mijn telefoon vallen deze viel op de kop, nu vroeg ik mezelf af of dit een betekenis heeft.

Na veel stress of bij negatieve emoties laat ik vaak dingen vallen. Vaak een pen, aansteker, telefoon, (pakje) sigaret, ring, sleutels. Vandaar mijn vraag

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.3K
ronron1212
7 jaar geleden
Iedereen laat wel eens iets vallen op elk moment van de dag. even niet opletten en oef er viel weer wat.
Ritsuka
7 jaar geleden
je zegt het zelf al, je was lichamelijk en geestelijk moe, dan laat je snel wat vallen omdat je niet oplet.
Cryofiel
7 jaar geleden
Je hebt inderdaad zelf de betekenis al gegeven: die is er niet. Je hebt ook de oorzaak gegeven: je was moe, daardoor was je coördinatie minder, en daardoor liet je de telefoon vallen.

Antwoorden (1)

Het antwoord is: nee.

Je hebt in je toelichting zelf eigenlijk al de oorzaak aangegeven: je was behoorlijk moe, daardoor was je coördinatie verminderd, en daardoor liet je iets uit je handen vallen. Dat is heel normaal en heel logisch. Niets bijzonders aan.

Je hebt ook de betekenis al gegeven: geen. Je liet gewoon je telefoon vallen. Die viel. Punt. Meer is er niet over te zeggen.

In feite leidde de oorzaak (jouw moeheid), via een verminderde coördinatie in je vingers, tot het loslaten van de telefoon. Daarna deed de natuurkunde haar werk.

Toegevoegd na 1 minuut:

Een eventuele betekenis kun je er natuurlijk altijd zelf aan toekennen.

Dat is dan echter *jouw* *persoonlijke* betekenis. Het is niet "de" betekenis van deze gebeurtenis. Dat kan ook niet, want er is geen betekenis.

Maar als jij er een teken in wilt zien, dan staat dat jou natuurlijk vrij.

Cryofiel
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
de enige betekenis die je zou kunnen geven is dat je niet 'in balans' bent. Door de stress en vermoeidheid heb je het laten vallen. Door te werken aan de oorzaak van je stress en vermoeidheid ben je geestelijk en lichamelijk beter in balans en laat je minder snel iets vallen.