Als er een dood is na het leven, is er een dood voor het leven...
Is er geen leven na de dood, dan is er geen dood voor het leven...
Het is het een of het ander...
Welk antwoord juist is weet ik niet, maar een van de twee moet waar zijn, maar ook dat weet ik niet zeker...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Wel als je in reïncarnatie gelooft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus het antwoord hangt af van wat je gelooft?
Dus als ik maar niet geloof dat een mes scherp is, dan kan ik me er ook onmogelijk aan snijden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is kort door de bocht.
Er is en verschil tussen geloof en Geloof.
Van dood kan alleen sprake zijn als er leven is geweest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dus als je er niet bent, dan ben je alleen dood als je net ervoor wel geleefd hebt, in alle andere gevallen niet?
Daar zijn de meningen over verdeeld, ik persoonlijk denk van wel, maar wetenschappelijk bewijs is schaars of afwezig
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
is er überhaupt een dood? Ik denk dat er steeds een wisseling van bestaan is. Je gaat niet dood, maar 'over' naar een volgend bestaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo wordt vroege babysterfte wel genoemd.
Maar ik vraag me af of deze vraag wel serieus is bedoeld.
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien kun je je beter afvragen of je de vraag wel snapt.
AWM
15 jaar geleden
Klopt. Ik snap er niks van.
Leven, dan besta je, en besef je tijd
Dood is de afwezigheid van leven,
zelfs het begrip 'tijd' bestaat dan niet
dus ook de begrippen 'voor' of 'na' zijn dan betekenisloos
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aangezien ik geloof in het reincarnatie principe, geloof ik ook in een "dood" voor het leven. Dat klinkt vreemd, want voor mij is dood niet dood, maar slechts een andere manier van "zijn". Een andere bestaansvorm zijn van enkel bewustzijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is leven niet een tijdelijk bewust zijn van de dood?Zijn we niet altijd dood maar denken we dat we nu leven?Maar dan is dood zijn ook leven! En mogen we hier tijdelijk op aarde vertoeven, onze les leren en dan weer terug. Om weer verder te gaan met dood zijn. Of leven? Hebben wij dan niet het eeuwig leven, zoals zoveel geloven verkondigen? Dan zijn we dus nooit dood. Maar logeren we af en toe op aarde. Conclusie: dood zijn bestaat niet!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit ligt heel dicht bij de werkelijkheid...
Ik zal alleen voor jou zeggen hoe het werkelijk in elkaar zit.
Jij bent toch de enige die dit leest... In Diepe Slaap (dat kan zijn dat wat elke nacht gebeurt of na een regulier doorlopen leven) daar leef je werkelijk, daar ligt je essentie, maar daar is geen bewustzijn... Dan ontwaak je en droomt God´s droom, anders gezegd de wereld zoals die aan de zintuigen vertoond wordt. Hier is ervaring en bewustzijn, maar dat is dus de illusie... Dus wij leven als we (diep)SLAPEN en als we wakker zijn dromen we God´s droom, zogenaamd ons leven... Dit is de ultieme werkelijkheid... Je weet het of je weet het niet... dank je ps ik ga er niets meer aan toevoegen of additief verklaren...
Ik denk het niet, maar als je in reéncarnatie geloof wel.