Weet iemand de werking van een roze kwarts steen?

Ik heb deze kado gekregen,maar hou me niet zo met stenen bezig. Slechts als het moet.thanx

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeer bijzondere mooie en leuke vraag plus 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx!

Het beste antwoord

Rozenkwarts is een kwarts variant. De kleur varieert van donkerroze tot heel licht roze.Rozenkwarts Helpt bij heimwee, pijn, duizeligheid, bloedziekten, hart- en bloedsomloop stoornis, leverkwalen, nierkwalen, puberteit problemen, jaloezie, diarree en buikkrampen bij baby's. Vergroot de creativiteit, geeft fantasie, geestelijke groei en bevordert de liefde, zelfrespect, kunst en scheppend denken. Bedaart verder opvliegerige mensen en is een prima steen voor kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx voor je antwoord!

Andere antwoorden (7)

Er moet niks. Als je hem mooi vindt, hang je hem om je nek. Het is gewoon kwarts met een beetje kleur, heel leuk om te zien en leuk om kado te krijgen.

En als je je wil verdiepen in de meer esoterische uitleg van de kracht van de steen, heb ik hieronder ook nog een link voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roze kwarts is een beschermengel voor kleine kinderen. Hij beschermt namelijk alles wat kwetsbaar en zuiver is.
Ik ben de Vriendschapsteen. Zeker als je verlegen bent en het lastig vindt om vrienden te maken kom ik goed van pas. Vrienden willen graag bij je zijn. Het gevaar? Dat iedereen je vriend(in) wil zijn. Dus geef ik je ook de kracht om te voelen wie je echte vrienden zijn en wie niet.
Roze kwarts is een geweldige steen voor een Stier. Een Stier helpt hij over zijn angsten heen zodat je met veel plezier contact kunt maken met andere mensen. Je ziet ook hoe mooi alles om je heen is en je wordt lekker creatief, wat betekent dat je prachtige dingen kunt verzinnen en maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Een roze kwartssteen doet maaréén ding!Hij ligt roze te wezen,niet meer en niet minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rozenkwarts is roze van kleur en behoort tot de kwarts-familie. De steen is doorschijnend met een glasachtige tot vettige glans.

Werking:
Rozenkwarts is bij uitstek de steen van het hart en de liefde. De steen werkt sterk in op het hartchakra en opent het hart om liefde te ontvangen en om liefde te geven. De steen trekt harmonieuze liefdes- en vriendschappelijke relaties aan en bevordert ook eigenliefde en zelfacceptatie. Rozenkwarts heeft een milde, zachte werking en werkt kalmerend bij verdriet en trauma’s en bevordert empathie, openheid en behulpzaamheid. De steen maakt ontvankelijkheid voor alle soorten schoonheid en stimuleert creativiteit en fantasie. Fysiek heeft de steen een positieve werking op het hart, de geslachtsorganen, sexuele problemen, de vruchtbaarheid, borst- en longkwalen en voorkomt duizeligheid. Tenslotte helpt het bij ouderdomskwalen zoals de ziekte van Alzheimer en Parkinson.

Reinigen & Opladen
Rozenkwarts kan onder invloed van (fel) zonlicht verkleuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
In aanvulling op de vorige antwoorden lees ik nog:

Wordt in de Oudheid gelinkt aan de goden Amor en Eros. Er wordt een aantal geneeskrachtige werkingen toegekend, nl. tegen pijn door gordelroos, galblaasproblemen, slaapstoornissen, liefdesverdriet en het zou de doorbloeding verbeteren. Hoort volgens diverse literatuur bij de sterrenbeelden: Stier en Weegschaal.

Dus het is een wondersteen.
Je word er dus helemaal blij en vrolijk van en kerngezond.
Als je in wonderen gelooft.
Ik heb nog nooit gehoord dat het werkt..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rozenkwarts is een lieve zachte steen, in energie.
Je kan haar ook naast je bed leggen. Mijn dochter heeft er ook een naast haar bed. Het is een steen die goed bij kinderen past.

Hij werkt op de hart chakra.
Staat in verband met liefde geven en ontvangen.
Werkt ontspannend en geeft zoete dromen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de steen van de liefde. Het opent je hart zodat je in staat bent om liefde te geven.
Niet alleen om liefde te geven en te ontvangen, maar ook om van jezelf te houden.
Het is dus een heel positieve steen, omdoen dus.