Waarom verschuiven fotolijsjes van mijn overleden opa?

Mijn opa is overleden in 2008 en zie hem regelmatig heb fotolijsjes van hem maar die verschuiven waarom verschuiven de foto lijsjes?

Weet jij het antwoord?

/2500

Waardoor de fotolijstjes verschuiven is zo niet te zeggen. Er zijn veel mogelijke oorzaken. Je kunt bijvoorbeeld denken aan trillingen. Harde muziek kan al genoeg zijn, maar ook lopen in huis kan trillingen veroorzaken. Als de lijstjes in de buurt van een kachel of radiator staan die (op de "ouderwetse" manier) aanslaat en afslaat, kan de continue afwisseling tussen warm en koud er ook voor zorgen dat een fotolijstje gaat "wandelen". Een voor de hand liggende oorzaak is natuurlijk een kat, als je die hebt. Een andere mogelijke oorzaak is een huisgenoot. Dat kan een huisgenoot zijn die de boel regelmatig afstoft en daarbij het fotolijstje net niet precies op dezelfde plek terugzet. Of een huisgenoot die ergens bij moet achter het fotolijstje, maar die daar net niet bij kan, en dus bij het strekken van de arm het fotolijstje een klein duwje geeft. Een oorzaak die vaak over het hoofd wordt gezien is een kind, meestal in de puber-leeftijd. Als bijvoorbeeld een puberend zoontje doorkrijgt dat jij voor een raadsel staat wanneer hij elke avond het fotolijstje een halve centimeter verschuift, kan dat voor hem een stimulans zijn om daar vooral mee door te gaan. Er zijn vast nog meer mogelijke oorzaken te bedenken. Hopelijk heb je iets aan de hier genoemde. PS. Waarom je je overleden opa noemt is me een raadsel. Als je een foto van de Domtoren van Utrecht in het lijstje zou doen, zou het lijstje op dezelfde manier verschuiven. Tenzij natuurlijk een puberzoontje de oorzaak is.  

Even uitgaande dat jij je overleden opa ook inderdaad regelmatig ' ziet' liggen het verplaatsen van zijn foto lijstjes enigszins in de lijn van je verwachtingen. Overleden dierbare en anderen hebben ook mijn grote belangstelling, omdat ik er soms ook mee ' werk' . Maar nooit heb ik iets zien verplaatsen, bewegen, ander kleur zien aannemen of wat dan ook. Maar hooggevoelige mensen krijgen nu eenmaal heel veel informatie binnen, gevraagd en niet gevraagd, die hun eigen belevings- wereld behoorlijk in de war kan sturen, zo erg zelfs, dat de persoon dingen denkt waar te nemen die niet bestaan. Hun hoog-gevoeligheid, hun ervaringen, hun wens denken, hun emoties, kunnen totaal door elkaar heen gaan lopen, waardoor hun eigen brein met ze op de loop gaat. Zo kan je dingen gaan zien die er niet zijn, geuren ruiken die er niet zijn, ja stemmen gaan horen die er niet zijn, zelfs kleuren lijken even te veranderen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100