Innerlijke bevrijding geeft aan dat je je bewust word van de gevangenis waarin je innerlijke je bevind.Dit zal zich eerst uitten in het willen ontwikkelen van je geestelijke mogelijkheden en een gezondere levensstijl t.o.v. voeding en beweging.
Je wilt de balans vinden tussen het geestelijke en het lichamelijke,want het is een valkuil om een van de twee niet mee te nemen in het ontsnappen uit deze spreekwoordelijke gevangenis.
Je gaat je een beeld vormen van je ik,van je ware zelf.Vaak zul je merken dat het ego zich pas op de voorgrond gaat zetten als je het onder de loep neemt.Het ego is,vooral in onze samenleving,gewend zonder tegenspraak te krijgen wat het wil.Het gedijt in het materialisme.En de westerse maatschappij met al zijn luxe meet ons een gouden kooitje aan waarvan de tralies ons innerlijk zo verblinden dat het geen kans krijgt van spreken.
Maar het innerlijk zal zacht maar aanhoudend je toefluisteren:psst,ik kan zo door die tralies heen,dan ben je vrij!Dit geeft conflictgevoelens,want je ego wil niet weg,het wil niet vrij zijn,want dan moet het delen met anderen,en dat wil het niet.Het heeft dat nooit geleerd,en het ik is natuurlijk niet wij!
Maar de universele liefde zal je altijd blijven uitnodigen,en dan beantwoord je het...
Plots besef je dat er licht en warmte en liefde door de tralies heenstraalt,zo tot op het binnenste van je ziel!Het ziet de wereld zoals die is,puur en welwillend om jouw op te nemen in haar geheel.
Het enige wat je hoeft te doen is willen geven.Je moet je gouden gevangenis afstaan aan de stoffelijke wereld,je hebt het niet meer nodig.Je ziel versmelt zich met het ware Licht en je ziet dat er nooit een verschil is geweest tussen het Licht van jouw ziel en de ziel van de wereld.Het is samen met alles een.
dat is innerlijke bevrijding.
Toegevoegd na 23 minuten:
Een zeer goede site zonder veel poespas eromheen over hoe deze kennis toe te passen en het ego los te laten.