Ervanuitgaande dat helende krachten bestaan (daar verschillen nu eenmaal de meningen over) het volgende:
Wat je vooral beter niét kan doen is klakkeloos je talent aanbieden.
Het beste is om eerst te leren dat je zelf stevig in je schoenen staat door levenservaring op te doen en te leren verwerken zodat er geen misbruik gemaakt gaat worden van je talent.
En zodat je niet volkomen uitgeput raakt wanneer je iemand anders behandelt.
Leren aarden/gronden is hierbij van het grootste belang.
Daarbij is het ook realistisch om te beseffen dat vele mensen kunnen healen, oftewel de omstandigheid kunnen creëren waardoor anderen in contact kunnen komen met hun eigen geneeskracht. Dat is wat healers in wezen doen.
Iedere healer heeft daar een eigen sterke kant in, een manier waarop healen het beste werkt. Zorg dat je uitvindt wat voor jou je beste manier is.
Zoek er veel info over op. Wanneer je van binnen een soort vervelend of raar gevoel krijgt van bepaalde info, klik het dan weg, dat is dan geen info die voor jou bestemd is. Als het info is waarbij je tot iets heel speciaals en als uitverkorene wordt bestempeld, klik maar weg. We zijn allemaal even bijzonder en uniek, iedereen.
Wanneer het degelijke info is met technieken die vooral het gronden als basis heeft, die nuchtere info geeft, voel dan bij jezelf of het resoneert.
En leer dan te werken met de aangereikte technieken. Uiteindelijk dient elk talent ontwikkeld te worden voor er werkelijk mee gewerkt kan worden.
Blijf zuiver en eerlijk.
Dan werkt het het beste.
Ik moedig je aan om er zoveel mogelijk over te weten te komen :)
Kristal
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Je eerste en je laatste zin zijn in mijn ogen de belangrijkste. De eerste zin is net zoiets als "ervan uitgaande dat de aarde plat is (daar verschillen nu eenmaal de meningen over) het volgende". De meningen verschillen, daar heb je gelijk in. Daarom stel ik voor naar de feiten te kijken, en onze meningen te baseren op de feiten. Probeer bijvoorbeeld de feiten zoals SimonV die in zijn antwoord noemt, niet te ontkennen maar te accepteren. De laatste zin komt daar ook op neer: probeer er zoveel mogelijk over te weten te komen. Kun je echt iets? Laat maar eens zien dan! Gelooft iemand je niet? Ga na wat diens redenen daarvoor zijn. Blijf je ondanks alles toch het idee houden dat je echt iets kunt? Ga na hoe het komt dat je zo aan dat idee vasthoudt. Enzovoort. Ik wens je veel wijsheid en inzicht toe.
SimonV
9 jaar geleden
"Healen: de omstandigheid kunnen creëren waardoor anderen in contact kunnen komen met hun eigen geneeskracht."
Wordt dit in de wetenschap niet gewoon het creëren van een placebo-effect genoemd?
Kristal
9 jaar geleden
Simon, dat is inderdaad nog een manier om bij je eigen geneeskracht te komen. Goede aanvulling.
Cryofiel
9 jaar geleden
Zie ook mijn eerste reactie onder de vraag - die komt op hetzelfde placebo-effect neer. Meer dan dat is er niet. Althans, voor zover we weten, maar dat is natuurlijk altijd zo: we weten niet meer dan we weten.
SimonV
9 jaar geleden
Interessant. Is hiermee eigenlijk dan niet aangetoond dat "helende krachten" niet werken?
Als een medicijn even goed blijkt te werken als een placebo, werkt het medicijn niet.
Of ik iemand nu een pepermuntpilletje geef of een healing: als de ontvanger maar gelooft dat het helpt, helpt het.
Het draait dus om de overtuiging van de ontvanger en niet om alle poespas en technieken van de genezer. Lijkt mij. Opmerking
Een hand op een zere plek leggen helpt. Maar dat is geen placebo-effect noch paranormaal wonder. Hierbij worden fysiologische mechanismen in gang gezet die de pijn daadwerkelijk verminderen. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/3350558/2012/11/20/Helpt-een-kusje-op-een-zere-knie.dhtml
Cryofiel
9 jaar geleden
Yep. Spring in die wereld die voor jou nog zo onbekend is. Heb vertrouwen, je zult er veel nieuwe inzichten opdoen. Alles wat je kent, alles wat je liefhebt, zal behouden blijven. Niets zal verloren gaan. Je zult veel nieuwe dingen tegenkomen. Verwarrend, maar dat is slechts in het begin. Daarna zal alles een plaatsje beginnen te krijgen. Je zult verbanden gaan zien die tot nu toe verborgen zijn gebleven. Je belevingswereld zal niet meer bestaan uit allemaal aspecten, maar uit één groot en samenhangend geheel. Verbinding en inzicht. Stel je open. Heb vertrouwen.
Kristal
9 jaar geleden
Simon, inderdaad is de geest een heel sterke tool. Het is jammer dat daar niet vaker mee gewerkt wordt vind ik persoonlijk.
Dat een placebo werken kan zegt verder niets over de werkwijze van een healer.
Een healer heeft technieken geleerd om de cliënt de mogelijkheid te bieden bij zijn eigen geneeskracht te komen. Als de cliënt dat alleen had gekund zou die niet bij de healer aangeklopt hebben. Wat dus niet wil zeggen dat iedereen de ondersteuning nodig heeft van een healer om bij zijn geneeskracht te komen, zij kunnen het zelf en gaan dan ook niet naar een healer. Het is, als het goed is, een samenwerken van de cliënt met de healer.
Wanneer de healer zich (innerlijk) op de borst klopt omdat hij/zij zo goed kan healen is het meer egotripperij dan healen.
Veel healers werken met lichtentiteiten samen om de cliënt zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Ik realiseer me dat deze laatste zin ook weer allerlei reacties kan oproepen, toch leg ik dit niet terzijde want ik geef hiermee aan op welke manier veel healers werken.
Hoe dan ook, de cliënt staat ervoor open of niet en daar zal een zuivere reader gehoor aan geven.
Dat heeft alles met respect voor de (vrije wil van de) cliënt te maken. Mooie link trouwens over die kusjes die ervoor zorgen dat de pijn vermindert.
Cryofiel
9 jaar geleden
Goed beschreven. Helaas ga je vanaf je "lichtentiteiten" de verkeerde kant op. Healers werken namelijk niet met "lichtentiteiten". Het is sowieso onbekend wat "lichtentiteiten" zouden zijn, niemand kan daar een antwoord op geven. Daarnaast is er geen enkele aanwijzing dat healers met wie of wat dan ook zouden samenwerken. Alles wat healers bereiken, kan prima worden verklaard met de al genoemde placebo-effecten. Daar is niets verkeerds aan. Wat wel verkeerd is, is je afsluiten voor die kennis en tegen beter weten in blijven doen alsof er iets anders aan de hand zou zijn, zonder dat je daar ook maar enige aanwijzing voor hebt.
Kristal
9 jaar geleden
Dank je wel Hilbert.
Cryofiel
9 jaar geleden
Kristal schreef:
"Even iets rechtzetten:
die link die ik verstuurde was niet de bedoeling" Toch is de link best van toepassing op deze vraag, en vooral op jouw antwoord. Als je paranormaalgelovig bent kun je zeggen dat het per ongeluk plaatsen van die onbedoelde link "zo heeft moeten zijn"; als je niet zo paranormaalgelovig bent zie je het als een toevallige gebeurtenis die toevallig goed uit blijkt te pakken. Hoe dan ook, mijn reactie op die link is nog steeds van toepassing. Stel je open voor die nieuwe, onbekende wereld die ik daar noem. Die wereld die jou nu nog zo'n angst inboezemt dat je zelfs het bestaan ervan het liefste zou willen ontkennen. Het is een mooie wereld. Een wereld van eenheid, van samenhang. Ik heb het geluk gehad die wereld te mogen leren kennen. Ik gun jou hetzelfde geluk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank u

Andere antwoorden (2)

Ik zou zeggen dat je er zo goede mogelijke dingen mee moet doen. Wees een zegen voor de mensheid. Kom je zieke en zwakke medemensen te hulp.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan kun je mensen die vragen om een healing helpen, mits dit goed voor je voelt.