Bewustwording!

Maar meningen zijn nog wel eens verdeeld,
ik geef je de verschillende vormen die ik (her)ken.

Je er van bewust worden dat jij deel bent van het geheel, het Universum of hoe jij dit ook noemen wilt, weer anderen noemen het het Goddelijke.

Dat het Goddelijke in jou leeft!
Je kent vast de uitspraak of de woorden uit de bijbel;'
Wij zijn geschapen naar Zijn evenbeeld'.
Maar er staat nergens dat God een mens is, als wij aan durven nemen dat God Energie is, betekent dit dat wij een deel zijn van die Goddelijke Energie.

Bewust gaan leven, liefde voor jezelf ontwikkelen en voor de anderen om je heen.

Erkennen wie jij bent in héél je 'zijn'.
Je zelf durven zien/voelen.

Er zijn mensen die niet in het Goddelijke geloven.
Zij leven integer, zijn liefdevol naar anderen en zijn zich bewust van hun daden. Beseffen dat ieder mens iets mooi's in zich heeft. Zij nemen hun eigen verantwoordelijkheden. Kwetsen een ander niet opzettelijk. Deze mensen leven dus bewust!
Dit zijn m.i. ook spirituele mensen.

Bewust omgaan met jouw verantwoordelijkheden.

Beseffen dat je kan leren dat het niet altijd goed is om het gelukkig zijn af te laten hangen van iemand in jouw omgeving maar dat je gelukkig kan zijn met jezelf, zoals jij bent.

Bewust leven met je zelf en je omgeving, in liefde!

Ik noem zelf; spiritueel ontwaken ook wel eens bewustwording van het 'zijn'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1... Jeanette...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Xinix! Ik geniet van je nieuwe avatars!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer een antwoord naar mijn hart, hoe kan het ook anders :) Dikke plus, al was het alleen maar voor je laatste zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Marita, Doepie. @Doepie, ik word 'stil' van je reactie.
Ik 'geloof' dat ik niet anders kan, dan vanuit mijn diepste zijn te antwoorden. Juist als het om dit soort vragen gaat. Ik bedenk dan alleen wat ik hier over 'denk/voel'. Dank voor je respect! Ik ben erg blij met dit soort vragen omdat de vragensteller waarschijnlijk een mens is die hier ook over nadenkt en zich mogelijk 'bewust' wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeanette dankjewel voor je erg duidelijke antwoord.
Hier kan ik echt wat mee.
Met Doepie eens.
dikke plus+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Mirjam, ik begreep uit jouw vraag, anders had je het niet zo gesteld, dat het voor jou écht nog een vraag was/is. Hoop dat de andere antwoorden en de mijne je duidelijk hebben kunnen verwoorden wat het betekent om spiritueel te ontwaken of zoals ik weer geef in mijn antwoord; bewust te worden van jou ZIJN! Dit is stapje één Mirjamm, de rest gaat vanzelf. Zag dat Xinix je nog een boek aan rade, mooi! De zin die je herhaalt in je reactie van Doepie, erg mooi en dat blijkt duidelijk voor je te zijn. Veel succes in je groei, je ont-----wikkeling!
Begrijp je wat ik met ont---wikkeling bedoel, je zelf ont- warren als het ware, jezelf ont-dekken. Het is een hele mooie en soms moeizame weg maar wel de weg van Liefde, vergeving, integriteit! Dat wat écht belangrijk is in dit leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord Jeanette + . "Dat wij een deel zijn van die Goddelijke energie " en , "bewust omgaan met jouw verantwoordelijkheden". "Het is een hele mooie en soms moeizame weg maar wel de weg van Liefde, vergeving , integritiet".
Hele goede omschrijvingen...

Andere antwoorden (11)

Het licht zien, opeens doorhebben dat je deel uit maakt van het heelal en dat er meer is tussen hemel en aarde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel voor je mooie antwoord+
Dat je de illusie van het leven doorziet... Het is net als gewoon ontwaken, je ziet plotseling dat wat werkelijk is... Meer niet...

En het kost geen tijd, dat ontwaken, je kunt er niets voor doen, het is er plots, net als gewoon ontwaken...

Daarna is het een ander verhaal, want na het ontwaken begint het pas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een plus van mij. Ik denk wel dat je iets kunt doen aan het ontwaken maar dan moet je het willen en inderdaad, dan is er al een klein ontwaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees het boek van Suzanne Sagal - Collision with the Universe... Het gebeurde haar totaal onvoorbereid en ze wist pas jaren later wat haar overkomen was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na het feest, volgt de afwas!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@kundalini "after the ecstasy the laundry" van goood old Jack Kornfield!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel voor je mooie antwoord Xinix zal het eens op zoek gaan naar het boek +
Bewustwording. Persoonlijke groei. Zicht krijgen op iets groter dan het fysieke. Het besef dat er méér is. Inzicht in een groter geheel. Herinneren wie en wat we zijn.

Wanneer je eenmaal spiritueel bent ontwaakt, valt alles in een ander perspectief.

Ik gooi één van mijn favo spreuken er nog een keer tegenaan:

"We are not human beings having a spiritual experience. We're spiritual beings having a human experience."

:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+! Fijn dat je 'terug' bent!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt alle drie :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi, duidelijk antwoord. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook +, Ik heb ook deze uitspraak gehoord. "We are human beings, we are not called human doings"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt andere alle drie :) @gdanonym: deze kende ik nog niet. Mooi :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
.............inzicht in een groter geheel..................
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marina Dankjewel voor je duidelijke antwoord +
Dat je plotsklaps in dingen gaat geloven,die er niet zijn!
En dan zou ik zeggen: Ontwaak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je een ruimer bewustzijn begint te krijgen, waardoor alles op zijn plaats valt, en je begrijpt.
Ook het innerlijk weten, wordt herontdekt en liefde en wijsheid vervult je leven.
Eigenlijk is het een soort van geestelijk ontwaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spiritualiteit is een heel algemeen begrip. Een esoterische, innerlijke weg of ontwikkeling kan verschillende kanten op gaan. Binnen het monotheisme is de juiste spirituele weg, de weg die naar God leidt. Als je in God gelooft, moet je dus niet zomaar een weg inslaan.
Het spirituele pad naar God bestaat uit vele stadia met als uiteindelijk doel het dienen van God. Over het eerste stadia Mededogen (Morowat):

Mededogen houdt in dat je jezelf verliest (het gaat erom je egoistische neigingen in positieve karaktertrekken te veranderen) en dat je je niet anders voordoet dan je bent. In de Koran 4:135 staat: "Weest standvastig in de gerechtigheid".

Mededogen is op drie pilaren gebaseerd:
1. Dat je op intelligente wijze met jezelf weet te leven.
2. Dat je geduld toont naar andere mensen.
3. Dat je je behoeftig opstelt naar God.

Je kunt op drie manieren herkennen, dat je op intelligente wijze met jezelf weet te leven:
1. Dat je weet wat je waard bent.
2. Dat je weet wat je werk waard is.
3. Dat je jezelf inspant om jezelf te verbeteren.

Je kunt op drie manieren herkennen, dat je geduld toont naar andere mensen:
1. Dat je tevreden ten opzichte van hen bent in overeenstemming met hun capaciteiten.
2. Dat je hun excuses accepteert als ze zich naar je verontschuldigen.
3. Dat je rechtvaardig ten opzichte van hen bent in zoverre dat je dit kunt.

Je kunt op drie manieren herkennen, dat je je behoeftig opstelt naar God:
1. Dat je inziet, dat je dankbaar moet zijn voor alles wat van God komt.
2. Dat je inziet, dat je je moet verontschuldigen voor alles wat je voor God doet.
3. Dat je inziet dat alles wat God voor je kiest, goed is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg mooi antwoord dankjewel+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze weg moet met een leraar gebeuren. Als je zelf wat gaat mediteren of "spiritueel ontwikkelen" weet je nooit waar je uitkomt.. je ego kan je overal heen naartoe brengen.. de psychiatrische inrichtingen zitten vol met mensen die denken dat ze "het licht" hebben gezien of Jezus zijn of wie dan ook.
De ultieme leraren waren de profeten. Zij hadden ook hun spirituele studenten en die ook weer hun studenten.. tot nu toe. Op dit moment heb je schriftgeleerden en spirituele docenten. Een schriftgeleerde heeft kennis over het boek, in theorie, in zijn hoofd. Een spiritueel docent op de weg naar God kent de praktijk en heeft de kennis van binnenuit verkregen. Hij doceert je op een andere manier, o.a. met meditatie. Deze persoonlijke meditatie werkt als een medicijn voor het hart. De docent moet zelf ook een docent hebben, welke ook weer een docent moet hebben gehad... tot aan de laatste profeet. Ze bestaan, ik weet het. Met moet goed zoeken naar dergelijke docenten. Ze hebben kenmerken check voor de kenmerken op: http://www.ontdeksoefisme.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=59:wat-is-een-sheikh&catid=49:hoofd-pagina
Dit is het moment waarin jij je hele leven in twijfel gaat brengen.
Dat jij erachter komt dat jij helemaal niet vanuit jezelf je leven leidt, maar dat je wordt geleidt door het leven om je heen, de maatschappij en je familie.

Het ontwaken, daarmee wordt je wakker. Wakker dat je niet je eigen leven leidt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ dankjewel voor je antwoord op mijn vraag.
De realisatie dat je niet bent wat je kunt bedenken dat je bent.

Het ZELF realiseert zich zijn ware ZIJN (inhoud) en zijn creatie (vorm).

Op dat moment is iemand 1 met zijn omgeving,
omdat zijn omgeving niet meer te onderscheiden valt.

Iemand heeft geen leven meer
(= de dood voor het ego, want die 'dacht' dat namelijk), iemand realiseert zich dat 'ie het LEVEN IS!

Dat is het moment dat iemand de cyclus van leven en dood overstijgt, omdat het realiseert dat het er nooit was!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga zitten.
Laat alles los.
Maar dat is een strijd!
Mijn verstand trekt mij weer terug.
Toch laat ik het weer los.
Geluiden van buiten.
Los laten.
Mijn verstand zegt me, ga wat doen.
Ik blijf zitten.
Nu gaat het beter.
Alleen mijn gedachten gaan maar door.
Ook dat moet minder.
Mijn handen beginnen te tintelen.
Ergens fluit een vogel.
Mijn armen worden zwaar.
Mijn gedachten komen langzaam tot stilstand.
Nog steeds probeert mijn verstand me weg te krijgen.
Het tintelen gaat door.
Een vreemde vibratie gaat door mijn lijf.
Buiten bestaat niet meer.
Langzaam komt er een vreemd gevoel over me.
Het is aangenaam en rustgevend.
Los laten nu, alles.
Weer die vogel buiten.
Ik voel nu iets naast me, ik zie echter niets.
Het voelt wel vertrouwt.
Mijn bovenarm en wang worden nu warm.
Het tintelen wordt sterker.
Mijn gedachten staan nu stil.
Een lome, intens gelukkig gevoel komt over me heen.
Eigenlijk ben ik nu niet meer hier.
Rechts van me, voel ik mijn gids.
Ik ken zijn naam en weet hoe hij er uit ziet.
Oh, dit is heerlijk zeg, wat gebeurd er met me?
Dingen om me heen voelen nu sterker.
Het zijn energieën.
Ik ken ze.
Mijn achterhoofd reargeert hier sterk op.
Ik voel een soort heimwee, naar elders.
Heimwee naar thuis.
Het vreemde geweldige gevoel overweldigt me.
Tranen van geluk rollen over mijn wangen.
Wat is dit toch fijn.

Een kort verslag van een van de mogelijkheden van spiritueel ontwaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bewust worden dat wij het niet voor het zeggen hebben als het erop aan komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk naarmate je je meer bewust bent van jezelf dat je ook meer openstaat voor "geestelijke groei" en dat je als het ware wordt opgetild naar een hogere niveau van geestelijke ontwikkeling, dit is uiteindelijk ook het doel waarvoor we geschapen zijn door onze Schepper !

We komen naar deze aarde om een "proeftijd" door te maken en om verder te werken aan onze "geestelijke" staat van bewustzijn, naarmate wij hier verder in groeien kunnen we beter ook andere zielen (verwanten), helpen en bijstaan !

Zie het leven aan Gene Zijde

Seth spreekt.