Wanneer is fantasy verhalen en films en larpen een obsessie?

En geen leuke hobby? Wat is er verkeerd aan een droomwereld als je een puber bent?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Wat is een larp?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
LARP: Live Action Role Playing (Game)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Een Live Action Role Playing Game, afgekort tot LARP of LRP (van Live Role Playing) is een RPG waaraan enkele tientallen tot honderden spelers tegelijkertijd in een verhaal meespelen. De spelers zijn allen bij het verhaal betrokken en de handelingen van de spelers zijn niet van tevoren vastgelegd, maar er zijn wel bepaalde richtlijnen. Elke speler heeft namelijk zelf een "personage" verzonnen en probeert naar de persoonlijkheid van dit personage te handelen. Denk: Het computerspel World of Warcraft, maar dan in het eggie.
Cryofiel
9 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg! Ik ken World of Warcraft niet, maar ik kan me wel ongeveer voorstellen wat het zou kunnen zijn. Ik heb lang geleden wel eens zo'n spel gespeeld (op de computer) waarin je coalities kon vormen en allerlei dingen kon doen. Best leuk voor een half uurtje, maar daarna begon het te vervelen, het was alleen maar meer van hetzelfde, vond ik.
Ritsuka
9 jaar geleden
er is niks mis mee, tot het in de weg gaat komen van dingen als school/werk en/of persoonlijke hygiene.

Het beste antwoord

Ik ken mensen boven de puberleeftijd die ook verkleed en wel naar fantasydagen gaan.
Op een spellenbeurs heb ik er genoeg zien lopen, niks mis mee.
Zolang je jezelf niet in het dagelijks leven ook met je Larpnaam laat aanspreken en je dagelijks leven zoals school er niet onder lijdt. Gewoon genieten en plezier hebben.
Het is een leukere hobby dan treinen vernielen als voetbalsupporter
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je je er volledig op focust en dat het belangrijkste is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een obsessie is dwangmatig denken, een geestestoestand waarin een persoon bezeten is van een specifiek idee. Een persoon die ergens door geobsedeerd is, kan de gedachten niet uit zijn hoofd zetten, hoewel hij of zij dit meestal wel wil. Het dwangmatig denken leidt vaak tot dwanghandelingen, ook wel compulsies genoemd.

In jouw geval zou je van een obsessie kunnen spreken wanneer je fantasiewereld belangrijker voor je wordt dan de echte wereld. B.v. wanneer je school/huiswerk/werk vrienden of slaap gaat verwaarlozen omdat je met fantasy bezig moét zijn. Ook als je er diep in je hart eigenlijk geen tijd of zin in hebt.