Welke steen is goed bij stress en depressie?

Vraag dit voor n vriendin die nogal depri is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nogal? Niet echt depressief, hoop ik. Anders even naar de huisarts hoor! Lief dat je haar iets ter verlichting aan wilt bieden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 voor deze vraag goed!!

Het beste antwoord

Bergkristal: Geeft zelfvertrouwen en nieuwe energie. Werkt reinigend na ziekte. Helpt tegen rugpijn, menstruatiestoornis, depressie en overgangsklachten.Zeer geschikt om evenwicht te herstellen. Versterkt de energie van de andere stenen wanneer deze in combinatie gedragen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx barca

Andere antwoorden (12)

Bergkristal met Rozekwarts! bergkristal zuivert en rozekwarts laat je je liefde in je hart weer voelen.

Maar veel belangrijker is dat je vriendin naar een goede winkel hier voor gaat, daar kan zij een steen zelf voelen en wanneer het goed voelt voor haar, zal het goed zijn!

Succes en beterschap voor je vriendin, hoop dat het snel beter zal gaan want een depressie is heel erg naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwilde die aan haar kado geven,verdient ze wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een mooi gebaar!Dreamqueen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx!
Volgens deze site de Lapis Lazuli, persoonlijk denk ik dat elke kiezelsteen hetzelfde effect heeft als deze steen, geen dus.
Maar als je erin gelooft helpt het misschien , hoop het voor je vriendin

Lapis Lazuli: Deze steen is een vriendschapssteen, versterkt de liefde en geeft zelfvertrouwen. Helpt tegen depressie, epilepsie, te hoge bloeddruk, eczeem, nevositeit, nagelbijten, slaapstoornissen. Sterkt de intuïtie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een molensteen.....

Onzin natuurlijk ; als je een ECHTE klinische depressie hebt, moet je daarvoor onder behandeling en de juiste medicijnen krijgen, en als je gewoon een beetje down bent : that's life ; er komt vanzelf weer een 'upje'. Stenen dragen er in elk geval op geen enkele wijze toe bij, tenzij je er heel sterk in gelooft zodat het placebo-effect in werking kan treden, en dan maakt het geen ene moer uit welke steen je om je nek hangt. Zolang je maar dénkt dat het de juiste is. De boekjes en lijstjes welke steen waarvoor is, spreken elkaar helaas nog wel eens tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens, behalve met je laatste zin. Ik vind het juist heel tekenend dat al die boekjes en lijstjes elkaar tegenspreken. Op die manier laten ze zelf al zien dat ze onzin bevatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ook niet voor mij 'helaas', maar voor de mensen die er in (willen) geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb - naar aanleiding van GV - meerdere experimenten gedaan met die dingen, maar ze hebben echt helemaal geen enkel effect, sorry. Fijn dat het voor jou helpt, maar denk niet dat dat aan de steen ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Dat de ene mens het wel voelt en de ander niet, heeft ook een oorzaak." Ja, die oorzaak heet goedgelovigheid. ;-)
Cryofiel
13 jaar geleden
@FaberYejo, er zit GEEN logica achter. Hooguit een hoop verhaaltjes die heel leuk klinken. Meer niet. Als jij denkt dat je kunt laten zien dat stenen echt iets doen - ga je gang. Je zou de eerste zijn, dus je zult beroemd worden, je zult een heel nieuw onderzoeksgebied openleggen, en je zult de mensheid flink vooruit helpen. Genoeg reden om het effect even te laten zien, zeker als dat zo eenvoudig kan als jij nu beweert.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ah, ik dacht dat je wilde beweren dat je iets kon laten zien. Dat er echt iets was. Maar als je niet kunt laten zien dat een steen enig effect heeft, hoe weet je dan dat het wel zo zou zijn? Dat het meer is dan een placebo-effect?
Cryofiel
13 jaar geleden
Maar FaberYejo, als bij jou het effect zo heftig is, dan heb je een bewijs in handen! Jij zou dan bij wijze van spreken twee verpakte stenen kunnen nemen. De ene is een verpakte amethist (of wat dan ook - jij mag kiezen). De andere is een verpakte kiezelsteen (of wat dan ook - ook hier mag jij kiezen). Als het effect echt zo hevig is, moet je in staat zijn om te herkennen welke steen welke is. Als je dat kunt, heb je een overtuigend bewijs in handen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marleen je hebt gelijkt dat hulp van n arts nodig is en die heeft ze! En n steen erbij kan heus geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Dreamqueen : nee, dat klopt. De stenen zijn inderdaad wel van de categorie 'baat het niet , schaadt het niet', in tegenstelling tot obscure kruidenmiddeltjes enzo. Dus wat dat betreft let haar niets het te proberen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Een steen kan op zich geen kwaad. Het kwaad van de steen schuilt erin dat er altijd mensen zullen zijn die denken dat de steen goed doet, en dat je dus geen behandeling nodig hebt - de steen zorgt immers overal voor. Dat is gevaarlijk. Nog een gevaar van het gebruik van stenen is dat het, naarmate meer mensen in zulke fabeltjes gaan geloven, onderzoeksmiddelen zal wegtrekken uit onderzoeksgebieden die veel meer kans hebben om ons verder te helpen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ja, die mensen zijn heel gevaarlijk. Gelukkig doe ik zulke dingen niet. Ik geef iedereen de kans te laten zien dat ze gelijk hebben. In dit geval help ik jou zelfs met het bedenken van een manier waarop je *jouw* gelijk zou kunnen aantonen. Daar ben ik trots op. Net als op het feit dat ik niet zomaar onterechte beschuldigingen uit.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zeg inderdaad dat iedereen die magische krachten aan stenen toekent, in fabeltjes gelooft. Dat is *geen* respectloze uitspraak. Die mensen kunnen geheel oprecht in die fabels geloven. Ze kunnen er in volle oprechtheid van overtuigd zijn dat die stenen écht bepaalde krachten bevatten. Zoals een kind er oprecht van overtuigd is dat zijn ouders de hele wereld aankunnen en alle kwaad kunnen afweren. Toch is het nuttig wanneer dat kind er ooit achterkomt dat zijn ouders niet almachtig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand depressief is mag hij al zijn zakken volstoppen met stenen, talismannen en wat dies meer zij, als hij dan wel een dokter opzoekt ! Een flinke depressie is levensbedreigend.
Cryofiel
13 jaar geleden
*EN* heel veel schrijvers die bij dezelfde stenen juist heel verschillende dingen ervoeren. Maar, je begint weer aan hetzelfde kringetje waarin eddijst ook continu ronddraait: je geeft alweer aan dat je goed kunt laten zien dat bij bepaalde stenen bepaalde effecten horen. Dus zeg ik: als dat kennelijk zo makkelijk kan, waarom doe je dat dan niet? Ga je gang! Er zijn genoeg mensen die je willen helpen. Misschien kun je die miljoen dollar wel ophalen die James Randi heeft uitgeloofd als je ook maar *enig* effect van een steen kunt laten zien, maakt niet uit *hoe* je dat laat zien. Randi komt op 11 juni naar Utrecht, kun je hem meteen ontmoeten. http://www.skepsis.nl/james-randi-in-utrecht.html
Barnsteen: Bij zware vermoeidheid, ernstige depressies en zelfs fobiën, is barnsteen de beste steen. Hij helpt om moed en levensvreugde weer terug te krijgen en angst te overwinnen.

of
Bergkristal verdrijft depressies, angsten, evenwichtsstoornissen (samen met tourmalijn), reinigt (bvb na ziekte), geeft energie en bevordert helder denken.

of
Zonnesteen werkt stemmingsverbeterend en stimuleert levensvreugde, optimisme, daadkracht, eigenwaarde, zelfvertrouwen, een goed humeur en een positieve instelling en kijk op het leven. Het is een doeltreffende steen tegen alle vormen van depressie, met name de seizoensgebonden variant. Daarnaast stimuleert zonnesteen het zelfgenezend vermogen van het lichaam

Op de sites kun je ook nog meer ideeën vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus!
Beton, daar kun je heel goed met je hoofd tegenaan slaan als je gestressd of depressief bent. En dat biedt soms behoorlijke verlichting.
En verder: anything goes. Alles waar jouw vriendin maar in wil geloven kan haar helpen. Als ik jou was, zou ik naar de Intertoys gaan en daar zo'n mooie MiYu-hanger met een setje geluksstenen kopen. Dan kan ze kiezen welke steen haar die dag sterk mag maken. (Tais, ik kom de commissie nog wel ophalen!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga daar écht geen min voor geven,doe ik nooit. Vind ikzelf nt leuk dus doe ik het ook bij n ander niet. Maar ik weet nu wel wat ik mn nichtje oa voor dr verjaardag kan kopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het zijn ook gewoon leuke steentjes en voor 'n leuk prijsje. Die hanger waar je ze in kunt doen is ook echt leuk. Mijn dochters zijn er gek op.
Een puinsteen. Die reinigt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De steen waar God onder ligt.
(God als symbool voor het bewustzijn!)

Bewustzijn is het beste medicijn tegen alle vormen van zelfontzegging!

Laat haar een boek lezen van eckhart tolle of laat haar naar utube kijken naar papaji, of gangaji.

Ze kan ook een cursus in wonderen doen.

Mocht dit allemaal niet helemaal bij haar interesse passen, stuur haar dan door naar een psycholoog. Veel mensen komen een stuk 'helderder van geest' bij een psycholoog vandaan.
Vervolgens moet ze er natuurlijk zelf voor gaan!

(ps: depressie is een houding, geen gemoedstoestand!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amethist of bergkristal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het algemeen zou ik zeggen: een steen waar je vriendin een goed gevoel bij heeft, waar ze blij van wordt en dat is voor iedereen weer anders. Voor je naar stenen of wat voor middelen dan ook grijpt is het natuurlijk wel van belang te kijken naar de reden waarom je vriendin zo depressief is. Als er niets aan de oorzaak wordt gedaan zijn alle andere middelen slechts lapmiddelen en komt de depressie keihard terug.

Raad haar aan veel naar buiten te gaan, veel activiteiten te ondernemen, dát is een goede manier om een depressie te overwinnen. Als een steen of iets anders mede helpt is er niets op tegen. Mocht de depressie langer dan 6 weken duren dan moet ze echt naar de huisarts en heeft ze misschien wat therapie en/of een antidepressivum nodig.

Tovermiddelen bestaan niet. Ik wens je vriendin veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al hang je een hele rits stenen om je heen...de oorzaak..wat haar depressief maakt...die moet weg gehaald worden.
Ligt de oorzaak in het verleden?
Of in de toekomst...ziet ze ergens tegenop?
Zijn het bepaalde mensen die over haar heersen?
Of haar dwingen tot iets wat zij niet wil?
Is ze nog wel gelukkig met haar relatie?
Of met haar werk?
Word ze gediscrimineerd?
Probeer erachter te komen...wanneer ze depressief wordt.
In de avond...ochtend...op welke dagen...wat ze ervoor heeft gegeten?
Slikt ze medicijnen? Kan het daar niet van komen?
Of mis je een stofje in je hoofd...dat kan ook nog..
Waardoor je depressief bent.
Heb je dit al heel je leven?
Zoniet...wanneer begon het?
Probeer daar een beetje achter te komen..bij haar.
Wie weet ...wat voor goeds het nog doet.
Heel veel sterkte voor jou en haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vraag me dan af wat de werkzaamheid van zo'n steen eigenlijk is....kan me niet voorstellen dat een steen een depressie weg kan vagen...denk dat dat tussen de oren zit..

beste voor je vriendin is leuke dingen gaan doen met haar, afleiding zoeken op een positieve manier!
sterkte ermee.