Je moet voor de I-Tjing zes keer gooien omdat je zes "symbolen" nodig hebt om het figuur (hexagram) samen te stellen dat jouw antwoord geeft.

De I-Tjing werkt trouwens echt. Als je de handleiding goed opvolgt, dan moet je de vraag op papier omschrijven, dit wil zeggen dat je moet nadenken wat de vraag eigenlijk is. Daarna moet je, terwijl je je op de vraag concentreert zes keer de munten gooien om het hexagram samen te stellen. De cryptische omschrijving die bij het hexagram hoort zul je op die manier uitleggen zoals het antwoord in je onderbewustzijn al aanwezig is.