Moet ik de tarotkaarten grote arcana en kleine arcana apart gebruiken of kan ik ze allebei gewoon gebruiken?

Als ik tarot wil leggen moet ik ze dan allemaal door elkaar heen gebruiken de grote en kleine of moet ik alleen de grote of kleine arcana gebruiken of tarotlegging?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

met Tarot kan je kiezen : ofwel neem je de grote arcana ofwel neem je alle kaarten. dus alleszins voor beginners raadt men soms aan te beginnen met de grote arcana. hier kan je al veel mee doen zonder dat het te ingewikkeld wordt omdat het hier gaat over symboolkaarten.
op latere termijn kan je ook de andere kaarten betrekken. men zegt wel eens dat de andere kaarten meer voor problemen van alledag zijn en de grote arcana voor ingewikkelder levensvragen, maar andere kaartleggers spreken dat dan weer tegen...