Wanneer werd er voor het eerst melding gemaakt van de aanwezigheid van indigo-/sterren-/kristal-/nieuwetijdskinderen?

Naar mijn idee is dat al vele jaren geleden, langer dan een generatie, maar ik kan er niets van vinden. Misschien onder een andere naam?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wel, rond 1880 had je al de theosofische beweging. Zij geloven in de 'ontwikkeling van de mensheid' via een ingewikkeld systeem van werelden waar iedereen zich doorheen moet werken, en binnen die 'werelden' ('bollen' eigenlijk, waarvan onze huidige fysieke Aarde er één is), weer een heel stelsel van achtereenvolgens opkomende en verdwijnende golven van 'wortelrassen' en daarbinnen weer 'onderrassen' en zelfs nóg fijner uitgesplitst, die spiritueel uiteraard steeds verder geëvolueerd zijn (wat dat dan ook precies mag betekenen). Of je die 'rassen' rascistisch of enkel 'esoterisch' en overdrachtelijk (in termen van spirituele ontwikkeling en niet van huidskleur e.d.) moet interpreteren is weer een heel andere vraag waarop ik nu maar niet teveel in ga -- het standpunt van de huidige theosofen zal meer overhellen tot de ''overdrachtelijke' interpretatie natuurlijk! Hoe dan ook, zij geloofden dat we nu in het vijfde "wortelras" van 7 te verschijnen wortelrassen op deze 'bol' zijn. Hoewel de opkomst van het volgende "wortelras" nog vele duizenden jaren in de toekomst zou liggen, zouden we; binnenkort de eerste tekenen van een nieuw opkomend 'onderras' (of : onder-onderras, of onder-onder-onderras, whatever) merkbaar worden in de VS: vertegenwoordigers van een groep mensen die spiritueel gezien net wat "verder" zouden zijn. Uiteraard zouden deze mensen ook gewoon als kinderen geboren worden. Let wel: het gaat hier over enorm lange ontwikkelingen over honderdduizenden jaren. Het zou me weinig verwonderen als uiteindelijk de hele notie van "nieuwetijdskinderen" op dit soort ideeën terug te voeren valt, en iedere generatie opnieuw in een ander jasje met andere terminologie werd gestoken.