Is pluto pas na 1930 een astrologie planeet geworden? En kan een nieuwe planeet erbij worden gevoegd? ( astrologie )

Ik bedoel als de "tiende" planeet wordt gevonden , wordt hij dan bij de astrologische kaarten in getekend ? En hoe ging dat met Pluto ? Moesten na de ontdekking van Pluto alle astrologische kaarten opnieuw worden ingetekend ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt het aan mij of bedoelde je astronomie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke link over Pluto zelf, over zijn ontdekking/geboorte en een astrologische visie daarop:
http://www.astromarkt.net/artPluto.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry mlodewijk. Ik bedoelde echt astrologie. Gewoon een vraag uit interesse...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we voorop stellen dat je je neit hoeft te verontschuldigen hoor Goldenten, ik vroeg het uit nieuwsgierigheid, mede omdat ik niet weet wat een astrologische kaart is, dit omdat ik in mijn hoofd zat met astrologie wat ook wel sterrenwichelarij genoemd wordt en astronomie wat ook wel sterrenkunde genoemd wordt. Omdat ik zelf de vergissing tussen beide woorden nog wel eens gemaakt heb in het verleden vroeg ik me af of jij dat ook had gedaan. Maar wat is dan eigenlijk een astrologische kaart?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in de hierboven genoemde link naar beneden scrollt dan zie je de uitwerking van de "kaart": het is een weergave van de constellatie van de hemellichamen op het preciese moment van geboorte. Uit zo'n kaartje wordt vervolgens heel veel afgeleid. Ik heb samengewoond met een astroloog, vandaar ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, weer wat geleerd, ik zal eens kijken.

Het beste antwoord

Of een nieuwe planeet wordt meegenomen, ligt aan de astrologie.

We spreken namelijk wel van "de" astrologie, maar er zijn in werkelijkheid een heleboel astrologieën.

In het westen hebben we al de astrologie die alleen de klassieke planeten meeneemt; dat zijn de planeten die al in de tijd van de Babyloniërs bekend waren. De overige planeten worden door deze astrologie genegeerd.

Dan hebben we, eveneens in het westen, de astrologie die de nieuw-ontdekte planeten wél meeneemt. Die astrologie komt dus tot andere resultaten dan de eerstgenoemde astrologie.

Verder is er nog de Hindoestaanse astrologie. Die gebruikt andere datums waarop de zon een sterrenbeeld in- en uitgaat. De Hindoestaanse astrologie geeft weer andere uitkomsten dan de beide westerse astrologieën.

Deze drie astrologieën zijn de belangrijkste. Er zijn er nog veel meer. Allemaal geven ze andere resultaten.

Het feit dat al die astrologieën iets anders zeggen, en dat nooit iemand heeft kunnen zeggen welke astrologie nu meer of minder betrouwbaar is dan een andere astrologie, geeft te denken over de waarde ervan...

Hoe dan ook, om op je vraag terug te komen:
--  Sommige astrologieën hebben Pluto wel verwerkt in hun systeem. Andere astrologieën negeren Pluto.
--  Of een nieuwe planeet kan worden toegevoegd, hangt ervan af over welke astrologie je het hebt.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prima antwoord , goed geresearched en overdacht. +10

Andere antwoorden (3)

Nee, toen is hij ontdekt, overigens de enige planeet die door de amerikanen is ondekt. Dat is ook de reden dat die zo laat is gedegardeert dot dwergplaneet. Wat het ook is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord . Geen minnetje van mij hoor maar ik denk dat je de vraag "astronomisch " wilde beantwoorden.
Ja, het systeem wordt inderdaad aangepast. Ook al bij eerdere ontdekkingen. Zie de link en pagina 18. Mag er niet uit kopiëren:

Uranus in 1781 en Neptunus in 1846 hadden daar ook al voor gezorgd.

http://books.google.nl/books?id=VwSMwdvRN_EC&pg=PA18&lpg=PA18&dq=ontdekking+pluto+aanpassing+kaarten+astrologie&source=bl&ots=te6R5VDiLF&sig=pP8o-mpCIEuoeUrISOYx4CUv2NM&hl=nl&ei=8fxtS9buJ4We4Qau28WqBw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=6&ved=0CBQQ6AEwBQ#v=onepage&q=&f=false
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartelijk dank Dette. Ik was benieuwd hoe dat gaat.
vraag 1) Ja...
vraag 2) Ja...
Pluto werd ingevoegd...
vraag 4) Ja...

Het verschil van wetenschap en astrologie is dat bij wetenschap de realiteitszin aangepast wordt aan de wetten en bij de astrologie de wetten aanpast worden aan de realiteitszin...