Kun je een dromenvanger versterken?

Kun je bijvoorbeeld op de een of andere manier jouw goede gedachten aan zo'n dromenvanger doorgeven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geniet op jouw unieke wijze van jouw leerproces in het boeiende experiment dat "Het Leven" noemt. + voor jouw inspirerende vraag die mij in gedachten heerlijk liet afdwalen naar mijn eigen bijzondere groeiproces-momenten. Ik zou mezelf bij nader inzien als een dromenvanger in mensenformaat kunnen omschrijven - haha. Bedankt voor het stellen van deze vraag want je hebt een Glimlach op mijn gelaat getoverd en daarmee vang een mens de mooiste dromen der dromen die zich onvermijdelijk transformeren naar een werkelijkheid ;-) ;-) Liefs en fijne zondag nog!

Het beste antwoord

Je geeft automatisch de kracht en/of de impact van jouw intenties door aan eender welk waarneembaar en niet waarneembaar facet van jouw leefwereld.
Dus óók aan een dromenvanger.

Datgene waar jij het sterkst in gelooft zal dus het sterkst reflecteren vanuit die dromenvanger maar ook vanuit eender welk ander fenomeen in jouw leefwereld.

Of anderen hierin geloven of niet maakt in wezen niets uit.
Tenzij jij je sterk laat beïnvloeden door hetgeen anderen hiervan vinden.
En als de impact van non-believers doorweegt dan geef jij aan hun mening meer kracht of geloof en dan wint hun reflectie-kracht omdat JIJ dat bewust of onbewust hebt toegestaan door af te wijken van jouw oorspronkelijke geloof in eender wat.

Het is dus een kwestie van zelf heel goed weten wat je wel wil aantrekken en wat niet en je vervolgens consequent en Liefdevol focussen op hetgeen Jij wél wil!

Als jij het symbool 'dromenvanger' hierbij wenst in te schakelen dan is dat een prima hulpmiddel dat jou kan helpen om het geloof in jouw eigen innerlijke kracht te versterken.
Sommige mensen putten die kracht uit een boek, stenen, hun geloof in één of andere god of vele andere zaken. Dat is allemaal prima zoals het is, het hoort gewoon bij ons bewustwordingsproces en iedereen heeft zowel de behoefte als het recht om daar op eigen wijze mee om te gaan.

Op een dag zal je echter merken dat je geen hulpmiddelen meer nodig hebt om in jouw eigen kracht te geloven.
Dan besef je dat élk hulpmiddel voorhanden was om van jouw Aardreis een onvergetelijk bewustwordingsproces in de geschiedenis van het heelal te maken ;-)

Geniet er élke dag opnieuw met volle teugen van, want daarvoor is het leven bedoeld!!!

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooi 'gesproken'. Ook hier een plus zonder gebruikmaking van het zichtbaar hulpmiddel +.

Andere antwoorden (4)

Erin geloven,ernaar lachen...Je zorgen en vreugdes mee delen(en een dromendagboek bijhouden helpt ook om je droomleven beter te begrijpen) :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Objectief gezien kan dat niet. Er zijn namelijk geen aanwijzingen bekend dat een dromenvanger iets voor je doet.

Wat WEL waar is, is dat een dromenvanger datgene doet waar de gebruiker (laat ik het zo maar even noemen, hoewel 'gebruiker' in deze zin een wat vreemd woord is - maar ik kan even niets beters bedenken) in gelooft.

Veel gebruikers geloven dat een dromenvanger slechte dromen wegleidt, en de slaap bevordert. Voor hen zal dit ook zo werken. Niet doordat de dromenvanger ook maar iets doet, maar doordat zij er zelf in geloven, en dus feitelijk zichzelf conditioneren.

Andere mensen geloven dat een dromenvanger te maken heeft met het spirituele, of zelfs met afgoderij; mensen die dit geloven vinden we vaak binnen de strengere religieuze stromingen, zowel christelijke als islamitische. Deze mensen zullen juist *slechter* slapen als je ze dwingt te slapen in de nabijheid van een dromenvanger. Ook dat komt niet door de dromenvanger zelf, maar door hun eigen geloof: zij conditioneren zichzelf juist in het slechter slapen, dus dat is dan ook wat er zal gebeuren.

Dit voorbeeld geeft aan dat hetzelfde voorwerp totaal tegengestelde effecten kan hebben. Daaruit kunnen we afleiden dat het effect niet door de dromenvanger kan worden veroorzaakt, want dan zou het effect altijd hetzelfde moeten zijn. Het tegengestelde effect moet dus wel worden veroorzaakt door de tegengestelde geloven van de gebruikers. Dit is in overeenstemming met vele bevindingen uit de psychologie.

Dit wetende, kunnen we je vraag beantwoorden. Een dromenvanger kun je niet versterken, want zoals we hebben gezien, doet een dromenvanger niets.

Wat je wél kunt versterken, is jouw *geloof* in de dromenvanger. Of, als alternatief, jouw geloof dat een bepaald ritueel de "kracht" van de dromenvanger zou versterken.

Een antwoord als "in je onderbroek rond het huis rennen" (met dank aan stippel) zou dus wel degelijk een goed antwoord kunnen zijn  --  MITS jij *gelooft* dat dit helpt.

Als jij dit niet gelooft, zal deze handeling dus niet werken. Dan kun je beter "kangen-water" (dat bestaat echt, zoek maar op) over de dromenvanger sprenkelen - maar ook hier geldt: dat versterkt het effect, maar ALLEEN als jij daarin gelooft.

Het beste kun je dus jouw vertrouwen in de dromenvanger versterken. Of, nog beter: jouw vertrouwen in JOUZELF versterken, zodat je zo'n dromenvanger niet meer nodig hebt. Daar word je geestelijk sterk en zelfstandig (onafhankelijk) van. En daar heb je écht wat aan!

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist.
Dus:
Wanneer is een ring met dingen er in en er aan een leuke raamdecoratie en wanneer een dromenvanger?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist. Vandaar ook mijn antwoord. ;-)
Cryofiel
10 jaar geleden
Helaas is jouw antwoord verwijderd. Maar jouw idee leeft voort in mijn antwoord. Fijn te zien dat je geen blokkade hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel, ben het helemaal eens met je uitstekend antwoord. +
Gedachten (onze geest) zijn krachten. Die geest zal als gevolg van onze overtuiging [een droomvanger werkt] zijn werk doen. Helaas niet de droomvanger. Deze is hier een middel tot het doel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk kan dat!
Visdraad gebruiken doet al een hoop ter versteviging....

Een dromenvanger doet niets, dat is een voorwerp.
Dat wij er krachten aan toebedelen is de enige reden dat er iets gebeurt.
Door te verwachten dat het werkt komt het uit.
De eenige manier om de werking van een dromenvanger te versterken is door er goeie ervaringen mee te hebben en je daarop te richten.