Ziet mijn dochter geesten of aura's of gedaantes of...?

Gisteren onder het rolschaatsen zei mijn dochter van 7 ineens doodleuk: mama, ik vind iets raar... ik zie wel eens mensen die er niet zijn. Nu ook. Uhh? Het kwam zo uit de lucht vallen! Ik stond helemaal paf! Deze 'mensen' zijn blauw of oranje. Toen ik vroeg of de kleding blauw of oranje was, wist ze het niet precies. Ze vertelde ook dat ze geen haar zag, alleen de vorm van een hoofd, en ze zag ook geen ogen, neus en mond. En ze hadden geen handen. Ze zei dat ze ze al heel lang zag. Ik vroeg waarom ze dat niet eerder had verteld en ik kreeg heel simpel antwoord omdat het haar eerder niet irriteerde, nu wel. Ik heb nog even doorgevraagd, maar deze 'mensen' zeggen niks en doen ook niks en ze is er niet bang voor. Ondanks dat ze het raar vond dat ze ze soms zag, vertelde ze er heel nuchter en gewoon over. Ik deed er dus ook maar heel gewoon over. Ze leek er ook niet echt van onder de indruk, ze ging gewoon door met rolschaatsen en ze vertelde het meer ter informatie. Ze had er ook geen vragen over. Maar ik nu wel! Wat moet ik hiermee? Zijn deze 'mensen' geesten, of aura's of...? En moet ik het laten rusten of zal ik er over een paar weken nog eens met haar over praten, aangezien het haar begint te irriteren? Ik heb zelf helemaal niks met spirituele of paranormale zaken, ik weet niet goed wat te doen nu...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (4)

Gewoon laten rusten. Als het klopt wat ze zegt en ze zal er open voor staan wordt het vanzelf meer. Het kan ook goed dat ze iets op tv heeft gezien en net als alle andere 7 jarige een grote fantasie heeft. Als ze echt in contact staat dan zal ze er van zelf wel meer over gaan praten. Natuurlijk alleen als ze het gevoel heeft dat jij haar serieus neemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ben helemaal niet spiritueel aangelegd, laat staan gelovig . Maar ik kon als kind wel bij vele mensen de aura zien . Bij bijna iedereen . Ik heb dat bij ouder worden kwijtgeraakt en zie het niet meer . Toch denk ik dat het een soort energie is die je kan zien . Het is iets raar ... het is geen licht maar wel een transparante lijn die op een 2.5 a 3cm rond een gedaante van een persoon hangt en het gaat perfect mee in profiel .
Adviezen van Annie.
Het belangrijkste is dat je goed naar je kind luistert. Wat zegt je kind precies? Hoe voelt dat voor hem of haar? Probeer door te vragen en doe alsof het heel normaal is dat je zulke vragen stelt. Ik zal een voorbeeld geven. Eva zei een keer dat ze kon praten zonder haar mond te gebruiken. "Hoe doe je dat dan?", vroeg ik. "Nou, net als je met je gedachten doet", zei ze. "Dan kijk ik alleen maar naar je en ik weet wat je zegt." "Nou, dat is handig", zei ik. "Als je dan geen zin hebt om te praten, dan kun je gewoon op de bank gaan liggen met je ogen dicht en toch doorpraten, maar dan anders?" "Ja, dat doe jij toch ook vaak?" "Hoezo?", vroeg ik. "Nou, voordat ik om een koekje vraag kom jij er al mee aan. Of laatst toen jij boven kwam op mijn kamer, toen vroeg je 'waarom huil je?', maar ik huilde toen nog niet, alleen van binnen."

2. Probeer informatie te verzamelen. Praat erover met mensen die weten waarover het gaat. Je kunt ook lid worden van een spirituele vereniging. Maar praat er nooit over met anderen in jullie omgeving zonder dat je daar toestemming voor hebt van je kind. Het is voor kinderen net zo goed belangrijk dat ze voelen dat ze geloofd worden. Ze weten snel genoeg dat de meeste mensen anders denken en doen dan zij voelen.

3. Kijk eens naar de tekeningen die je kind maakt, thuis en op school. Als een kind zich niet gelukkig voelt, kun je dat vaak zien aan de manier waarop het tekent. Je kunt via een tekening ook vragen stellen om zo te praten met je kind over zijn gevoelens en beleving. Neem soms ook eens de tijd om heel gericht door te vragen.

4. Overdrijf niet: niet alles wat er gebeurt heeft te maken met de paranormale gaven van je kind. Praat ook gewoon over dagelijkse dingen. De bijzondere momenten schuilen vaak in de meest dagelijkse ervaringen. Mijn leven is door deze ervaring met Eva rijker geworden. Ik beleef alles intens en met een brede glimlach. Wat de toekomst voor mijn dochter zal brengen blijft nog een geheim.

Annie Snijder
p/a redactie@ouders.nl

Dit zijn wat tips, ik weet er te weinig van om je goed te kunnen helpen, maar hoop dat je hier iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uitstekend antwoord! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt eddijst, ik las al dat jij ongeveer hetzelfde had geantwoord, met blijkbaar wel de kennis op dit gebied. Ik weet dat het bestaat, maar de oorzaken zijn bij mij onbekend, vandaar dat ik ben gaan zoeken naar bruikbare tips.
Cryofiel
11 jaar geleden
Goede houding. Vooral geen problemen maken wanneer er geen problemen zijn!
Bij kinderen tot een jaar of 7, komt dit veel voor, bij het ouder worden, gaan de meeste waarnemingen gewoon weer over.
Kinderen die dit soort zaken denken te zien, hebben vaak ook andere klachten, zoals slecht in slaap komen, nachtmerrie's, eetstoornissen, gedragsstoornissen, angsten tot aan paniek aan toe, zonderen zich vaak af van de massa, zijn erg creatief en leven in hun eigen wereldje, hebben een sterk gevoel voor eerlijkheid.
Als ouder is het uitermate belangrijk om er zo gewoon mogelijk mee om te gaan.
Soms heeft het zien van vage gestalten een medische oorzaak, maar vaak zien kinderen echt " geesten" ( rot woord) zeg maar energieën.
Het kind zelf ervaart dit meestal als volkomen normaal en denkt, dat iedereen die ook ziet.
Ga a.u.b. nooit als ouder het ontkennen, dan kan het voor je kind enorm fout gaan.
Maar vraag het af en toe aan je kind, net zo als je vraagt, hoe was het op school en was het leuk bij je vriendinnetje enz.
Wil je meer weten stuur me dan een P.B. tje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Je tips zijn goed vanuit het oogpunt van begrip en respect voor het kind. Je laat het kind kind zijn. Net zoals je op kind-niveau praat wanneer het kind vertelt dat de poes gisteren vertelde over zijn belevenissen op straat. Je gaat de mist in bij het noemen van "energieën". Ten eerste is onbekend wat dat zou moeten zijn. Ten tweede, ongeacht wat het dan zou moeten zijn, is er geen enkele aanwijzing dat dat "onbekende iets" daadwerkelijk bestaat. Mijns inziens is het niet nodig verschil te maken tussen dit soort kinderlijke waarnemingen, en vergelijkbare waarnemingen als de pratende pop of de stoel die pijn heeft in zijn linker voorpoot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Cryofiel, mist en energie. Waarschijnlijk is de mist te dicht voor je om aan te willen nemen dat het daadwerkelijk om energieën gaat. Er vanuit gaande dat alles energie is.
Cryofiel
11 jaar geleden
Nee, ik kijk juist door die mist heen. Daardoor zie ik dat alles wat we soms menen waar te nemen, ons slechts wordt voorgeschoteld door ons snelle, associatieve systeem. Evolutionair gezien prima te verklaren. En tevens geheel onjuist.
Cryofiel
11 jaar geleden
Inderdaad, het is gewoon de leefwereld van het kind. Dus niet ontkennen. Je toont respect voor het kind door het kind serieus te nemen en mee te praten op een gepast niveau. Dat geldt overigens niet alleen voor vermeende "aanwezigheden", maar ook voor botsende wolken waar de vonken vanaf springen, voor katten die met honden praten, en voor al die andere dingen die voor een kind gewoon onderdeel uitmaken van de dagelijkse werkelijkheid.
Inderdaad veel kinderen hebben dit verschijnsel, zoals Ed al aangaf.
De geest van een kind is anders als van een volwassene.
Luister naar uw dochtertje als ze er over praat en doe er niet paniekerig over
of ga er geen probleem van maken. Vaak gaat het vanzelf over.

let wel op wat ze op de tv kijkt, veel huidige tekenfilms of boekjes zitten vol met paranormale dingen die ongemerkt op de kinderen afkomen, ook boekjes zoals de griezelbus. Dit proberen te vermijden.

Als christen zou ik bidden met haar en vragen over de Here Jezus die van haar houdt en Zijn engelen over haar willen waken en voor haar willen zorgen.