De keltische cultuur is vanwege al zijn symboliek (en onze gebrekkige kennis daarover) inderdaad eg populair in wat we maar 'de sprituele hoek' zullen noemen.

Historisch rammelt het allemaal wat, en de dikke duim doet vrolijk mee, maar voor de geinteresseerde leek voor wie geschiedenis niet het belangrijkste (of : van nul of generlei belang eigenlijk) is, zijn er boeken vol over geschreven.
In de bron vind je wat linkjes die je zullen aanspreken danwel ideeen en tips aan de hand doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De meest nuttige bron qua kennis over Kelten (die niet één volk waren, niet eén eenduidige religie hadden en waar we - doordat ze geen schrift hadden - eigenlijk maar mondjesmaat iets van weten begint bij een bron als deze
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kelten , maar dat is vermoedelijk niet wat je zoekt.