Hoe heel je een zielenpijn uit een vorig leven?

Deze vraag richt ik aan de GV-ers die geloven dat een ziel vele levens heeft en daardoor leert.
Ik heb sterk het gevoel dat ik last heb van een pijn die dieper gaat dan het leven dat ik nu leef, dat het te maken heeft met de tweede wereld oorlog.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Maakt het uit waar je die pijn hebt opgelopen? Of het in dit leven is of in een ander, zoals jij gelooft: je hebt er nu last van.
Een klein techniekje dat kan helpen:
Creeer een tijdlijn van je leven en daarvoor. Ga in het nu staan. Bedenk je wie je bent, waar je last van hebt en hoe zich dat uit. Geef jezelf een zoekopdracht waarmee je terug kan naar de gebeurtenis waar je deze pijn opliep. Stijg dan in een denkbeeldige luchtballon omhoog en zweef boven je tijdlijn terug naar het moment waar je die pijn opliep.
Kijk wat je daar nodig had, en wat je toen ontbrak. Geef jezelf de vermogens die je toen ontbraken. Kijk of je pijn vermindert of zelfs ophoudt. Zak met je luchtballon in de gebeurtenis. Als het probleem gevoelsneutraal is kun je terug. Vergeet dan niet je toegevoegde vermogens mee naar het heden te nemen. Je zult zien dat je pijn neutraler is.
Succes...

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt met deze techniek dus ook naar een moment voor dit leven gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik kan je een paar hints geven...

Leer onder hypnose te spreken, dat kan onder leiding of je kunt het jezelf leren... Beter is onder leiding van een goede getrainde regressietherapeut, die zal je nadien verslag doen van feiten en die kan inschatten wat er allemaal op bewust en wakker niveau verteld kan worden...

Vervolgens gaat die therapeut als het een goede is terug in de tijd van het ontstaan van het trauma en maakt dan emoties in jouw los die minder pijnlijk en dus traumatisch zijn, zodanig als jij in bewustzijn terugdenkt aan dat trauma jij er een ander en minder traumatisch gevoel over houdt... Daarin ligt de genezing...

Je kunt ook zelf astraal leren gaan, remote influencing leren en het zelf doen...

XiniX gaat je verder niets vertellen... Hier moet je het mee doen...

Ik ken 4 vorige levens en heb alles uitgewerkt, en ik zeg je dat is een hele last afgeworpen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nuttige en zinvolle bijdrage +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix, bedankt voor je reactie, maar ik ben niet onder hypnose te brengen. Ik heb dit geprobeerd, maar blijf teveel in het nu. Ben blijkbaar te bang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen is onder hypnose te brengen, ik heb nog nooit iemand NIET onder hypnose kunnen brengen... De een is wel makkelijker dan de ander... Ik heb 100% succes tot nu toe... Zelfhypnose is ook een optie hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix, mij heeft nog nooit iemand onder diepebhypnose kunen brengen, ik blijf alert!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sluit jouw antwoord mijn antwoord uit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het niet, misschien niet. Dit gevoel gaat bij mij heel diep.
Dank voor je reacties@
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX, Dit zou ook mijn antwoord zijn. +1 @Iris09, je kan ook een hypnotherapie doen. Dit is niet volledige hypnose, maar wordt je in een diepgaandere gevoel gebracht, noem het maar een trans (of astraal zoals XiniX het noemt).
Je blijft volledig bij bewust zijn en je kunt ook praten (tegen de therapeut), hij kan je ergens daartoe begeleiden en jij kunt dit ervaren en het hem vertellen. Het duurt misschien een paar sessies, voordat je een bepaalde diepgang aandurft. Vertrouwen in de therapeut is hierin ook belangrijk om te groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Je hebt ergens last van. Dat verdient aandacht. Het is jammer dat je antwoorden afwijst van mensen die niet geloven in spiritualiteit, dat negeer ik dan ook, anders kom je niet verder. Als je ouders slachtoffers zijn van de 2e wereldoorlog, dan bestaat er zoiets als een 'tweede generatie syndroom. In feite heb je dan last van iets dat je niet zelf hebt meegemaakt, maar in feite wel aan je is doorgegeven door trauma's van je ouders. Mocht dat niet het geval zijn, dan zou ik de oorzaak daar niet zoeken. Dat leidt niet tot een oplossing.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet zeggen dat je gelijk zou kunnen hebben +1...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een goede bijdrage +
Als je dat werkelijk gelooft, kun je het best op zoek naar een medegelovige die je een therapie in die richting kan aanbieden. Dikke kans dat dat sneller helpt dan normale gedragstherapie, en in de meeste gevallen kan het niet echt kwaad.

Een oude kennis van mij was regressietherapeute, en die beaamde ook dat het bestáán van vorige levens geen noodzakelijkheid was om op die manier wel een handvat te kunnen geven om het problemen in het hier en nu om te gaan. Als een soort kapstok, een metafoor bijna. Mensen kunnen zichzelf - ook uit een soort zelfbescherming - hele rare dingen aanpraten, die je er langs die weg ook weer uit kunt praten. Daarbij ligt wel ook altijd het gevaar van valse herinneringen op de loer, maar in het geval van een vorig leven zullen ze geen consequenties hebben voor nu levende personen.

Je kunt natuurlijk ook gewoon samen met een gewone gedragstherapeut op zoek naar de dingen waarin je vastloopt en hoe je die kunt oplossen. Dat is op dit moment de best werkzame therapievorm, maar hij moet wellicht wel een beetje bij je passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Regressie zou misschien wel kunnen helpen wanneer je denkt dat je een echt probleem hebt en het gevoel hebt dat je er echt aan moet gaan werken.Maar het kost handen vol geld en of het daadwerkelijk helpt dat is nog maar de vraag.Andere vraag is,is het probleem het waard om er zoveel geld aan te besteden of kun je een manier vinden om er mee om te gaan.
Ik ben niet tegen regressie, dat bedoel ik hier niet mee.
Maar van een verlicht iemand heb ik eens gelezen dat het leven vanzelf iets aanbiedt wat jij op dat moment nodig hebt.En dat heb ik zelf al meerdere malen ondervonden en ervaren.
Ook denk ik dat de mensen over het algemeen nu al meer dan je handen vol hebben aan het leven hier en nu.Dat eerst alle blokkades die we nu in dit leven hebben opgelopen eerst te transformeren en alles meer op een natuurlijke manier te laten verlopen.Dat kan misschien lang duren maar is naar mijn gevoel veel duurzamer en efficienter.Komt tijd komt raad is een waardevolle zin.
Maar goed ik ben jou niet en weet niet hoe jij je voelt het is alleen maar een mening waar ik veel aanhebt gehad in mijn levensloop tot nu toe.Ook ik ben vaak nieuwsgierig naar mijn vorig leven en zit met vragen ,maar ik vertrouw erop dat alles (AL- LES)komt wanneer ik het aankan.
Veel geluk op je zoektocht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat XiniX mijn eerste antwoord heeft gegeven, zal ik je mijn nummer twee antwoord geven. Ligt een beetje op de lijn als Zieneres.

Je geeft zelf aan dat je denkt aan een vorig leven. Dat het zelfs iets met de tweede wereld oorlog te maken heeft.
Wat ik voornamelijk hieruit opmaak, is dat je redelijk zelf al bij je gevoel kan komen. Je krijgt namelijk een bepaald gevoel, dit is belangrijk voor mijn 2e methode:

Breng jezelf eens in een mate van trans. Voel je lichaam en de pijntjes of pleziertjes in je lichaam.
Probeer dan eens dat gevoel over het vorig leven te ervaren. De tweede wereld oorlog. Alleen het gevoel ervaren.
Ga dan eens terug in de tijd. In jouw leven, loop alles perioden van jouw leven maar eens langs. Scan deze als het ware. Heb je een periode waarin je het gevoel herkent?
Ga maar net zolang terug als nodig is. Als je bij je geboorte bent aangekomen, kan je nog verder terug hoor. Als er gedachten zijn, of beelden, dan zijn dit belangrijke beelden. Van voor je geboorte kan je ineens hele grote stappen maken. Tijd is niet belangrijk in het begin. Kijk eens naar wie je bent, wat je doet, welke kleding je draagt, welke mensen in jouw buurt zijn. Aanschouw, ervaar, voel je gevoel. Als deze onprettig is, wat maakt het dan onprettig?

Het kan ook zijn dat je in jouw leven het gevoel al herkend, dan zal het wel een drama van dit leven zijn.

Hoe dan ook, ik hoop dat dit voor je lukt. Anders kan je begeleiding vragen van een hypnotherapeut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leer het te accepteren die pijn. Trek het naar je toe, en vervul de pijn die je hebt met liefde, acceptatie en zorg.
Dan zul je merken dat de pijn oplost, want het is een pijn uit een vorig leven, en je leeft nu in het nu.
Zo kun je de grootste zorgen en pijnen oplossen, door ze naar je toe te trekken, en ze te vullen met acceptatie, liefde en zorg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door strikt te leven in het hier en nu. Dat is een kort antwoord, maar er zit meer in dan je op het eerste gezicht zult denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een helende relatie kunnen de partners elkaar ook kennen van één of meerdere vorige levens. Maar er is dan vrijwel nooit sprake van emotionele karmische last zoals hierboven besproken. De twee zielen kunnen elkaar in een vorig leven hebben gekend hebben op een manier die in wezen bemoedigend en ondersteunend was. Als vrienden, partners, of als ouder en kind, kunnen zij elkaar herkend hebben als zielsverwanten, en dat schept een onverbrekelijke band, door meerdere levens heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Dag leven die het is.Vandaag is het dus zondag dus ga het leven leiden wat DIE zondag je geeft.Een terugblik is een herinnering van wat je beleefd hebt of anderen je hebben vertelt.Dus oud.De toekomst moet je nog krijgen, dus maak je nog geen zorgen voor morgen maar bereid jezelf erop voor wat het ook mogen zijn.Het onvoorziene weet niemand.