Kan je verliefd op iemand worden, terwijl je er niet verliefd op bent (zie uitleg)?

Heel af en toe ontmoet ik iemand, waar ik zo blij van wordt, dat het bijna een verliefd gevoel is : dat je het zó leuk vind dat die iemand in je leven is gekomen. (en dat bedoel ik abosluut niet erotisch, maar op zielsniveau).

Ik heb zelf nu bv. een nieuwe stagiaire, een meisje die zo open en enthousiast is, en zo'n mooie ziel heeft, daar wordt ik zelf ook heel erg blij van. Ze raakt me echt diep, alsof ik haar moeder ben.

Het voelt als een zielsgeraaktheid. Kent iemand dit gevoel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank atlantzyne, ik ben benieuwd naar je antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer , want dan had ik je een plusje kunnen geven, want dit had ook een antwoord kunnen zijn!
Een plusje in gedachten dan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken het gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
atlantzyne, er bestaan ook zielengroepen en mijn gevoel zegt dat we deel uitmalen van dezelfde zielengroep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is 1000 maal sterker dan internet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
super!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*een meisje DAT
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldige vraag!

Het beste antwoord

Het gevoel is niet goed te verklaren, het lijkt op verliefd zijn, maar het gaat veel dieper, veel intenser, veel puurder.
Het is een ontmoeting tussen zielen die elkaar goed gekend hebben, waarschijnlijk in vorige levens.
Het vult je hele leven, je hele denken, je alles.
Het gaat buiten je lichaam om, vandaar dat er geen erotische gevoelens bij zijn.
Het is zeer waardevol en voor een ander totaal niet te begrijpen, je kan het zelf niet eens begrijpen.
Wees er zeer zuinig op, maar pas op, laat het je leven niet gaan bepalen, maar pas het in, en koester het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Ja ik herken dit gevoel. Een sterk gevoel van genegenheid op het eerste gezicht zullen we maar zeggen! Het is niet dat ik dan vlinders voel maar wel super blij ben als ik die persoon weer zie en in mijn omgeving heb. Die persoon geeft mij dan energie en dat is meestal visa versa. (2 souls zullen we maar zeggen)

Er zijn nu eenmaal verschillende gevoelens die je kan hebben voor verschillende personen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja absoluut! Ik heb dat met mijn beste vriendin. Ik zeg altijd: "Als ik ooit weer vrijgezel ben, dan trouw ik met haar". Ik val absoluut niet op vrouwen maar zij is mijn zielsverwant, mijn maatje. Vanaf dag 1 voelde het al goed en als ik haar een tijd niet zie, word ik echt verdrietig!
Het is een gevoel wat je niet kan uitleggen, zo groot. Zelfs nu ik aan haar denk wil ik haar zien en kan ik gewoon gaan zitten janken. Gewoon omdat dat gevoel zo mooi is.

Dus ja, je kan verliefd zijn op iemand maar dan anders verliefd zeg maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, wat verwoord je dat mooi, dit gaat echt om zielsverwantschap.
Dat had ik met mijn beste vriendin, die helaas twee jaar geleden totaal onverwachts is overleden. Dus koester je vriendin zo lang ze er nog is!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh wat erg! Daar moet ik dus echt niet aan denken!
Ik zal dat zeker doen!
Veel sterkte ermee, want, zo iemand mis je je hele leven. Één troost, ze was/is je zielsverwant. Dus is ze nog altijd bij je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is zo!
Maar koester je vriendin NU, want ik had nooit verwacht dat ze dood zou gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je advies. Ik ga haar gelijk even een smsje sturen en afspreken voor het weekend. Je hebt gelijk. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ iris09
wat erg voor je. Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ iris, voor de tweede maal zoiemand tegen te komen is een rijkdom!
Ja dat ken ik... Chauffeurs herkennen elkaar... Dat is het... Dus er is herinnering aan dat wat geen herinnering kent...

Zielsgeraaktheid is bezielingskracht, zielsliefde...en daar is alleen aantrekking... Maar niet lichamelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix,waarom heb je de avatar van Sharona overgenomen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey ja, en ik dacht net nog: "leuk, hij heeft z'n oude avatar weer terug" maar hij is alweer veranderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En welke avatar heeft Sharona nu dan?Die van XiniX?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf al eens mee gemaakt?
Sharona eh xinix?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij weten van niks en we zeggen niks...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dasnieveel
Ja dat herken ik ,al wil ik het geen verliefdheid noemen.Soms kan je zo blij worden van iemand ,omdat die persoon je raakt met enthousiastme .Je krijgt er energie van. Ja en dat moeder gevoel is ook herkenbaar omdat je haar wil beschermen tegen al het slechte. En al helemaal grappig in je vraag vind ik omdat ik stagaires begeleid op mijn werk die me voor de grap mam noemen .Dus is het echt een wisselwerking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dat kan absoluut. Heb het zelf met 2 mannen, gewoon een pure vorm van genegenheid, gelijkgestemde zielen, ik zou alles voor ze over hebben. Mensen begrijpen dit vaak niet, denken dat ik toch verliefd op ze moet zijn maar 'hand op mijn hart' dat is niet zo. Ik hoef niets met ze en/of van ze, gewoon de vriendschap en het vertrouwen, dat is meer dan voldoende. Blij zijn met elkaar.

Hoe het kan? Ik zeg altijd maar het zijn mijn broers van andere ouders. Anders kan ik het niet verklaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, dat gevoel ken ik. Het heeft met liefde te maken, je houdt van iemand. En je kan zomaar van iemand houden hoor, gewoon zuiver. Omdat iemand mooi is, inderdaad een mooie ziel heeft, oprecht is of hoe dan ook.

Je hart wordt er warm van en er stroomt iets over. Soms heb ik het wel in een zakelijke relatie. Dan mag ik iemand zo graag en is het zo'n prettig en lief mens, dat ik zo iemand zomaar een omhelzing zou willen geven, maar dat is van de gekke... dus hou ik mij in.

Een gelukkige vraag die je stelt. Wat prachtig dat je ziel geraakt wordt, dat je een gevoelsmens bent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind je reactie erg mooi, dank! Ik had dit niet verwacht van zo'n zakelijke naam (puntkomma).
Ik ben vrij nuchter aangelegd, dus ik ken het gevoel van "verliefdheid" niet.
Wel heb ik bij sommige mensen een gevoel van herkenning. Ze raken mij door iets wat ze zeggen of doen. Ook in een groot gezelschap, en zonder eigenlijk nog een woord met ze gewisseld te hebben. Sommige mensen vallen mij op.
Dan kan het ook zomaar zijn dat je ineens een blik van herkenning hebt met zo iemand, je kijkt allebei op hetzelfde moment op, en weet van elkaar wat je denkt.
Ik vind dat vrij bijzonder, maar gevoel van verliefdheid? Nee, zo zou ik het niet willen noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb wel af en toe een gevoel van; 'goed dat jij er bent'. Dat je de persoon gewoonweg heel fijn vindt zonder daar verder enig relationele of erotische gevoelens te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bekend gevoel, ja, denk dat we spiegels van elkaar zijn, de spiegels van de ziel ,en als je zo open mensen tegen komt en je komt in dat gevoel, weet dan ook dat het een stuk erkenning, herkenning en vooral zelfherkenning is. Je voelt je dan als zielsverwanten en je euforisch gevoel van verliefdheid kan naar voren komen.
zie het ook als een stuk eigenliefde in jezelf, de stoffen die in je hersenen worden aangemaakt geven je een gevoel van bevalligheid, geluksgevoel en vaak dan ook dit gevoel van verliefd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dus iemand die het beste in je aanraakt en je daardoor in deze blije toestand brengt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verliefd worden is dus in deze niet het goede woord, verliefdheid komt met onderbuikkriebels, maar die zijn er nu niet! Uiteraard kan iemand zo veel positieve indruk op je maken dat het bepaalde gevoelens losmaakt, prachtig toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Iris09;

Tja, wanneer noem je dat gevoel nou verliefdheid en wanneer niet? Ik heb het zelf een tijdje geleden gehad; dat ging over de herinnering aan iemand die ik toen al meer dan 25 jaar niet had gezien. En nog steeds nooit teruggezien heb. Hele vreemde gewaarwording, maar ook wel heel mooi en diep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verliefd zijn is ook wel het onderbuik gevoel. Vlinders in je buik.

In de energiewereld zit deze onderbuik in je Dantien, 2 vingers onder je navel en naar binnen.
Dit energiecentrum gaat dan draaien en bewegen. De energie borrelt als het ware op.

Gevoel kan dit centrum activeren. Gevoel van verliefd zijn, gevoel van een geluksmoment. Maar ook als je iemand tegenkomt die qua energie jouw maatje is. Waarvan jij direct de ziel ziet en deze als zodanig direct aanvaard.

Zeldzaam zulke personen, maar o zo mooi. Zij maken een hoop los in een ander. Alleen maar door er te zijn.

Ja ik ken dit gevoel, kan het nu ook oproepen. De energie stroomt dan ook vanuit de Dantien naar het hoofd, maar als je beter voelt, naar je vingers je voeten, alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap helemaal wat je bedoeld!!!!!!!!!
Je hebt het ook met je eigen kinderen,daar word je ook in 1 oogopslag verliefd op,al ben er er niet verliefd op.Ook met een beste vriend of vriendin kan je dat gevoel hebben.
Het is gewoon zo`n intens warm en mooi gevoel,het voelt goed,het voelt eigen,en dat gevoel moet je koesteren!!!!!!
Fijn hoor dat je nog zulk gevoel kan hebben!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een herkenbare gevoel en een goed gevoel
soms kom je idd mensen tegen die je liefde in je leven geven je vlinders bezorgen je goed gezind maken en je laten lachen,daar dienen die personen ook voor,ze komen meestal op de juiste tijd in je leven binnen
het is niet verkeerd van die persoon te genieten,en nee het is geen verliefdheid
geniet ervan zou ik zeggen zo lang het mag duren
dikke kus
franca
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaaaaaaa! :-))
Dit is houden van!

gewoon, omdat je houdt van wat je voelt op zo'n moment en omdat je hart dan even overloopt van liefde.
Heerlijk toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In sommige situaties tref je mensen aan waar je een klik of eigenlijk meer dan dat mee hebt.
Je lichaam geeft dan wel eens een stoot OXYTOCINE
af, eigenlijk een barings hormoon die de ontsluiting van de baarmoeder teweeg brengt.
Het doet echter ook wat anders, het is HET VERLIEFDHEIDSHORMOON.
Je voelt je smoorverliefd als je lichaam dit doet.
Het zet je aan met deze persoon verdere contacten aan te gaan, vaak kan er sprake zijn dat het een geschikte partner zou zijn op genetisch niveau, maar dat hoeft niet per se',het kan ook een sterke geestelijke klik zijn en dan speelt het geslacht geen rol.

Daarmee wil ik verliefdheid niet reduceren tot een oxytocine-kick, het speelt echter wel een bewezen rol in dit proces.
Dit verhaal vond ik niet terug in eerdere antwoorden, dus voeg ik het toe.
Be happy!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jullie hebben een zielsverbondenheid. Je krijgt dan een klik en hebt het gevoel haar al jaren te kennen.
Als het ware smelt je geestelijk met haar samen.
Ik heb dit al meerdere keren gehad, en het blijft altijd iets moois en sereen.
Ook geeft het weer levensmoed, en het is heerlijk dat je je af en toe kunt spiegelen met mensen die je innerlijk begrijpen.