Zijn er meer mensen die als ze in de voorslaap zijn, allerlei informatie krijgen?

Ik heb heel vaak dat als ik bijna in slaap ben, allerlei stemmen hoor of flitsen zie, of informatie krijg.
Deze vraag is om te spiegelen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Moeilijk om alles op een rijtje te krijgen, het moment voor slapen gaan loopt alles door elkaar heen.
Ervaringen van de dag, de eindeloze fantasie van onze eigen brein, de wensen en verwachtingen die we nog hebben en de eerste aanloop naar slapen gaan.

Jaren geleden toen ik vlak voor het echte slapen gaan, het doezelmoment, om hulp vroeg aan het spirituele, ik was al 5 weken ziek, verschenen er 3 witte gestaltes, waarvan ik de gezichten niet kon zien, ze kwamen naar me toe en ik zag en hoorde ze overleggen of ze mij zouden helpen.
Een ervan zag ik knikken en ik hoorde hem zeggen, goed we gaan hem helpen, een andere figuur, opnieuw in het wit, stelde zijn eigen voor en noemde zijn naam,
ik ga je helpen met je gezondheid, het bleek mijn gids te zijn.
De ochtend er na begon het herstel van mijn gezondheid en na enkele dagen was ik genezen!
Mijn gids, Martin, spreek ik nu iedere dag en leert mij hoe ik met het leven en dat van anderen om moet gaan.

Als dan Scepsis begint met allerlei theoriën en er alles aan doet om mij uit te leggen dat het allemaal een product is van mijn hersenen, dan moet ik glimlachen, ik weet wel beter.
Alles uitleggen kan ik wel, begrijpen echter niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Voorslaap ken ik niet...

Maar op het moment dat je oren uit gaan, treedt je uit, of ga je naar dromenland... Dat kan lucide of kan onbewust...

Droom je lucide dan kun je elke droom maken of stoppen... Treedt je bewust uit kun je astraal gaan...
Droom je onbewust dan wordt je de volgende dag wakker...

Ik doe al de drie de mogelijkheden op zijn tijd... Dus ik kan op bezoek gaan bij anderen, naar doden gaan in het verleden reizen... Maar ook lucide dromen, dan creëer ik mijn eigen wereld, de totale controle, of ik draai me om en slip into oblivion...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien bedoelt ze bijslaap; ken je die wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorslaap, bijslaap tussenslaap en naslaap ken ik allemaal niet...
Ja, ik krijg regelmatig informatie als ik bijna in slaap ben.
Dat is vrij vaak verkeersinformatie, dan ben ik vergeten de radio uit te zetten.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd... leuk gevonden, daarom duim omhoog!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar dan moet ik wel niveau 2 zijn...
dat heb ik ook.

misschien dat de ogen / hersenen dan rust krijgen en in ander ritme over gaan.

niet dat ik informatie krijg ofzo, maar meer die flitsen of wazen.

of dat voorslaap is, weet ik niet. ik denk eerder de overgang van actief naar rust van de ogen / hersenen.
maar pin mij er niet aan vast, ik ben geen expert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee krijg niet als ik bijna slaap informatie, maar val weleens in een diep gat, alsof je van de stoeprand valt. Informatie krijg ik meestal in een later stadium en dan meestal via lucide dromen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken ze persoonlijk niet. Maar het feit dat jij het hebt bewijst al dat er mensen zijn die dit hebben.
Als mogelijke verklaring hiervoor: Op het moment dat je gaat slapen ontspant je geest. Op dat moment sta je ook open voor dingen die overdag (onbewust) blokt. Het zou dus kunnen dat je dit overdag als je wakker bent ook kan ervaren als je je ervoor openstelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie wezens als ik erg ontspannen ben, Ik hoor ze niet maar kan er soms wel van schrikken als ik ineens iemand over het bed gebogen zie staan.
Ik weet dat deze wezens er moeten zijn en dat het goed is, maar je bent er niet op verdacht hè? en dan schrik je toch.
Als ik dan door het schrikken niet meer ontspannen ben zie ik ze niet meer. Misschien als ik ooit niet meer schrik dat ik wel met ze kan communiceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heet ze welkom en ervaar hun energie, ze bieden je hulp, schrik dus niet meer, het zijn twee vrouwen, een oudere en een jongere, de oudere ken je zeker!
Dit is een bekend verschijnsel. Ik ken de medische term niet, maar die zal vast heel indrukwekkend klinken.

Het wordt veroorzaakt doordat de hersenen uit diverse delen bestaan. Die vallen niet tegelijk in slaap, maar één voor één.

Bij de meeste mensen gaan het bewustzijn en de sensorische delen vrij snel "uit". Bij sommigen gaan die delen echter net wat later "uit", terwijl de delen die zorgen voor het zien van de samenhang tussen al je waarnemingen al wel "uit" zijn. In dat geval komen de restsignalen van je zintuigen ongecoördineerd en zonder enige filtering je restbewustzijn binnen.

Dat ervaar je dan als stemmen en beelden. Anderen die ongeveer hetzelfde hebben, ervaren juist geuren, smaken of aanrakingen.

Je kunt ook een verlamming ervaren, of juist het gevoel krijgen dat je zweeft. Het ligt er maar net aan welke delen nog waken, en welke al slapen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt me een hypothese theoretische, niet bewezen, verklaring. Lijkt me ook niet wetenschappelijk te bewijzen, omdat wij vanuit de hersenen nog geen beelden kunnen maken op bijvoorbeeld een monitor. We kunnen alleen nog maar meten of iets aan of uit is via electrometingen.
We kunnen dus zeker niet concluderen dat dit random is en dat het restsignalen zijn.
Cryofiel
14 jaar geleden
We weten welke gebieden van de hersenen zich met welke taken bezighouden. Daar zijn we achtergekomen door functionele scans te maken: welke hersengebieden zijn actief als de proefpersoon taak X uitvoert, als de proefpersoon liegt, boos is, slaapt, enzovoort. Die metingen gebeuren niet alleen elektrisch, maar ook magnetisch, of bijvoorbeeld middels PET. We hebben ook veel ontdekt door patiënten te bestuderen die een herseninfarct hadden, waardoor een deel van de hersenen is afgestorven. Of mensen die bijvoorbeeld een verwonding (kogel, tumor) in de hersenen hebben. Die mensen zijn met de bovenstaande methoden bestudeerd, en ook heel simpel functioneel: iemand met een beschadiging in gebied X, kan geen woorden meer vormen - aha!, gebied X is betrokken bij het omzetten van gedachten in woorden. Honderden van zulke waarnemingen geven een goed beeld van de functies van de diverse delen van de hersenen. Wat ik schreef, is dus wetenschappelijk onderzocht en bewezen. Dat wil niet zeggen dat we al alle details kennen. De grote lijnen zijn echter goed bekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK, maar wie zegt dan het RESTSIGNALEN zijn? Dat het geen bruikbare informatie is?
Ik proef dat je dit bedoeld in je antwoord: "zintuigen ongecoördineerd"
Cryofiel
14 jaar geleden
Yep, het is zintuiglijke informatie zonder de relatie te leggen met de buitenwereld cq het geheel. Het kan ook de aanzet tot dromen zijn. Als delen van de hersenen al slapen, kunnen de dromen beginnen, zelfs als andere delen nog wakker zijn. Ooit meegemaakt dat je al half sliep, of juist al half wakker was, en dat je droom werd beïnvloed door geluiden van buiten? Je hoort bijvoorbeeld vaag de vuilniswagen, en in je droom maak je daar een kartwedstrijd van, en probeer je sneller dan je collega's door die scherpe bocht te rijden. Da's ook een voorbeeld van een signaal dat doorkomt, zonder context, en waar de hersenen dan iets zinnigs van gaan maken. Ben je wakker, dan heb je meer inputs, je legt alle verbanden, en je hoort simpelweg de vuilniswagen. In de halfslaap heb je alleen maar een geluid, en maak je er zelf maar iets van. Dan je vraag: hoe weet je dat het geen bruikbare informatie is? Daarvoor halen we het bekende Scheermes van Occam uit de kast. Er zijn meer mogelijkheden: restsignalen cq ongecoördineerde zintuigen; een status waarin je geesten kunt waarnemen; en vast nog veel meer. Dat er meerdere mogelijkheden zijn, zien we altijd. Zelfs alle waarnemingen die wijzen op het rond-zijn van de aarde zijn, in principe, ook op andere manieren verklaarbaar. Maar dat doen we niet. We nemen het Scheermes, en kiezen voor de eenvoudigste verklaring. Voor die verklaring, waarbij we zo min mogelijk dingen hoeven aan te nemen. In dit geval zijn het dus ongecoördineerde restsignalen. Volledig in overeenstemming met alles wat we weten. Simpel. Geen behoefte aan onbevestigde aannames.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zat keren meegemaakt dat ik tijdens meditatie veel beelden en gedachtes krijg die mij allemaal nieuwe inzichten geven. Maar als jij het simpel wil houden, prima. Dat is een keuze. Ik hoop dat je dan niet het gevoel krijgt dat je iets mist in het leven. Of dat je jezelf beperkt en onthoudt van methoden die wellicht op een bepaald moment voor jouw nodig kunnen zijn.
Cryofiel
14 jaar geleden
Nee hoor, maak je geen zorgen - ik heb juist sterk het gevoel dat ik de "werkelijkheid achter de ervaring" heb ontdekt. Dat geeft mij een diep inzicht in hoe alles, inclusief de menselijke geest zelf, werkt. Overigens is dat geen tegenspraak met jouw ervaring. Het is bekend (ook middels hersenscans in alle soorten) dat je ook middels meditatie bepaalde hersengebieden "uit kunt zetten". Net als tijdens voorslaap/halfslaap. Er gebeuren dan ook deels dezelfde dingen. Dat dit jou helpt om inzichten te verkrijgen of om dingen "op een rijtje te zetten" is alleen maar prima. Jij hebt er baat bij, het doet jou goed. Prachtig toch! Ik heb hetzelfde als ik op een zomermiddag onkruid aan het weghalen ben uit het gazon. Voor mij is dat een lekker ontspannen werkje, goed om los te komen van alle beslommeringen en van de jachtige wereld. De gedachten gaan dan hun eigen gang. Soms krijg ik dan een ingeving die mij helpt een probleem op te lossen, soms krijg ik ideeën cq inzichten. Het gaat pas fout wanneer ik een diepere betekenis toeken aan het onkruid of aan het gras. Ik moet erkennen dat die gedachten en ingevingen uit mijzelf komen; het onkruid verwijderen brengt mij alleen maar in de juiste staat. Het is niet zo dat er geesten in het onkruid schuilen die ik door mijn activiteiten vrijmaak; het is ook niet zo dat mijn inzichten uit de aardenergie komen, en dat die aardenergie pas vrijelijk kan stromen op het moment dat ik de aarde genees van het parasitaire onkruid. Nee, gewoon het Scheermes, alles komt gewoon uit mijzelf. Hetzelfde geldt, naar mijn mening, voor jou met meditatie. Je maakt geen geesten vrij, je maakt geen contact met een bovenwereld. Je zet slechts jezelf "in een bepaalde stand". Daar komt dan iets uit waar je veel baat bij hebt. Vooral mee doorgaan dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat lijken we toch op elkaar. Ik ben nog niet zo ver als Eddijst, ik weet nog niet zeker waar die stemmen, beelden, gedachten vandaan komen. Ik weet wel dat ik er connectie mee kan maken, wanneer ik dit wil. En dat er iets is.
Jij doet dit via tuinieren. Prachtig toch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het werken in de tuin, komen je gedachten tot rust en wordt er onbewust een opening gemaakt waardoor energie uit de natuur binnen kan komen, komt nog bij, dat statische elctriciteit die in en op ons lichaam ontstaan is, via het aanraken van planten en de grond kan ontladen, alleen al hierdoor komt er een beter gevoel in ons zelf.
tegelijk worden we weer opgeladen en komen vaak herboren terug uit onze tuin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, je hebt ons gevonden. Dat klopt helemaal Ed, ik heb het expres niet vermeldt omdat het een beetje ver ging. Ik was al blij dat hij een methode heeft hiervoor.
Maar het klopt helemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een druk baasje en soms ontgaat me een hele interessante dicussie.
Dit verschijnsel van Cryofiel komt erg veel voor en kan zo hevig zijn dat sommige mensen helemaal van de kaart zijn en er niets van begrijpen.
De laatste20 jaar ben ik bezig geweest om een tuin te ontwerpen waar vanzelf positieve energie ontstaat.
Ons Rana park is het bewijs dat het kan, er zijn vanzelf 2 sacrale plaatsen ontstaan, waar de energie oneindig is.
Dat zijn ook de plekken waar ik mijn sessie's houd.
Als ik dan al die wetenschappelijk uitleg lees, dan pik ik er uit waar ik wat aan heb en de rest is dan voor , ach vul maar in.
Ik heb geen hekel aan ze, ze zijn ook erg gedreven en daar hou ik wel van.
Cryofiel
14 jaar geleden
@ed, het tot rust brengen van de gedachten is genoeg. Openingen zijn vooral openingen naar jezelf. Energie heb ik niet nodig in het verhaal. Er gebeurt wat er gebeurt, puur door mezelf in een bepaalde staat te brengen. Ik hoef daar geen energie voor te verzinnen. Je verhaal over de statische elektriciteit stemt niet overeen met de feiten. Statische elektriciteit is uitstekend te meten, en planten hebben daar niets mee te maken. Hooguit het niet lopen over een synthetisch tapijt. Je tweede reactie (hier direct boven, tenzij iemand tegelijk met mij aan het typen is) stelt me teleur. Je pikt eruit wat je handig vindt, zeg je. Ja, zo kan iedereen het. Op die manier kan ik zelfs de bijbel gebruiken om te "bewijzen" dat god niet bestaat. Bekijk alles, of bekijk niets. Selectief te werk gaan betekent dat je jezelf afsluit. Dat is het einde van de openheid. Ik probeer dat te allen tijde te vermijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, daar hebben we het al eens over gehad. Ik geloof ook echt in een natuurlijke balans tussen de planten.
Zo ook dat onkruid niet meer kan ontstaan, alleen maar door de tuin en planten op de juiste manier neer te zetten. Dit laatste wilde ik je nog eens vragen of het inderdaad zo was en het mogelijk is om onkruid op natuurlijke wijze te weren (in bedwang te houden)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gd. Een natuurlijke ballans of wel ecosysteem is het optimale in het tuingebeuren.
Door dit ecosysteem wordt er ruim voldoende meststoffen aan gemaakt/losgemaakt voor een gezonde plantengroei.
De struktuur van de bodem verbetert, de waterhuishouding, de bodeminsecten, wormen enz.
Ziekte en luizen e.d. komen niet meer voor.
Een jarig en meerjarig onkruidzaad zit altijd en overal in de grond, telkens als we de bodem verstoren komt er weer zaad in de bovenste laag te liggen en hebben we weer onkruid. Kale grond betekend erosie, achteruitgaan van het ecosysteem en kansen voor onkruid.
Door alle grond af te dekken met een dikke laag gemalen boomschors (gaat 7 jaar mee), kan er geen zaad meer kiemen, immers het zaad kiemt alleen in de toplaag.
Er is geen erosie meer en het ecosysteem hersteld.
In het boomschors komen stoffen vrij die het kiemen van zaden die aan komen waaien, tegen houdt.
Dus met een laag gemalen boomschors is er 95 tot 98 % minder onkruid en een optimaal ecosysteem.
Nu komt het leuke voor jou, het ecosysteen produceert positieve energie, geen idee hoe het werkt, maar het werkt. 2 jaar geleden ontdekte ik, als ik een van onze natuurtuinen binnen kwam, dat het, het zelfde voelde als in ons park, ik ben er toen op gaan letten.
En in iedere natuurtuin van ons voelde het zelfde.
Een aantal meters voor het binnen komen van de tuin kon je het al voelen en binnen de tuin was het vaak overweldigend, bijna emotioneel gevoel.
Het is een warme rustgevende energie.
Een kuuroord in eigen tuin noem ik het wel eens en door het ontbreken van gazon en alles bedekt met een laag gemalen boomschors, is er slechts een maal in de maand een beetje werk, 90 tot 95 % minder!!
Een kuuroord in eigen tuin werkt!!
En leuk/mooi dat iedereen die inmiddels zo een tuin van ons heeft, het ook zo ervaart!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ed, ik zie het zo voor me. Een enorme bol van energie, elke onderdeel daarbinnen in een versterking van de energie. Geen onafhankelijke zieltjes meer, nee 1 geheel 1 ziel, 1 ultieme samenwerking. En dat alleen omdat er een grondlaag is van gemalen boomschors?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is het heel makkelijk te begrijpen, in een gezond bos, wordt ook niet geharkt, geschoffeld, gesnoeid, rommel op geruimt enz.
Er ligt een dikke laag vruchtbare humus op de bodem van vele jaren lang.
De laag gemalen boomschors heeft het zelfde effect als een laag humus in het bos van 20 jaar.
Het trekt veel vogels aan die weer zorgen voor bemesting.
Er is geen erosie meer.
Geen verstoring, geen beperking, alles optimaal.
Zo ontstaat en een energieveld (bol) die zich zelf versterkt.
De eerste bomen in ons park kwamen 11 jaar geleden als zaadje op en zijn nu 12 m hoog!
Een krachtige leylijn loopt dwars door het park en juist op die plaats zijn de krachtplaatsen ontstaan.
Zo zie je weer, alles heeft invloed op alles.
Dat gebeurt ook als je in meditatie gaat. Ik krijg dan beelden en gedachten zonder dat ik met mijn ogen kijk.