Zijn er meer mensen die als ze in de voorslaap zijn, allerlei informatie krijgen?

Ik heb heel vaak dat als ik bijna in slaap ben, allerlei stemmen hoor of flitsen zie, of informatie krijg.
Deze vraag is om te spiegelen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Moeilijk om alles op een rijtje te krijgen, het moment voor slapen gaan loopt alles door elkaar heen. Ervaringen van de dag, de eindeloze fantasie van onze eigen brein, de wensen en verwachtingen die we nog hebben en de eerste aanloop naar slapen gaan. Jaren geleden toen ik vlak voor het echte slapen gaan, het doezelmoment, om hulp vroeg aan het spirituele, ik was al 5 weken ziek, verschenen er 3 witte gestaltes, waarvan ik de gezichten niet kon zien, ze kwamen naar me toe en ik zag en hoorde ze overleggen of ze mij zouden helpen. Een ervan zag ik knikken en ik hoorde hem zeggen, goed we gaan hem helpen, een andere figuur, opnieuw in het wit, stelde zijn eigen voor en noemde zijn naam, ik ga je helpen met je gezondheid, het bleek mijn gids te zijn. De ochtend er na begon het herstel van mijn gezondheid en na enkele dagen was ik genezen! Mijn gids, Martin, spreek ik nu iedere dag en leert mij hoe ik met het leven en dat van anderen om moet gaan. Als dan Scepsis begint met allerlei theoriën en er alles aan doet om mij uit te leggen dat het allemaal een product is van mijn hersenen, dan moet ik glimlachen, ik weet wel beter. Alles uitleggen kan ik wel, begrijpen echter niet.

Voorslaap ken ik niet... Maar op het moment dat je oren uit gaan, treedt je uit, of ga je naar dromenland... Dat kan lucide of kan onbewust... Droom je lucide dan kun je elke droom maken of stoppen... Treedt je bewust uit kun je astraal gaan... Droom je onbewust dan wordt je de volgende dag wakker... Ik doe al de drie de mogelijkheden op zijn tijd... Dus ik kan op bezoek gaan bij anderen, naar doden gaan in het verleden reizen... Maar ook lucide dromen, dan creëer ik mijn eigen wereld, de totale controle, of ik draai me om en slip into oblivion...

Ja, ik krijg regelmatig informatie als ik bijna in slaap ben. Dat is vrij vaak verkeersinformatie, dan ben ik vergeten de radio uit te zetten.

dat heb ik ook. misschien dat de ogen / hersenen dan rust krijgen en in ander ritme over gaan. niet dat ik informatie krijg ofzo, maar meer die flitsen of wazen. of dat voorslaap is, weet ik niet. ik denk eerder de overgang van actief naar rust van de ogen / hersenen. maar pin mij er niet aan vast, ik ben geen expert.

Nee krijg niet als ik bijna slaap informatie, maar val weleens in een diep gat, alsof je van de stoeprand valt. Informatie krijg ik meestal in een later stadium en dan meestal via lucide dromen.

Ik ken ze persoonlijk niet. Maar het feit dat jij het hebt bewijst al dat er mensen zijn die dit hebben. Als mogelijke verklaring hiervoor: Op het moment dat je gaat slapen ontspant je geest. Op dat moment sta je ook open voor dingen die overdag (onbewust) blokt. Het zou dus kunnen dat je dit overdag als je wakker bent ook kan ervaren als je je ervoor openstelt.

Ik zie wezens als ik erg ontspannen ben, Ik hoor ze niet maar kan er soms wel van schrikken als ik ineens iemand over het bed gebogen zie staan. Ik weet dat deze wezens er moeten zijn en dat het goed is, maar je bent er niet op verdacht hè? en dan schrik je toch. Als ik dan door het schrikken niet meer ontspannen ben zie ik ze niet meer. Misschien als ik ooit niet meer schrik dat ik wel met ze kan communiceren.

Dit is een bekend verschijnsel. Ik ken de medische term niet, maar die zal vast heel indrukwekkend klinken. Het wordt veroorzaakt doordat de hersenen uit diverse delen bestaan. Die vallen niet tegelijk in slaap, maar één voor één. Bij de meeste mensen gaan het bewustzijn en de sensorische delen vrij snel "uit". Bij sommigen gaan die delen echter net wat later "uit", terwijl de delen die zorgen voor het zien van de samenhang tussen al je waarnemingen al wel "uit" zijn. In dat geval komen de restsignalen van je zintuigen ongecoördineerd en zonder enige filtering je restbewustzijn binnen. Dat ervaar je dan als stemmen en beelden. Anderen die ongeveer hetzelfde hebben, ervaren juist geuren, smaken of aanrakingen. Je kunt ook een verlamming ervaren, of juist het gevoel krijgen dat je zweeft. Het ligt er maar net aan welke delen nog waken, en welke al slapen.

Dat gebeurt ook als je in meditatie gaat. Ik krijg dan beelden en gedachten zonder dat ik met mijn ogen kijk.