Wat is precies een aura? en bestaat dit uberhaupt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er wordt gedacht dat de ''kring'' die jezus in afbeeldingen om zijn hoofd heeft, in feite zijn sterk ontwikkelde aura was die, omdat hij zo zeer ontwikkeld was, ook voor het normale oog zichtbaar was...

Antwoorden (18)

Een aura is een band van licht in een varieteit van kleuren om iemand heen. Er zijn mensen die beweren dit om mensen te kunnen zien, en hiermee de gezondheid, stemming ed van een persoon te kunnen aflezen.

Het valt in de hoek paranormaliteit, en of het echt bestaat kan ik je niet zeggen. Iemand die er in gelooft zal zeggen van wel. Iemand die er niet in gelooft zal zeggen van niet.

Wetenschapelijk onderzoek aan de capaciteiten van aura-lezers hebben aangetoond dat er geen duidelijke reden is om te geloven dat ze ook echt iets zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aura zijn kleuren die om het lichaam zitten.
Ze tonen wie en wat voor iemand jij bent.
Sommige zeggen dat ze deze aura kunnen zien.
En als je wilt kan je het zelf leren (zie bron)
Maar ja, of dacht echt waar is... ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het bestaat.
Het is een natuurverschijnsel dat een kring om zon of maan veroorzaakt.
En het is ook een term uit de neurologie.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb zelf een middel uitgevonden zodat anderen mijn aura niet kunnen zien. Hier een recent zelfportret.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou in de politiek moeten gaan.
Die zeggen ook niets door wat te zeggen.
:-)
AWM
14 jaar geleden
Nou, Ed, ik probeer feitelijke informatie te geven, waarvan ik zeker ben dat het klopt. Op mijn antwoord valt niets af te dingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt volkomen gelijk Antw.man alleen beperk je jezelf.
AWM
14 jaar geleden
Het is m.i. goed om jezelf te beperken tot de feiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feiten tja, ik weet wat ik zie en voel, maar dat zul jij wel geen feit vinden.
De wetenschap heeft heel lang beweerd dat de aarde plat is. Jij en ik weten nu beter. Stop met leren, alles is al bekend en uitgevonden/bewezen.
AWM
14 jaar geleden
Als de mensheid niet wilde luisteren naar wetenschappelijke feiten, dan dachten we vandaag de dag nog steeds dat de aarde plat is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hear no evil, see no evil... Mooi plaatje A'man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch nog twee puntjes van de niet gelovige, het worden er wel steeds minder!
Heiligen werden systematisch afgebeeld met een halo . Zo een lichtgevende kring , blauw of goudgeel lichtuitstrande kring om het verhevene te beklemtonen. Bestaat dit. Ikzelf geloof niet dat zulke fenomenen op enig wetenschappelijke leest geschoeid zijn. Dus terug naar fabeltjeskrant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je niet aureool?
De naam aura staat voor een aantal zaken.

Als jij bedoeld de "lichtkrans" om het hoofd van een persoon die alleen zichtbaar is voor een z.g. " aura deskundige", dat is nog nooit bewezen of vastgesteld.

Een aura kan ook de lichtkrans om de maan zijn en dat is door iedereen iedereen te zien. Een natuurverschijnsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aura is de energie die om iemand heen is. Voor sommige zichtbaar of voelbaar.
Zet iemand tegen een witte achtergrond. Kijk met "de achterkant" van je ogen en je ziet vaag een lichtkrans om die persoon. Zodra je schrepsteld is het lastiger te zien. Dit kun je trainen zodat je het ook tegen andere achtergronden kunt zien.
Ja het bestaat. Ik zie het, voel het en werk ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Aura... Als iemand in de bus tegen je aan staat, hoe ervaar je dat? Dikke kans dat jij je niet fijn voelt, terwijl die ander je eens raakt... Hoe kan dat nou? Dat is je aura... Die persoon is je aura binnengedrongen zonder te kloppen en dat voelt niet fijn... Dus nu weet je wat een aura is en twijfel je ook nooit meer of je een aura hebt...

En alle andere beschrijvingen zijn voor jou onzin, want je ervaart het niet... Als je het zou ervaren dan vroeg je niet of een aura wel bestond... Dus alles wat ik er verder over zeg valt buiten jouw belevingssfeer en is derhalve onzin voor jou... En als je kleuren zag dan kon ij je uitleggen wat die kleuren betekenen, maar alles wat ik erover zeg tegen een blinde is onzin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Quote: "Aura… Als iemand in de bus tegen je aan staat, hoe ervaar je dat? Dikke kans dat jij je niet fijn voelt, terwijl die ander je eens raakt… Hoe kan dat nou? Dat is je aura… Die persoon is je aura binnengedrongen zonder te kloppen en dat voelt niet fijn… Dus nu weet je wat een aura is en twijfel je ook nooit meer of je een aura hebt… " Nee XiniX, dit kan ook een andere oorzaak hebben dan een 'aura'. Namelijk en slecht persoon die wat anders, en veel persoonlijkers is binnengedrongen dan in jouw 'aura' waarom je het niet prettig vindt dat een andere persoon zo dicht bij je staat. Ik wil verder afblijven waar ik geen verstand van heb en waar ik mij niet mee in wil laten, maar om nu alles maar aan een 'aura' toe te schrijven wanneer je iets niet prettig vindt, dat vindt ik teveel eer voor bepaalde personen die er òòk voor kunnen zorgen dat je daar een onprettig gevoel bij krijgt. En geloof me, dat heeft niets met 'aura' te maken.
Ik heb hier niet zo veel mee, ik zie ze niet, maar ik voel het wel.
Het is voor mij een energieveld dat bij ieder mens anders van vorm is.
Bij rustige, lieve mensen is de vorm rond en glad, niet een ovaal of zo, maar meer als ronde golven en vormen om hen heen, het voelt heilzaam, rustgevend en warm aan.
Alleen al het bij deze mensen staan geeft mij heel veel blijmakende energie, het lijkt nog het meeste op een soort verliefdheid, dan hoef je ook niets te zeggen, alleen maar bij elkaar te zijn.

Helaas zijn er veel meer mensen die heel anders voelen, hun energie schiet naar buiten met scherpe punten, soms tot vele meters buiten de persoon om en verstoren de energie bij een ander en bij alles in hun omgeving.
Honden beginnen te grommen, katten vluchten weg.
Mensen zeggen dan, die mag ik niet, ik weet niet waarom, maar ik mag hem /haar niet.

En zo zijn er nog tientallen voorbeelden op te noemen van energie die we aura noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plusje ed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou telepathie via het aura lopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rapaan, zou best kunnen, maar er is me niets over bekend
het kan de omgeving verstoren door energie uit te zenden, dan zou het misschien ook kunnen ontvangen, maarja hoe dan verder?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi omschreven ed, +
Aura is een bedenksel en als je er in gelooft dan zie je dat ook. ALs de ogen of het ene innerlijke oog op een bepaalde manier afstemt dan kunnen er ook niet fysieke waarnemingen zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
De aura of uitstraling van een object is altijd in wisselwerking met het subject of de waarnemer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp je niet helemaal. Eerst zeg je dat de aura een bedenksel is en in je 2e alinea, dat het een uitstraling is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is afhankelijk van wie de vraag stelt. Iemand die in aura's gelooft heeft wat aan het antwoordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof er in, maar zit nog steeds met die vraag, waarom jij eerst het bestaan van de aura 'ontkent' en daarna 'bekent'..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eerste antwoord is waar. In het tweede moet je eerder uitstraling lezen dan aura.
Een aura is een energieveld. Dit energieveld wordt meestal in verband gebracht met de mens maar daar houdt het niet op. Alles wat is bestaat uit trilling, en trilling produceert energie.

Deze energie is voor de meesten van ons voelbaar en voor een enkeling zichtbaar. Het zal geen verrassing zijn dat ons energieveld sterk en krachtig is wanneer we fysiek gezond zijn en emotioneel in balans.

Ziekte, fysiek of geestelijk, zorgt voor een onbalans (en disharmonie) in het energieveld. Ons immuunsysteem is verzwakt. Dat is voor de mens voelbaar en soms ook zichtbaar.
Ons lichaam geeft hiermee aan dat er iets niet meer klopt. Het vraagt aandacht om zo zich weer te kunnen herstellen. Wanneer het niet die aandacht krijgt, zal de aandoening verergeren en de energie steeds verder afnemen.

Kortom: de aura is het totaal van onze energiehuishouding en bedoeld als bescherming en als waarschuwing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
AWM
14 jaar geleden
-1. Er staat niets in je verhaal dat klopt. Helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 gedurft antwoord.
Een prikkel voor de anders gelovige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: volgens jouw overtuiging, neem ik aan...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yes, mooi antwoord. +1
Ja het bestaat! Machines, maar ook mensen kunnen dit waarnemen.

Ja let goed, 'waarnemen'. Zien is een tweede...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je aura opzoekt in het woordenboek krijg je zoiets als "astrale stof rond het lichaam". Nou ja ik kan beter proberen het in mijn eigen woorden uit te leggen
Alle bewoners van de vier natuurrijken (mineralen, planten, dieren en mensenrijk) bezitten een aura. Sommige mensen kunnen deze ook zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bestaan van aura's (in de betekenis van een kleurig astraal lichaam dat door wezens wordt omgeven wat in verband wordt gebracht met een onstoffelijke geest) is nog nooit onomstotelijk bewezen en aangetoond, net zomin als het bestaan van een onstoffelijke geest. Vooralsnog is het dus een verzinsel, een theorie, die wacht om volledig ontkracht of bewezen te worden die tot nu toe in de categorie 'geloof' valt.

Men heeft wel geprobeert om 'aura's' te fotograferen en bepaalde methodes worden door 'aura-gelovigen' als bewijs aangedragen. Dat je met deze methodes (zoals kirlian-fotografie) ook aura's rondom objecten als scharen, theekopjes of emmers te zien krijgt op de afdruk, wordt echter volkomen genegeerd. Er is wel een wisselwerking gaande tussen materie, lucht en electrische velden en andere niet-zichtbare krachtvelden zoals magnetische, warmte en radiogolven. Maar het is nog nooit bewezen dat je met die brekingen van deze golven die zich buiten het lichaam bevinden iets over de 'geest' van de persoon in kwestie kan aflezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het allermooiste is het noorderlicht:aurora borealis.Dat is pas een aura.Paars op de noordpool, groen en rood bij ons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aura is een energieveld wat om je heen zit. Het is een onderdeel van jouw.

Energie is overal en zit in alles. In jouw, maar ook buiten jouw lichaam.

Zelf heb ik eens in een hotelkamer mezelf in een hele grote spiegel gezien. Ik heb direct het gevoel van rust, dit komt omdat in zo een spiegel ook je aura gezien wordt (niet letterlijk als je geen aura's ziet). Maar je ziet jezelf als een geheel.
Dit is niet als je in een kleine spiegel kijkt, ook al zie je je hele hoofd.

Of als je door een onbekende deuropening gaat, die wel hoog genoeg is, maar waar je toch even bukt. Je wilt ook je aura beschermen.

Een onbekende mag niet te dicht bij je gaan staan, niet binnen de grenzen van je aura.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je aura is een onderdeel van jezelf.
Je kunt het vergelijken met magnetisch veld rond een magneet. Dit maak je zichtbaar door een magneet onder een stuk papier te leggen, en dan ijzerstrooisel op het papier strooien. Het ijzer strooisel volgt de energielijnen en zo wordt het onzichtbare veld 'zichtbaar'. Ook de aarde heeft een magnetisch veld.
Veel (misschien wel alle) dingen hebben zo'n soort veld, het één sterker, het ander zwakker.

Een vergelijkbaar veld hebben we ook rond ons lichaam, en net als bij de magneet gaat het ook door ons lichaam.

Dit als kleine aanvulling, op de al hele goede eerder gegeven antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het ook een merknaam voor blokfluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als "gastdocent" heb ik jarenlang aan cursisten die de cursus intuitieve zelfontwikkeling volgden, een lezing gehouden ondersteund door zelfgemaakte dia's volgens de Kirlian methode. Veelal van vingertoppen van mijzelf, vloeistoffen, munten, gesteenten zoals de punt van een bergkristal, een regenworm, enz, enz, kortom wat er maar 1 op 1 op het formaat van 24 x 36 mm paste heb ik "gefotografeerd" dat is het verkeerde woord omdat er geen fototoestel aan te pas komt. Ik liet altijd de vraag in het midden of het hier de aura is die is vastgelegd of juist niet. Een hele bekende Rotterdamse paragnoste heb ik een afdruk van een van mijn vingertopdia's laten zien en gevraagd of het hier de aura betrof die is vastgelegd, haar antwoord was bevestigend, en deed terloops nog een paar persoonlijke voorspellingen die allen zijn uitgekomen. Voor wat betreft de Aura uitspraak is er nog steeds die twijfel...
De aurafoto's die op de beurzen gemakt worden met een gemanipuleerde polaroidcamera zijn beslist GEEN aurafoto's let maar eens op elke foto heeft het zelfde sjabloon en het gezicht is altijd te zien (zou daar soms geen aura zitten?)