Om er van te genieten...

En Je moet er niet over nadenken gewoon doorleven.
Je ziet vanzelf wel wanneer of waar het op houd.

- Dirk14

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik leef om:
- De wereld (proberen) te verbeteren.
- Me mede-mens bijstaan.
- Zoveel mogelijk plezier hebben in wat je leuk vindt.
- Ik de kans krijg om normaal te leven,Jij twijfelt waarom je leeft als je toch dood gaat.

In afrika Gaan mensen dood omdat ze geen leven krijgen.
Wees blij met wat je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikke plus. +++. Jammer van die min minkukel
Om te leren..
Om te genieten..
Om te leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens - 't is een heel mooi kadootje +1
Om, zo tussen de bedrijven door (geboren worden en dood gaan) te kunnen genieten van het leven die je leid! Het leven is de moeite waard om geleefd te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je hier dingen kunt ervaren die je zonder lichaam (dood) niet kunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zomaar, we leven zomaar! Is het niet geweldig?

Zoals Randy Quaid zegt in de film 'Missouri Breaks': "Het leven is het beste dat ik tot nog toe heb meegemaakt"

Dat we uiteindelijk dood gaan, vind ik een minder goede grap.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie quote!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd!
Om er met alle 'Ups & Downs' met volle teugen van te genieten misschien....?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is toch met alles zo.
Anders zou de hele natuur geen zin hebben.
Dan zou je ook kunnen zeggen, wat is het doel van de natuur?
Waarom zou je nog gaan leren?
Waarom trouwen en kinderen krijgen, ze gaan toch allemaal dood!
Waarom zou je s'morgens nog op staan?
Dan heeft eten ook geen zin meer, je gaat toch dood.
En naar een dokter moet je al helemaal niet meer gaan, dan ga je misschien wel sneller dood.

Maar als ik s'morgens buiten kom, en ik snuif de winterlucht naar binnen, ik zie de wolken overdrijven, ik zie mijn hond spelen, mijn kippen eten en ik voel de zuurstof door mijn lijf gaan, dan weet ik dat ik leef en dat leven is de moeite waard om te leven, alleen al om het leven zelf.
En na een goed leven is het goed dood gaan, het is als het einde van een goede voorstelling.
Maar het leven blijft de moeite waard!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn een middel voor het universum om zichzelf te bevatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet omdat we dood gaan dat er een reden moet zijn waarom we leven. Het is ook niet omdat je leeft dat dit maar zin heeft als je nooit meer zou doodgaan. Stel je eens voor dat je alles altijd zou kunnen opnieuw doen, dat geen enkele keuze moet want dat je toch altijd tijd hebt om het nogmaals over te doen, zou dat niet bijzonder vervelend zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij komen er ook niet onderuit dat we onderdeel zijn van de natuur....
Al zou je kunnen bedenken dat mensen zich op een gegeven moment willen uploaden naar een soort internet om eeuwig te kunnen leven, en te ontkomen aan stofeelijke oneidigheid.
Blijkbaar is leven toch waardevol.

De kern is het "zijn"!
To be or not to be thats the question.....

Toegevoegd na 2 minuten:
stofeelijke oneidigheid=moet zijn=stoffelijke eindigheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat de dood er anders voor niets is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het in stand houden van een soort is het van belang dat de genen steeds opnieuw door elkaar gehusseld worden zodat er nieuwe cominaties ontstaan en de fouten eruit gefilterd kunnen worden door de natuur, als je de cyclus zou doorbreken zouden alle fouten in het dna de kans krijgen om de hele mensheid uit te roeienen zou dee soort homo sapiens uitstervendoor ziektes als kanker en andere ouderdomsziektes. Dus om de soort in stand te houden is het nodig dat we sterven en ons voortplanten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is nu zo dat het leven bestaat uit een geboorte en het dood er is daar niets aan te veranderen, de aarde zou er niet goed uitzien als de dood er niet was stel je voor je echtgenoot geeft kanker maar kan niet sterven zij/hij heeft heel veel pijn jij ziet het maar kan niets doen dit is erger dan de dood hopelijk je vraag goed beantwoordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*hijg hijg puf puf na het voorlezen van je antwoord..*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd Cindy...
en dan nog een echtgenoot die kanker geeft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zij bedoelen is, dat er een begin is en een eind....aan je verhaal.
Het is één laaaaaaange zin :(
Eigenlijk leven we ook niet.Over een tijdlijn van 5 miljard jaar duurt het leven een nano seconde.We leven ook niet om de wereld te verbeteren want de wereld redde zich miljarden jaren voor ons ook wel zonder ons.maar als we dan toch leven geniet er maar zoveel mogelijk van strikt genomen heeft het leven alleen nut voor ons zelf. niet voor de aarde de maan en het heelal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enkel en alleen om te leven als het Zelf.

Toegevoegd na 18 uur:
De meesten weten pas na de dood dat het leven door gaat op een ander niveau of dimensie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle mensen die nog leven snappen dat niet... Als je gestorven bent snap je het pas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan niet voetballen, maar dit is een goal +1
Om zich voor te bereiden op de dood!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is voor de mogelijkheid om vrij te raken van 'oud' karma.
En eventueel, als je wilt, goed en/of slecht 'nieuw' karma aan te maken, die je kunnen helpen, of juist niet, op je reis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier heb je nog 14 meningen

http://www.goeievraag.nl/vraag/leven.25696
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het leven krijgen we gratis,dat is toch geweldig ,ik zou niet het eeuwige leven willen hebben,ik moet er niet aan denken een jaar of 80 op deze aardkloot rondlopen is me meer dan genoeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen leven om mensen met zwarte gedachten bij te staan en te helpen zodat ze weer plezier in het leven zouden krijgen.Kop op!